Η πρώτη διαφήμιση της Volvo που δημιουργήθηκε αποκλειστικά από AI δεν περιλαμβάνει αυτοκίνητα, μειώνοντας τον χρόνο παραγωγής, αλλά θέτοντας και ερωτήματα για το μέλλον των ανθρώπων στη διαφημιστική βιομηχανία.
Η Volvo προκάλεσε αίσθηση με τη νέα διαφημιστική της καμπάνια στη Σαουδική Αραβία, όχι μόνο επειδή δεν περιλαμβάνει κανένα αυτοκίνητο, αλλά και επειδή δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου από τεχνητή νοημοσύνη. Με τίτλο «Come Back Stronger», το διαφημιστικό βίντεο διαφοροποιείται από τις κλασικές διαφημίσεις αυτοκινήτων, εστιάζοντας αποκλειστικά σε ανθρώπινες στιγμές και αφηρημένα πλάνα.
Το περιεχόμενό του περιλαμβάνει κοντινά σε πρόσωπα, ανθρώπους που τρέχουν στην έρημο και σκηνές που δεν σχετίζονται εμφανώς με την αυτοκίνηση. Ωστόσο, η φωνή του αφηγητή δίνει στη διαφήμιση τον τόνο μιας κλασικής διαφήμισης αυτοκινήτου, συνδέοντάς τη με την επιστροφή της Volvo στην αγορά της Σαουδικής Αραβίας και τη νέα εξηλεκτρισμένη γκάμα της.
Η επιλογή της Volvo να αφήσει εκτός κάδρου τα αυτοκίνητά της ίσως να έγινε σκόπιμα, όπως ανέφερε ο Osama Saddiq, ιδρυτής της Lion. Σύμφωνα με τον ίδιο, η απεικόνιση ενός αυτοκινήτου θα αποσπούσε την προσοχή από την ανθρώπινη ιστορία που ήθελαν να αφηγηθούν. Ωστόσο, δεν αποκλείεται και η πιθανότητα ότι η AI απλά δεν μπόρεσε να δημιουργήσει μια ακριβή απεικόνιση των μοντέλων της Volvo.
Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι η τεχνητή νοημοσύνη ανοίγει νέες δυνατότητες στον χώρο της διαφήμισης, επιτρέποντας στις εταιρείες να δημιουργούν περιεχόμενο πιο γρήγορα και με χαμηλότερο κόστος. Το αν αυτή η αλλαγή θα οδηγήσει σε μια πιο δημιουργική εποχή ή σε μια μαζική απώλεια θέσεων εργασίας, μένει να φανεί.
Η Volvo και η διαφημιστική εταιρεία Lion, που ανέλαβε την καμπάνια, επισημαίνουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη μείωσε σημαντικά τον χρόνο παραγωγής, από μήνες σε λίγες εβδομάδες. Αυτό δείχνει τη δυναμική της AI στη διαφήμιση, καθώς μπορεί να μειώσει κόστη και να επιταχύνει τη δημιουργία περιεχομένου.
Όμως, αυτή η νέα πραγματικότητα δημιουργεί και προβληματισμούς. Αν οι εταιρείες μπορούν να παράγουν διαφημίσεις χωρίς τη συμβολή ανθρώπων –όπως σκηνοθέτες, σεναριογράφους, κινηματογραφιστές και μοντέρ–, τι σημαίνει αυτό για το μέλλον της απασχόλησης στον χώρο; Η αυτοματοποίηση μπορεί να προσφέρει αποδοτικότητα, αλλά ταυτόχρονα να μειώσει τη ζήτηση για ανθρώπινο εργατικό δυναμικό, οδηγώντας σε αύξηση της ανεργίας σε δημιουργικούς κλάδους.
Ακόμα και στη σχεδίαση αυτοκινήτων, κορυφαία στελέχη της βιομηχανίας, όπως ο επικεφαλής σχεδιασμού της Mercedes, έχουν προειδοποιήσει ότι η AI μπορεί να καταστήσει τους σχεδιαστές περιττούς μέσα στην επόμενη δεκαετία.