PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Volvo EX30 Twin Motor Performance [test drive]

Το μικρότερο μοντέλο στη μακρόχρονη ιστορία της Volvo κρύβει μία μεγάλη έκπληξη στην έκδοση με δύο ηλεκτροκινητήρες. Είναι ένα πραγματικό «πυραυλάκι» που κοντράρει σχεδόν ότι κινείται…

Πάνε κάμποσοι μήνες από τότε που είχαμε στα χέρια μας το πισωκίνητο ΕΧ30 με έναν ηλεκτροκινητήρα και απόδοση 272 ίππους, και αν έπρεπε να τονίσει κάποιος κάποιες ελλείψεις, αυτές σίγουρα δεν θα είχαν να κάνουν με το κομμάτι των επιδόσεων.

Έλα όμως που για τη Volvo το να δημιουργήσει μία επιπλέον έκδοση για το μικρό της SUV κρίθηκε σκόπιμο, με το αποτέλεσμα να είναι τουλάχιστον εντυπωσιακό.

Ο ηλεκτρικός πύραυλος εδάφους-εδάφους λοιπόν, αποδίδει στην έκδοση δοκιμής μας συνολικά 428 ίππους, με την προσθήκη του εμπρός ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 156 ίππων (+272 ίππους από τον πίσω ηλεκτροκινητήρα) να συνθέτει ένα τετρακίνητο σύνολο που σοκάρει με την καλή έννοια.

Αυτό περίπου νιώθεις όταν βυθίζεις το πόδι σου στο δεξί πεντάλ, μία… κλοτσιά στο πίσω μέρος να δίνει σούπερ ώθηση και τα 543 Nm ροπής να δημιουργούν μία εντελώς «GT» ατμόσφαιρα.

Τι άλλο να πει κανείς όταν τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα, αριθμός που παραπέμπει σε μοντέλα υψηλών επιδόσεων ή καυτά Porsche πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ στο τιμολόγιο αγοράς.

Είναι η αλήθεια αποτυπωμένη σε αριθμούς όσον αφορά το κατά τ’ άλλα μικρό και συμπαγές SUV της Volvo, που δεν ξεπερνά τα 4,23 μέτρα σε μήκος, ούτε σε προκαλεί με την εμφάνιση του (ούτε διακριτικά για τον δεύτερο κινητήρα δεν φέρει στο αμάξωμα), όμως μία βόλτα αρκεί για να σε κάνει να μείνεις με το στόμα ανοιχτό.

Παρά την υπερβολική ισχύ ωστόσο αλλά και την τεράστια ροπή, ο βασικός κανόνας που θέλει το EX30 να είναι ένα «κυριλάτο» μικρό SUV στο σύνολο του, παραμένει ανεξίτηλος. Μην περιμένετε ένα αλήτικο hot SUV, ούτε καν κάτι σαν τον ηλεκτρικό δαίμονα Hyundai Ioniq N.

Το τετρακίνητο EX30 ξέρει να σε εντυπωσιάζει με τη smooth αθόρυβη δύναμη του, το γοργό ξεπέταγμα, αλλά οφείλεις να προσαρμοστείς στο σχετικά ελαφρύ τιμόνι ή την άνετη θέση οδηγού και επιβατών.

Γι’ αυτό άλλωστε δεν έχει αλλάξει τίποτα και στο εσωτερικό που συναντήσαμε και στο πισωκίνητο EX30. Μίνιμαλ αισθητική, όμορφες κομψές λαβές, ανακυκλώσιμα υλικά σκληρά στην αφή και έξυπνες θήκες, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του μικρού Volvo.

Τα πάντα ελέγχονται από την κεντρική οθόνη αφής μεγέθους 12,3 ιντσών. Από τη λειτουργία των αλάρμ (ευτυχώς η πλαφονιέρα έχει ακόμη μία επιλογή για αυτό), μέχρι το ντουλαπάκι κάτω από την οθόνη, τους καθρέπτες ή τον κλιματισμό.

Τα πάντα απαιτούν έλεγχο από την οθόνη και φυσικά επεξεργασία όσο βρίσκεσαι σε στάση, εκτός από τις λειτουργίες για τα παράθυρα οι οποίες βρίσκονται στο υποβραγχιόνιο, αλλά και πάλι πρέπει να γίνει πρώτα η επιλογή από front σε rear στα πρότυπα της σειράς ID της VW.

Όλα με σχετική πολυπλοκότητα, αλλά αντίστοιχα γίνονται εύκολα όσο περνούν οι μέρες που τα χρησιμοποιείς και περνούν στο φάσμα της συνήθειας. Το ίδιο και με την κάρτα εισόδου που παίζει το ρόλο του κλειδιού, μπελαλίδικη μεν αλλά μπορεί να παραληφθεί με τη χρήση της εφαρμογής από το smartphone.

Από χώρους το μικρό Volvo δεν τα πηγαίνει και άσχημα, αφού ο σχεδιασμός του επιτρέπει αρκετό αέρα για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, ενώ για τα γόνατα ένας ενήλικας με ύψος πάνω από 1.80 θα πρέπει να μαζευτεί λιγάκι.

Όσον αφορά τις αποσκευές, στα 318 διαθέσιμα λίτρα προσθέτεις άλλα 61 που βρίσκονται κάτω από το δάπεδο, κάτι που αυξάνει αρκετά το διαθέσιμο ύψος, ενώ άλλα 7 λίτρα στο εμπρός μέρος (frunk) μπορούν να κρύψουν τα καλώδια φόρτισης ή έστω μικροπράγματα.

Και μία και θίξαμε το θέμα της φόρτισης, το τετρακίνητο EX30 εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 69 kWh (64 kWh net), η οποία σε πλήρη φόρτιση είναι ικανή να χαρίσει στο σουηδικό SUV αυτονομία που μπορεί δυνητικά να ξεπεράσει τα 400-410 χιλιόμετρα.

Αυτό βέβαια σε έναν κόσμο εκτός… πραγματικότητας, αφού με τη διαθέσιμη ροπή του συγκεκριμένου μοντέλου και την ακραία ισχύ, δεν μπορεί να πηγαίνεις σε νορμάλ ρυθμούς. Όπου βλέπεις ελεύθερο πεδίο πατάς απλά το πεντάλ του γκαζιού και κολλάς στο κάθισμα μέχρι να πλησιάσεις το πρώτο εμπόδιο και να πιέσεις τα ικανότατα φρένα στο όριο τους.

Υπό αυτό το πρίσμα θα πρέπει να ξεχάσεις την κατανάλωση των 17-18 kWh/100 χλμ. που βλέπεις μέσα στην πόλη όταν οδηγείς συνετά, και να αρχίζεις να ψάχνεσαι για τους διαθέσιμους φορτιστές τριγύρω (ενσωματωμένος 11άρης AC, δυνατότητα σε DC μέχρι και 153 kW).

Όλα είναι θέμα γούστου και επιλογών, αλλά για να λέμε τη σκληρή αλήθεια, δε γίνεται να έχεις τέτοιο πύραυλο στα χέρια σου και να μην τον χαίρεσαι όταν υπάρχει η δυνατότητα στο δρόμο. Και στην τελική, αν κάποιος δεν χρειάζεται να βάζει φωτιά στην άσφαλτο, θα αρκεστεί σε μία από τις πισωκίνητες εκδόσεις του EX30 με 272 ωραιότατους ίππους.

Τόσο το ενισχυμένο πλαίσιο, όσο και η τοποθέτηση της μπαταρίας χαμηλά, έχουν βοηθήσει σημαντικά ώστε ο οδηγός να νιώθει μεγάλη σταθερότητα και σιγουριά στο δρόμο, ακόμα και όταν τεστάρει την ακραία επιτάχυνση του πυραυλοκίνητου Volvo.

Όπως είναι φυσικό, οι -μικρές- κλίσεις στις στροφές είναι αναπόφευκτες χωρίς ωστόσο να σου χαλάνε το κέφι, ενώ το πακέτο ανάρτησης (MacPherson εμπρός, πέντε σύνδεσμοι πίσω) κάνει τα περάσματα στην πόλη εξαιρετικά άνετα χωρίς να δυσανασχετούν οι επιβάτες, όπως θα συνέβαινε με ένα σκληροπυρηνικό GTI τέτοιων επιδόσεων.

Προτεραιότητα δηλαδή δεν έχει δοθεί σε έναν από τους δύο τομείς (κράτημα ή άνεση), με την μπίλια να κάθεται κάπου στη μέση, ίσως με μία τάση προς τα άνετα αστικά περάσματα, κάτι που ανοίγει αρκετά την «βεντάλια» των υποψήφιων αγοραστών που θέλουν όλο το πακέτο.

Αλήθεια όμως, πόσα επιπλέον χρήματα πρέπει να δαπανήσει κάποιος για να αποκτήσει το πανίσχυρο Volvo, έναντι του EX30 με έναν ηλεκτροκινητήρα; Το δικίνητο στην έκδοση εξοπλισμού plus με τη μεγάλη μπαταρία ζητά 48.200 ευρώ (χωρίς κάποια επιδότηση), τη στιγμή που το τετρακίνητο 428 ίππων στην ίδια έκδοση φθάνει στα 51.000 ευρώ.

Για να εντοπίσουμε αξιόλογη διαφορά στο οικονομικό θα πρέπει να συγκρίνουμε το βασικό EX30 Core με μικρή μπαταρία και κόστος 39.000 ευρώ, αλλά σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για χαοτική διαφορά στο τι αγοράζεις.

Με λίγα λόγια, ανεξάρτητα από το αν αρέσει σε κάποιον ή όχι η εκρηκτικότητα στο δρόμο, το τετρακίνητο EX30 είναι πολύ κοντά οικονομικά στο πισωκίνητο, σε σημείο που να μην αξίζει τον κόπο έτσι ώστε να μην προχωρήσεις στην εν λόγω αγορά.

Το ότι είναι «τσιμπημένο» χωρίς την επιδότηση δεν είναι ψέμα, αλλά και πάλι ένα τέτοιο τετρακίνητο «πύραυλο» με compact φιλοσοφία και υψηλή ποιότητα δεν μπορείς να τον αποκτήσεις χωρίς να βάλεις το χέρι στην τσέπη.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLVO

Volvo EX30 Twin Motor Performance – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία 2 σύγχρονοι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 315 kW (428 PS), 543Nm
Θέση εμπρός εγκάρσια, 115 kW /156 PS-200 Nm
πίσω εγκάρσια, 200 kW /272 PS-343 Nm
Μπαταρία NMC 69 kWh (64 net), 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης σε Wallbox (11 kW): 7,5 ώρες
μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW, 22 kW σε 4 ώρες
μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 153 kW 26,5 λεπτά για το 0-80%
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 3,6 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 17,5 kWh/100 km, 21 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 450 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 69 kWh (net: 64 kWh)
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 380-390 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson με ψαλίδια βάσης/ Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Scorpion Elect 245/45 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.233 × 1.837 × 1.555 mm
180 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.590 / 1.595 mm
Μεταξόνιο 2.650 mm
Χώρος αποσκευών 318 (+61 υποδαπέδια, + 7 το frunk εμπρός) – 904 lt
Απόβαρο 1.850 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 50.952€ (χωρίς την κρατική επιδότηση)
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!