Έφυγε από τη ζωή ο Κώστας Καββαθάς, μία από τις πλέον εμβληματικές φυσιογνωμίες της ελληνικής δημοσιογραφίας, με καθοριστική συμβολή στη διαμόρφωση και καθιέρωση του ειδικού Τύπου στη χώρα μας, κυρίως στον χώρο του αυτοκινήτου αλλά και πολύ πέρα από αυτόν.
Γεννημένος στην Αθήνα στις 2 Μαρτίου του 1939, σε μια ταραγμένη εποχή για την Ελλάδα, μεγάλωσε μέσα σε ένα περιβάλλον που τον οδήγησε γρήγορα σε ποικίλα ενδιαφέροντα. Από νωρίς ασχολήθηκε με την αεροπορία, αποκτώντας άδεια χειριστή ανεμόπτερου το 1957 στο Αεραθλητικό Κέντρο Τριπόλεως. Έναν χρόνο αργότερα, βρέθηκε στη Μεγάλη Βρετανία για σπουδές στη Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών του London Northern Polytechnic. Αν και δεν ολοκλήρωσε τις σπουδές του, ήρθε σε άμεση επαφή με τον κόσμο του αυτοκινήτου και ιδιαίτερα με την αγωνιστική του διάσταση.
Η δημοσιογραφική του πορεία ξεκίνησε το 1959 από το περιοδικό «Ταχύτης» και συνεχίστηκε με την εφημερίδα «Μεσημβρινή», όπου διατηρούσε για τρία χρόνια στήλη για το αυτοκίνητο. Εργάστηκε επίσης στο περιοδικό «Άλφα» και έπειτα στο «Αuto Εξπρές», όπου ανέλαβε σύντομα τη θέση του αρχισυντάκτη. Παράλληλα, βρέθηκε και στην ΕΙΡΤ, καταγράφοντας μία από τις πιο χαρακτηριστικές του στιγμές με την περιγραφή –μαζί με τον Ιάσονα Μοσχοβίτη– της ζωντανής μετάδοσης της αποστολής του Απόλλωνα 11 και της πρώτης προσελήνωσης.
Το 1970, μαζί με τη σύζυγό του Σοφία, ίδρυσε τις Τεχνικές Εκδόσεις και το περιοδικό «4Τροχοί», ένα έντυπο που άφησε ανεξίτηλο αποτύπωμα στον ειδικό Τύπο της χώρας. Ακολούθησαν και άλλοι τίτλοι όπως το «Πτήση & Διάστημα», «Ήχος & Hi-Fi», «Ram», «2 Τροχοί», ενώ δημιούργησε και τον ραδιοφωνικό σταθμό «Εν Λευκώ». Επέστρεψε και στην τηλεόραση μέσα από το Mega Channel με την πρώτη εκπομπή αυτοκινήτου στην ελληνική τηλεόραση, «Τροχοί & Δρόμοι».
Εκτός από τη δημοσιογραφία, ο Καββαθάς υπήρξε συγγραφέας και μεταφραστής. Στο ενεργητικό του περιλαμβάνονται το «Οδηγώντας: Το βιβλίο του Πραγματικού Οδηγού», το «Ασημόσπιτο» αλλά και η ελληνική μετάφραση του «Porsche, ο άνθρωπος και τα αυτοκίνητα» του Richard von Frankenberg.
Δραστήριος και στο πεδίο των αγώνων, συμμετείχε σε πέντε Ράλλυ Ακρόπολις και σε δεξιοτεχνίες, αναβάσεις και πίστες με αυτοκίνητα όπως το Peugeot 204 και το NSU 1200 TT, χρησιμοποιώντας το ψευδώνυμο «Πηλέας». Πιλοτάρισε επίσης δεκάδες τύπους αεροσκαφών και πέταξε με περισσότερα από 23 μαχητικά, αποδεικνύοντας τη βαθιά του σχέση με την αεροπορία.
Διετέλεσε μέλος της ευρωπαϊκής επιτροπής για το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» από το 1984 έως το 2004, ενώ υπήρξε και δημοτικός σύμβουλος στον Δήμο Αθηναίων με τον συνδυασμό του Αντώνη Τρίτση. Σημαντική ήταν η συμβολή του και σε πρωτοβουλίες σχετικές με την οικολογία και την τεχνολογία: ήταν ο εμπνευστής του 1ου Ευρωπαϊκού Συνεδρίου για τα Καθαρά Αυτοκίνητα, του 1ου Eco-Rally στην Πολυτεχνειούπολη (σε συνεργασία με το ΕΜΠ) το 1997, αλλά και της πρωτοβουλίας Φαέθων 2004. Το 1994 ίδρυσε τον δεύτερο ιδιωτικό κόμβο Internet στην Ελλάδα, την Techlink, και το 2000 δημιούργησε το πρώτο Κέντρο Οδικής Ασφάλειας στη χώρα, το Safetrack στην πίστα των Μεγάρων.
Ο Κώστας Καββαθάς υπήρξε ένας άνθρωπος με πολυδιάστατη προσφορά, όχι μόνο στον ειδικό Τύπο αλλά και γενικότερα στη δημόσια ζωή. Ο τρόπος γραφής του, ο λόγος του, η επιμονή του στη λεπτομέρεια και η αγάπη του για τη μηχανοκίνηση και την τεχνολογία, επηρέασαν γενιές ανθρώπων που αγάπησαν το αυτοκίνητο και έμαθαν να το βλέπουν με σεβασμό και γνώση.
Η απώλειά του αφήνει ένα κενό δυσαναπλήρωτο. Ο Κώστας Καββαθάς θα μείνει στη μνήμη όλων ως ένας από τους τελευταίους μεγάλους του έντυπου Τύπου, ένας άνθρωπος που έζησε για να γράφει και έγραψε για να εμπνέει.