Η Mercedes επιβεβαίωσε πως θα συνεχίσει να προσφέρει κινητήρες V8 και V12, ενώ εξελίσσει έναν νέο V8 με flat-plane στροφαλοφόρο, ο οποίος θα χρησιμοποιηθεί στh νέο CLE 63 AMG Coupé και Cabrio.
Ο κινητήρας των 4,0 λίτρων θα είναι biturbo και mild-hybrid, πληρώντας τις προδιαγραφές Euro 7. Η χρήση flat-plane στροφαλοφόρου (όπως στη Ferrari) βελτιώνει τη δυναμική απόκριση του κινητήρα, καθώς οι μάζες πρώτης τάξης εξισορροπούνται φυσικά.
Ωστόσο, η συγκεκριμένη σχεδίαση δημιουργεί δυνάμεις δεύτερης τάξης που δεν είναι εύκολο να αντισταθμιστούν, γεγονός που την καθιστά πιο κατάλληλη για κινητήρες με μικρότερη χωρητικότητα. Η Mercedes είχε χρησιμοποιήσει flat-plane στροφαλοφόρο και στην AMG GT Black Series.
Η απόδοση του νέου V8 αναμένεται να αγγίζει τουλάχιστον τους 585 ίππους, σε μια προσπάθεια να ικανοποιήσει τους παραδοσιακούς πελάτες AMG που δεν ενθουσιάστηκαν με τον τετρακύλινδρο C63.
Ο επικεφαλής της AMG, Michael Schiebe, παραδέχτηκε πως, παρά τα τεχνικά πλεονεκτήματα του τετρακύλινδρου, δεν κατάφερε να προκαλέσει την ίδια συναισθηματική σύνδεση με το κοινό, κάτι που η μάρκα θέλει να διορθώσει.
Ο V12 παραμένει για επιλεγμένες αγορές
Επιπλέον, η Mercedes σχεδιάζει να διατηρήσει τον V12 κινητήρα για συγκεκριμένες αγορές, όπως η Μέση Ανατολή, όπου υπάρχει υψηλή ζήτηση για πολυτελή μοντέλα με μεγάλους κινητήρες.
Ο V12 θα συνεχίσει να τοποθετείται στην S-Class και στο θωρακισμένο S 680 Guard, ενώ η Pagani θα εξακολουθήσει να τον χρησιμοποιεί στο Utopia. Αυτή τη στιγμή, η Mercedes είναι ο μόνος Γερμανός κατασκευαστής που διατηρεί V12 στην γκάμα της, καθώς η BMW τον προσφέρει αποκλειστικά στη Rolls-Royce.
70% των πωλήσεων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2027
Παρά το αρχικό σχέδιο για πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έως το 2030, η Mercedes αναθεωρεί την στρατηγική της. Προβλέπει πως το 2027 τα ηλεκτρικά μοντέλα θα αντιστοιχούν μόλις στο 30% των πωλήσεών της, με το υπόλοιπο 70% να εξακολουθεί να αφορά κινητήρες εσωτερικής καύσης. Πολλά από τα νέα θερμικά σύνολα θα διαθέτουν 48βολτα υβριδικά συστήματα για βελτίωση της απόδοσης και μείωση των εκπομπών.
Σχεδιαστικά, η Mercedes φαίνεται να απομακρύνεται από τη διαφοροποίηση μεταξύ ηλεκτρικών και θερμικών μοντέλων, εγκαταλείποντας το ιδιαίτερο σχήμα των EQ μοντέλων. Παράλληλα, η AMG σκοπεύει να διαφοροποιήσει αισθητά τις βασικές εκδόσεις από τις κορυφαίες, ενισχύοντας τον premium χαρακτήρα των ακριβότερων εκδόσεων.