Η Mercedes-Benz αλλάζει στρατηγική για τα επαγγελματικά και επιβατικά της βαν, παρουσιάζοντας τη νέα πλατφόρμα Van Combustion Architecture (Van.CA).
Η οποία θα επιτρέπει τη χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης παράλληλα με τα ηλεκτρικά μοντέλα. Αυτή η απόφαση σηματοδοτεί μια στροφή από την αρχική στρατηγική της εταιρείας, η οποία επικεντρωνόταν αποκλειστικά στην ηλεκτρική πλατφόρμα Van Electric Architecture (Van.EA).
Η νέα πλατφόρμα Van.CA και η ηλεκτρική Van.EA θα μοιράζονται περίπου 70% κοινών εξαρτημάτων και θα παράγονται στην ίδια γραμμή παραγωγής, μειώνοντας έτσι τα κόστη και προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία για προσαρμογή στις ανάγκες της αγοράς.
Η Van.EA θα διατεθεί σε δύο εκδόσεις:
- Van.EA-P για ιδιωτική χρήση, με αυτονομία πάνω από 500 χιλιόμετρα, δυνατότητα μονού ή διπλού κινητήρα (με κίνηση στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς) και υποστήριξη φόρτισης 800V με 22 kW AC φορτιστή. Η αυτόνομη οδήγηση Level 3 αναμένεται το 2030.
- Van.EA-C για επαγγελματική χρήση, με αρθρωτή διαμόρφωση για διαφορετικές ανάγκες μεταφοράς και σταδιακή εισαγωγή αυτόνομης οδήγησης Level 4 έως το 2030.
Οι πρώτες εκδόσεις της ηλεκτρικής πλατφόρμας Van.EA αναμένονται στην αγορά το 2026, ενώ τα βαν με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια, επιτρέποντας στη Mercedes να διατηρήσει μια υβριδική στρατηγική ανάμεσα σε ηλεκτροκίνηση και συμβατικές λύσεις.