NEAPINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Audi MHEV Plus: H νέα mild hybrid γενιά συστημάτων ήπιας υβριδικής τεχνολογίας

Η τεχνολογία αυτή κάνει το ντεμπούτο της στις νέες σειρές A5 και Q5 που βασίζονται στην πλατφόρμα Premium Platform Combustion (PPC).

Η Audi παρουσιάζει την επόμενη γενιά ήπιας υβριδικής τεχνολογίας (mild hybrid) με το νέο σύστημα MHEV plus, το οποίο εισάγει ένα ηλεκτρικό μοτέρ PTG (Powertrain Generator) για μεγαλύτερη απόδοση, μειωμένες εκπομπές CO2 και βελτιωμένη οδηγική άνεση.

The PTG enables maximum torque of 230 Nm at the transmission output shaft

Το MHEV plus περιλαμβάνει έναν συνδυασμό τριών κύριων στοιχείων: το PTG με ενσωματωμένα ηλεκτρονικά ισχύος και μόνιμο μαγνητικό σύγχρονο κινητήρα (PSM), μια μπαταρία 48V και το Belt Alternator Starter (BAS). Η καινοτομία του PTG έγκειται στη δυνατότητά του να λειτουργεί ως ηλεκτρομοτέρ για περιστασιακή ηλεκτρική κίνηση σε ταχύτητες έως 140 χλμ/ώρα και ως γεννήτρια ανάκτησης ενέργειας.

2.0 TDI (150 kW) quattro ultra powertrain with 48 volt MHEV plus technology. The vehicle is based on the Premium Platform Combustion (PPC)

Το σύστημα υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, αυξάνει την απόδοση και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου, εξοικονομώντας έως 0,38 λίτρα/100 χλμ. στο A5 έκδοσης 2.0 TDI (150 kW) και έως 0,74 λίτρα/100 χλμ στο A5 έκδοσης 3.0 TFSI V6 (270 kW), σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.

Power electronics of the powertrain generator (PTG)

Η βασική διαφορά του MHEV plus από τα προηγούμενα συστήματα της Audi είναι η ενσωμάτωση του PTG, το οποίο μπορεί να παρέχει επιπλέον ισχύ 18 kW (24 ίπποι) και 230 Nm ροπής, στον άξονα μετάδοσης. Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα καλύτερη απόκριση κατά την εκκίνηση, μεγαλύτερη ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες και βελτιωμένη ανάκτηση ενέργειας έως 25 kW κατά το φρενάρισμα.

Powertrain generator (PTG)

Το PTG είναι τοποθετημένο στον άξονα μετάδοσης, επιτρέποντας την απώλεια ισχύος να είναι ελάχιστη. Το σύστημα είναι υγρόψυκτο, λειτουργώντας αποδοτικά σε θερμοκρασίες από -40°C έως 75°C.

Το MHEV plus προσφέρει μια σειρά λειτουργιών όπως coasting (ρολάρισμα με σβηστό κινητήρα), εκκίνηση χωρίς εκπομπές, υποβοήθηση επιτάχυνσης, και δυνατότητα ηλεκτρικής στάθμευσης ή ελιγμών σε χαμηλές ταχύτητες. Η μπαταρία 48 Volt, τύπου λιθίου-φωσφορικού σιδήρου (LFP), είναι σχεδιασμένη για ταχεία φόρτιση και εκφόρτιση, διατηρώντας υψηλή αποδοτικότητα σε σύντομους κύκλους.

Power flow in the combination do combustion engine and powertrain generator (PTG)

Το σύστημα διαθέτει έξυπνο λογισμικό που ελέγχει τη συνεργασία του κινητήρα καύσης, του PTG και του BAS. Για παράδειγμα, σε πιο «ήπια» οδήγηση (mode D), ο κινητήρας λειτουργεί με στόχο την αποδοτικότητα, ενώ σε πιο δυναμική οδήγηση (mode S) δίνεται προτεραιότητα στην απόδοση.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!