Η Mercedes-Benz αλλάζει πορεία, εγκαταλείποντας τη διακριτή σειρά EQ και ενοποιώντας την προσφορά της, ώστε κάθε μοντέλο να είναι διαθέσιμο τόσο σε ηλεκτρική όσο και σε εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η Mercedes-Benz προχωρά σε μια σημαντική αλλαγή στρατηγικής, εγκαταλείποντας τη διακριτή σειρά ηλεκτρικών μοντέλων EQ και υιοθετώντας μια ενοποιημένη προσέγγιση. Πλέον, όλα τα μοντέλα της θα διατίθενται τόσο σε αμιγώς ηλεκτρικές όσο και σε εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ το όνομα EQ δεν θα περιλαμβάνεται πλέον στις ονομασίες τους. Αντίθετα, θα παραμείνει ως τεχνολογική σήμανση «EQ Technology» για τα ηλεκτρικά και «EQ Hybrid Technology» για τα plug-in υβριδικά.
Αυτή η αλλαγή έρχεται ως απάντηση στις χαμηλότερες από τις προσδοκώμενες πωλήσεις των EQE και EQS, αλλά και στις πιέσεις των αντιπροσώπων της μάρκας στις ΗΠΑ, που ζήτησαν μεγαλύτερη ευελιξία στα διαθέσιμα συστήματα κίνησης. Η νέα CLA, η οποία αναμένεται να λανσαριστεί μέσα στο 2024, θα είναι από τα πρώτα μοντέλα που θα ακολουθήσουν αυτή τη φιλοσοφία, διαθέσιμη σε ηλεκτρικές, plug-in υβριδικές και συμβατικές εκδόσεις.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes, Ola Källenius, επιβεβαίωσε στις 20 Φεβρουαρίου τη νέα στρατηγική, τονίζοντας πως, παρότι η εταιρεία παραμένει αφοσιωμένη στην ηλεκτροκίνηση, πρέπει να προσαρμοστεί στις συνθήκες της αγοράς και στους εξελισσόμενους κανονισμούς.
Αυτή η προσέγγιση ενδέχεται να σηματοδοτήσει το πρόωρο τέλος για την EQE, καθώς το αμιγώς ηλεκτρικό σεντάν κατέγραψε μείωση 21% στις ευρωπαϊκές πωλήσεις το 2024, ενώ αντίθετα η E-Class σημείωσε αύξηση 32%. Παρότι μια πλήρως ηλεκτρική E-Class αναμένεται το 2027, η Mercedes δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει αν θα αντικαταστήσει την EQE.
Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής, η γερμανική μάρκα σχεδιάζει να παρουσιάσει 36 νέα μοντέλα μέχρι το 2027, εκ των οποίων τα 19 θα έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα 17 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά, περιλαμβάνοντας και τις εκδόσεις AMG, καθώς και αναβαθμίσεις στα μέσα του κύκλου ζωής τους.
Η βιομηχανία βρίσκεται σε μια κρίσιμη φάση μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση, με τη Mercedes-Benz να ακολουθεί τις BMW και Audi στην αναθεώρηση της στρατηγικής της για την ονομασία των ηλεκτρικών μοντέλων. Παράλληλα, η εταιρεία εγκαταλείπει τον στόχο της για πλήρη μετάβαση στα ηλεκτρικά στην Ευρώπη μέχρι το 2030, υιοθετώντας μια πιο ισορροπημένη προσέγγιση που διατηρεί τα συμβατικά μοντέλα διαθέσιμα και στη δεκαετία του 2030.