Ο λόγος για την plug-in υβριδική έκδοση που βάζει ξανά το Audi A5 στο παιχνίδι των εταιρικών πωλήσεων και απέναντι στις προτάσεις των BMW και Mercedes.
Η Audi ανακοινώνει τις νέες PHEV εκδόσεις του A5 -τόσο σε sedan όσο και σε avant εκδοχή αμαξώματος- οι οποίες συνδυάζουν θερμικό κινητήρα 2,0 λίτρων με ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία 25,9 kWh.
Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 299 ή 367 ίππους, ανάλογα με την έκδοση, ενώ η αμιγώς ηλεκτρική, WLTP αυτονομία είναι έως 110 χιλιόμετρα (WLTP), τιμή που ξεπερνά τη BMW 330e (100 χλμ.) αλλά μένει ελαφρώς πίσω από τη Mercedes C300e (114 χλμ.).
Η βασική έκδοση του A5 Avant e-hybrid quattro των 299 ίππων επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα, ενώ η ισχυρότερη των 367 ίππων χρειάζεται μόλις 5,1 δευτερόλεπτα. Και οι δύο περιορίζονται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα, ενώ η τετρακίνηση Quattro είναι στάνταρ.
Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε 2,5 ώρες μέσω φορτιστή 11 kW, ενώ ο οδηγός μπορεί να ρυθμίζει τον βαθμό ανάκτησης ενέργειας μέσω των paddles στο τιμόνι. Η κατανάλωση μειώνεται σημαντικά σε αστικές διαδρομές, ενώ σε μεικτές συνθήκες λειτουργίας το υβριδικό σύστημα εξασφαλίζει ομαλή μετάβαση ανάμεσα στους δύο κινητήρες.
Η απουσία προηγούμενης plug-in υβριδικής από το A4 άφησε την Audi εκτός παιχνιδιού σε μια κατηγορία που απευθύνεται κυρίως σε χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων. Με το νέο A5 PHEV, η Audi επανέρχεται με ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά, αν και κάποιες εσωτερικές συγκρίσεις στο Group -όπως με το νέο Tiguan PHEV των 124 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας- θέτουν ερωτήματα για το αν η A5 θα μπορούσε να φτάσει ακόμα πιο ψηλά.
Το λανσάρισμα της A5 E-Hybrid στην Ευρώπη ξεκινά στο τέλος Μαρτίου, με την τιμή στη Γερμανία να ξεκινά από τις 62.500 ευρώ για την έκδοση των 299 ίππων. Μέσα στο 2025, η Audi θα εμπλουτίσει την γκάμα των PHEV μοντέλων της με τις αντίστοιχες εκδόσεις των A6 και Q5.