NEAPINED

H ηλεκτροκίνηση παραμένει πρώτη προτεραιότητα για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων

Παρά τις προκλήσεις και τις αμφιβολίες για τη βιωσιμότητά της, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση παραμένει στο επίκεντρο των στρατηγικών της αυτοκινητοβιομηχανίας, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Η πλειονότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών συνεχίζει να θεωρεί την ηλεκτροκίνηση ως βασική προτεραιότητα για τα επόμενα χρόνια, όπως δείχνει η έρευνα Auto Strategic Insights 2024 του Reuters. Συγκεκριμένα, το 62% των ερωτηθέντων δήλωσε πως η ηλεκτροκίνηση είναι η πιο επείγουσα στρατηγική ανάγκη, ενώ το 53% τη χαρακτήρισε ως το βασικότερο πεδίο επενδύσεων για την επόμενη διετία.

Οι ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη κατέγραψαν αύξηση 30% κατά το πρώτο δίμηνο του 2025, φτάνοντας τις 328.376 μονάδες, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης αγοράς Dataforce. Η αύξηση έρχεται ως ανάκαμψη μετά από πτώση 1,3% το 2024. Στις ΗΠΑ, η αύξηση έφτασε το 14%, με 102.188 νέες ταξινομήσεις. Μερικά από τα μοντέλα που ξεχώρισαν στην Ευρώπη ήταν τα Volkswagen ID.3, ID.4 και ID.7, με άνοδο πωλήσεων έως και 800%.

Μετά την ηλεκτροκίνηση, στη δεύτερη θέση των προτεραιοτήτων βρέθηκε η αποδοτικότητα στην παραγωγή (40%) και στην τρίτη θέση η στρατηγική γύρω από τα software-defined αυτοκίνητα (38%). Παράλληλα, το 44% των εταιρειών επενδύει στην καινοτομία προϊόντων και το 42% σε νέα επιχειρηματικά μοντέλα.

Ωστόσο, η έρευνα καταγράφει και τον προβληματισμό της αγοράς. Το 76% θεωρεί ότι η κερδοφορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένει πρόκληση, ενώ το 71% δηλώνει αβεβαιότητα για τη μελλοντική ανάπτυξη των πωλήσεων. Παράγοντες όπως το κόστος, η αβεβαιότητα σε σχέση με τις κρατικές επιδοτήσεις και η σταθερότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας θεωρούνται καθοριστικοί.

Ειδικά στις ΗΠΑ, αρκετοί κατασκευαστές επανεξετάζουν τα πλάνα τους λόγω των αλλαγών στις πολιτικές κινήτρων, των ανησυχιών για την υποδομή φόρτισης, την αυτονομία και το κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας.

Πάντως, η πλήρης μετάβαση σε ηλεκτρικά μοντέλα δεν είναι κοινή στρατηγική για όλους. Το 49% των εταιρειών προκρίνει έναν «μερικό μετασχηματισμό» με μικτές προτάσεις στην γκάμα, ενώ το 47% δηλώνει πως θα περάσει αποκλειστικά σε ηλεκτρικά μοντέλα. Από τις εταιρείες που προχωρούν σε πλήρη μετάβαση, το 23% στοχεύει να την ολοκληρώσει έως το 2030, ενώ το 24% τη μεταθέτει για μετά το 2040.

Η στροφή αυτή απαιτεί και αντίστοιχη προσαρμογή του ανθρώπινου δυναμικού: το 72% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε ότι προχωρά σε εκπαίδευση ή αναβάθμιση δεξιοτήτων του προσωπικού. Παράλληλα, το 55% προσλαμβάνει προσωπικό με σχετική εξειδίκευση σε μόνιμες θέσεις και το 19% επιλέγει εξωτερικούς συνεργάτες.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!