NEA

H Mercedes-Benz ξεκινά το νοικοκύρεμα

Η Mercedes-Benz αναπροσαρμόζει τη στρατηγική της λόγω της μείωσης των κερδών και της χαμηλής ζήτησης, μεταφέροντας περισσότερη παραγωγή σε χώρες με χαμηλότερο κόστος εργασίας και εστιάζοντας ξανά στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η γερμανική εταιρεία στοχεύει στη μείωση του κόστους παραγωγής κατά 10% έως το 2027, με σημαντικό ρόλο να διαδραματίζει και η μείωση του κόστους των υλικών.

Το 2024, τα κέρδη από το τμήμα επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 40%, κυρίως λόγω χαμηλών πωλήσεων στην Κίνα και τη Γερμανία, ενώ το λειτουργικό περιθώριο κέρδους έπεσε από 12,6% σε 8,1%, με εκτιμήσεις ότι μπορεί να μειωθεί περαιτέρω στο 6% το 2025.

Η παραγωγική δυναμικότητα στη Γερμανία θα περιοριστεί από περίπου 1 εκατομμύριο σε 900.000 αυτοκίνητα, ενώ το ποσοστό παραγωγής σε χώρες όπως η Ουγγαρία θα αυξηθεί από 15% σε 30%. Παρότι η Mercedes δεν σκοπεύει να κλείσει εργοστάσια, αναμένονται περικοπές θέσεων εργασίας μέσω εθελουσίας εξόδου και πρόωρων συνταξιοδοτήσεων.

Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο της νέας στρατηγικής είναι η στροφή στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μέχρι το 2027, η Mercedes θα λανσάρει 19 νέα μοντέλα με βενζινοκινητήρες ή κινητήρες ντίζελ, έναντι 17 νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Παρότι η εταιρεία διατηρεί την εστίασή της στα ακριβά μοντέλα, η ζήτηση για πολυτελείς εκδόσεις όπως η Maybach και η AMG έχει μειωθεί στην Κίνα.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Mercedes μειώθηκαν κατά 25% το 2024, γεγονός που οδηγεί σε επανεξέταση της στρατηγικής εξηλεκτρισμού. Παράλληλα, η εταιρεία καλείται να αντιμετωπίσει προκλήσεις όπως αυστηρότερες ευρωπαϊκές ρυθμίσεις για τις εκπομπές CO₂, εμπορικές εντάσεις με τις ΗΠΑ και αυξανόμενο ανταγωνισμό από Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Για να τονώσει τη ζήτηση, η Mercedes σχεδιάζει την ανανέωση της S-Class το 2026 και την παρουσίαση νέων πολυτελών μοντέλων. Στόχος της είναι η επαναφορά του λειτουργικού περιθωρίου κέρδους σε επίπεδα τουλάχιστον 10% μέχρι το 2027.

Παρότι η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στη στρατηγική της που δίνει έμφαση στην κερδοφορία αντί στους μεγάλους όγκους πωλήσεων, η στροφή προς περισσότερους κινητήρες εσωτερικής καύσης υποδηλώνει ότι η ηλεκτροκίνηση δεν εξελίσσεται τόσο γρήγορα όσο είχε αρχικά προβλεφθεί.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!