NEA

Ποια νέα μοντέλα έλιωσαν στο Euro NCAP

Τα νέα SUV που δοκιμάστηκαν από την Euro NCAP πέτυχαν όλες πεντάστερη αξιολόγηση, με το Polestar 3 να ξεχωρίζει στην παιδική προστασία και τα υπόλοιπα μοντέλα να αποδεικνύουν πως η ασφάλεια παραμένει βασικό κριτήριο σε μια συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία.

Το Polestar 3 έθεσε νέο πρότυπο στην ασφάλεια παιδιών, επιτυγχάνοντας την υψηλότερη βαθμολογία που έχει καταγραφεί από την Euro NCAP την τελευταία εννιαετία. Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV πέτυχε 93% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, ξεπερνώντας κάθε άλλο επιβατικό αυτοκίνητο που έχει δοκιμαστεί, και μάλιστα σύμφωνα με τα πιο αυστηρά και πρόσφατα πρωτόκολλα αξιολόγησης.

Το Polestar 3, ένα πενταθέσιο SUV που ανταγωνίζεται μοντέλα όπως η Tesla Model Y, εντυπωσίασε στα crash tests. Παρείχε εξαιρετική προστασία στα ανδρείκελα ηλικίας 6 και 10 ετών τόσο στη μετωπική όσο και στην πλευρική πρόσκρουση. Επιπλέον, διαθέτει σύστημα ανίχνευσης παιδιών που εμποδίζει το κλείδωμα του αυτοκινήτου όταν ανιχνεύεται παιδί στο εσωτερικό, ενώ απεικονίζει καθαρά την κατάσταση του εμπρός αερόσακου όταν χρησιμοποιείται παιδικό κάθισμα ανάποδης φοράς στη θέση του συνοδηγού.

Η συνολική αξιολόγηση του Polestar 3 ήταν πέντε αστέρια, με επιμέρους επιδόσεις: 90% για προστασία ενηλίκων, 93% για παιδιά, 79% για ευάλωτους χρήστες του δρόμου και 83% για συστήματα υποβοήθησης ασφάλειας. Όπως δήλωσε ο Dr. Aled Williams της Euro NCAP, η επίδοση του μοντέλου στην προστασία παιδιών είναι «σχεδόν τέλεια», αποδεικνύοντας τη σημασία που δίνει η μάρκα στην ασφάλεια όλων των επιβατών.

Η έκρηξη των SUV συνεχίζεται, με αυτά να καταλαμβάνουν το 54% των νέων ταξινομήσεων παγκοσμίως το 2024, σύμφωνα με την Global Data. Σε ένα τέτοιο τοπίο, οι δοκιμές της Euro NCAP γίνονται όλο και πιο κρίσιμες για τις οικογένειες που αναζητούν το ασφαλέστερο όχημα.

Στην ίδια φάση δοκιμών με το Polestar 3 αξιολογήθηκαν και άλλα SUV. Το BYD SEALION 7 ισοφάρισε το ποσοστό παιδικής προστασίας με 93%, αλλά υστέρησε σε άλλες κατηγορίες. Το Cupra TERRAMAR, που δοκιμάστηκε ως plug-in hybrid, απέσπασε επίσης πέντε αστέρια με καλές επιδόσεις σε όλες τις κατηγορίες.

Αντίθετα, παρά τη συνολική βαθμολογία πέντε αστέρων, τρία κινέζικα μοντέλα εμφάνισαν επιμέρους προβλήματα. Το GEELY EX5 έχασε βαθμούς στην προστασία παιδιών λόγω αποτυχημένης λειτουργίας του συστήματος ανίχνευσης παρουσίας, ενώ εντοπίστηκαν κατασκευαστικά ζητήματα στη βάση της μεσαίας κολόνας.

Το Hongqi E-HS9 είχε σκίσιμο στον αερόσακο του οδηγού, με την εταιρεία να δεσμεύεται για βελτίωση ελέγχων ποιότητας. Το JAECOO 7 PHEV υπέστη αστοχία στον πλευρικό αερόσακο, καθώς αυτός παγιδεύτηκε στη διακοσμητική επένδυση του πίσω μέρους.

Ανάμεσα στις δοκιμές ήταν και η νέα γενιά του Audi A6, που έλαβε πέντε αστέρια, επιβεβαιώνοντας την ασφάλεια της σειράς A6/ A5.

Ο Γενικός Γραμματέας της Euro NCAP, Dr. Michiel van Ratingen, σημείωσε ότι οι επιδόσεις των κινεζικών κατασκευαστών είναι εντυπωσιακές σε αριθμό πεντάστερων μοντέλων, αλλά οι μικρές κατασκευαστικές ατέλειες δείχνουν την ανάγκη για συνεχή βελτίωση ώστε να διατηρηθεί το επίπεδο ποιότητας που απαιτείται στην Ευρώπη.

Συγκεντρωτικά αποτελέσματα δοκιμών Euro NCAP:

ΜοντέλοΕνήλικοιΠαιδιάΕυάλωτοι ΧρήστεςSafety Assist
Polestar 390%93%79%83%
BYD SEALION 787%93%76%79%
Cupra TERRAMAR89%87%82%76%
GEELY EX586%87%83%83%
Hongqi E-HS982%87%73%82%
JAECOO 7 PHEV81%80%80%80%
Audi A687%88%78%77%

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!