PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Cupra Formentor VZ 4Drive 2.0 333 PS [mini test]

Και εκεί που είσαι έτοιμος να πειστείς ότι η αυτοκίνηση άλλαξε μια για πάντα και έγινε βαρετή, εμφανίζεται το Formentor των 333 ίππων για να σου θυμίσει το λόγο που αγάπησες κάποτε τους τέσσερις τροχούς…

«Μπαμπά αυτό το μοντέλο είναι ηλεκτρικό ή υβριδικό;» ρώτησε ο δεκάχρονος γιος μου, και κάπου εκεί κατάλαβα ότι τα πράγματα είναι σοβαρά. Έχουμε προχωρήσει τόσο βαθιά στις εξηλεκτρισμένες τεχνολογίες που τα εντελώς θερμικά μοντέλα είναι είδος υπό εξαφάνιση.

Πόσο μάλλον τα γνήσια πυραυλοκίνητα που έχουν ως πρώτο μέλημα τους τις επιδόσεις. «Τίποτα από τα δύο» είναι η απάντηση στον μικρό και σκέφτεσαι πως τώρα είναι η ευκαιρία σου να απολαύσεις την οδήγηση για όσο καιρό υπάρχουν ακόμη τέτοια «καυτά» μοντέλα.

Η CUPRA έτσι και αλλιώς εμπνέει μία σπορ φιλοσοφία που πηγάζει από τη γέννηση της. Είτε αφορά τις πιο απλές εκδόσεις του Formentor, είτε το ηλεκτρικό Born, είτε το Leon, όλα τους έχουν κοινή συνισταμένη την αιχμηρή εμφάνιση και τον τολμηρό σχεδιασμό.

Το SUV της φίρμας βέβαια αναβαθμίστηκε πρόσφατα, με παρεμβάσεις κυρίως στο τεχνολογικό/ ψηφιακό κομμάτι αλλά και σε σημεία όπως η μετακίνηση του logo, η μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα και τα τριγωνικά LED Matrix στις άκρες των κρυστάλλων.

Η ισπανική εταιρεία λοιπόν δεν θα άφηνε εκτός πλάνου και αναβάθμισης την ισχυρή τετρακίνητη έκδοση VZ. Τόνισε επιπλέον το σπορ και τολμηρό σχεδιασμό της, ενώ την έκανε ακόμη πιo πικάντικη και σε θέμα επιδόσεων.

Ο δίλιτρος TSI του ομίλου VW αποδίδει για την περίσταση 333 ίππους (όπως το Golf R), 23 επιπλέον σε σχέση με το VZ που αντικαθιστά, με τη ροπή να έχει αυξηθεί από 400 σε 420 Nm.   

Έτσι, το τετρακίνητο θηρίο της CUPRA (το Torque Splitter αναλαμβάνει την κατανομή ροπής ανεξάρτητα στον πίσω άξονα) επιτυγχάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,8 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να σταματά στα 250 χλμ./ώρα.

Τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης έχουν να κάνουν με τις νορμάλ διαθέσεις (Comfort), τις εκτός δρόμου περιπέτειες (Off Road), τα μεγάλα κέφια (Performance) και την επίσκεψη σε πίστα (Drift Mode), ενώ το πιο απολαυστικό είναι το CUPRA (μπορείς να το επιλέξεις είτε από το τιμόνι, είτε από την οθόνη αφής 12,9 ιντσών.

Σε αυτή την περίπτωση αλλάζουν όλα προς τη φορά της απόλαυσης. Ήχος, ανάρτηση, αίσθηση τιμονιού, οι σχέσεις στο 7άρι DSG, τα πάντα σε βάζουν στο κλίμα ώστε να χωθείς στα μπάκετ καθίσματα και να απολαύσεις τη διαδρομή, αρκεί αυτή να είναι εκτός πόλης.

Κατεβάζεις από τα paddles, αφήνεις απότομα το πόδι από το γκάζι και αντίστροφα, αφήνοντας τις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης να βγάλουν τη δική τους μελωδία. Βλέπετε… ωραία η ηλεκτρική εποχή αλλά δεν μπορεί να σου χαρίσει τέτοιου είδους «old fashioned συγκινήσεις».

Το αστείο της υπόθεσης είναι πως το «καυτό» VZ παραμένει… Formentor, ένα SUV που στρίβει σαν το πιο καλοστημένο hatchback, με χώρους (μεταξόνιο 2,679 μέτρα, 420 λίτρα για αποσκευές) και ικανότητα για να καλύψει τις κλασσικές χωροταξικές ανάγκες μίας τετραμελούς οικογένειας, με στυλ και υψηλή ποιότητα.

Σε διπλό ταμπλό δηλαδή το SUV της CUPRA, που δεν θα πει όχι σε ένα ταξίδι (η κατανάλωση καυσίμου προσγειώνεται από τα 12 στα 8 λίτρα/100 χλμ.), δεν θα αρνηθεί μία χωμάτινη διαδρομή, ενώ οι ψηφιακές του ανέσεις βρίσκονται σε κορυφαίο επίπεδο.

Όλο το παραπάνω πακέτο βέβαια έχει και το τίμημα του, αφού το τετρακίνητο Formentor VZ των 333 ίππων ζητά 54.990 ευρώ, ένα ποσό σοβαρό μεν, αλλά όχι παράλογο με βάσει την πληθωρικότητα του αλλά και τη γενική εικόνα στις τιμές του ανταγωνισμού. Αυτός ο ελάχιστος βέβαια ανταγωνισμός που υπάρχει στα SUV επιδόσεων όπως το μοντέλο δοκιμής μας.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων CUPRA

Τεχνικά χαρακτηριστικά   CUPRA Formentor VZ 4Drive 2.0 333 PS
Κινητήρας 4κύλινδρος, turbo διπλού ψεκασμού (άμεσος + στον αυλό εισαγωγής)
Ισχύς, ροπή βενζινοκινητήρα333 PS,   420 Nm
0-100 χλμ./ώρα, τελική ταχύτητα4,8 δλ., 250 χλμ./ώρα
Κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής8,6 / 10,5 lt/100km
Εκπομπή CO2199 γραμμ./χλμ.
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ)4.446 / 1.839 / 1.520 χλστ.
Χώρος αποσκευών420 λίτρα
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμήςαπό 54.990 ευρώ
Φωτογραφίες: Νίκος Βαϊλακάκης

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Ένα σχόλιο

  1. Οταν το δοκίμασα το απλό Formentor, είχα την αίθηση ότι το παρμπρίζ ήταν πολύ στενο και μικρό σε ύψος, κάποια στιγμή μου φάνηκε ότι οδηγούσα παλιό φορτηγό με την μούρη μπροστά. Στα θετικά η εξαιρετική του ποιότητα μέσα,και η επάρκεια δύναμης ακόμα και στο 1.5 tsi , αλλά πολύ κλειστοφοβικό.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!