Η Hyundai ετοιμάζει την επόμενη γενιά εσωτερικών για τα μοντέλα της από το 2026, δίνοντας έμφαση στην απλότητα, την ασφάλεια και τη διατήρηση φυσικών χειριστηρίων.
Όπως επιβεβαίωσε ο αντιπρόεδρος σχεδίασης της μάρκας, Simon Loasby, στο περιθώριο της έκθεσης Seoul Mobility Show, στόχος είναι η βελτίωση της εργονομίας με βασική αρχή την ελαχιστοποίηση των περισπασμών για τον οδηγό. Γι’ αυτό, εκτός από τη διατήρηση των φυσικών κουμπιών, η Hyundai εξετάζει το ενδεχόμενο να μειώσει το μέγεθος των οθονών αφής και να απλοποιήσει το λογισμικό.
Η φιλοσοφία της μάρκας, όπως εξήγησε ο Loasby στο βρετανικό Autocar, είναι να παραμένει το βλέμμα του οδηγού στον δρόμο και τα χέρια στο τιμόνι. Γι’ αυτό και οι λειτουργίες που χρησιμοποιούνται συχνότερα θα συνεχίσουν να γίνονται μέσω φυσικών διακοπτών, χωρίς να απαιτείται αναζήτηση σε μενού. Παράλληλα, ο σχεδιασμός των εσωτερικών θα βασιστεί σε μια αίσθηση ηρεμίας, χωρίς «τεχνολογική φλυαρία» που αποσπά την προσοχή.
Ο υπεύθυνος σχεδίασης της Hyundai, Luc Donckerwolke, πρόσθεσε ότι στόχος είναι να βρεθεί η κατάλληλη ισορροπία στο μέγεθος των οθονών. Όπως τόνισε, οι μεγάλες οθόνες μπορεί να απαιτούν πλοήγηση σε πολλά υπομενού, κάτι που απομακρύνει τον οδηγό από τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Η υπερβολική εξάρτηση από τις οθόνες, σύμφωνα με τον ίδιο, μειώνει το επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας.
Παρότι αναγνωρίζεται η λειτουργική ευελιξία των οθονών, οι δύο επικεφαλής σχεδίασης συμφώνησαν ότι τα αναλογικά χειριστήρια επιστρέφουν σταδιακά και πως η βιομηχανία αυτοκινήτου θα δει σημαντική μείωση των οθονών στις επόμενες «μία ή δύο γενιές» μοντέλων.
Στο ίδιο πνεύμα, η Hyundai δίνει ιδιαίτερη έμφαση και στην εργονομία των μοντέλων επιδόσεων N, τοποθετώντας περισσότερες λειτουργίες στο τιμόνι, για να είναι άμεσα προσβάσιμες ακόμη και όταν ο οδηγός φορά γάντια, όπως σημείωσε ο Loasby.
Η επόμενη γενιά εσωτερικών της Hyundai φαίνεται πως θα ισορροπεί ανάμεσα σε τεχνολογία και πρακτικότητα, με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας οδήγησης και την ενίσχυση της ασφάλειας.