NEA

Η VW αναζητά φθηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέσω Ινδίας


Η Volkswagen προσπαθεί να παραμείνει ανταγωνιστική στην Ινδία και ελπίζει πως η στρατηγική της εκεί ίσως φέρει λύση και για την ευρωπαϊκή αγορά.

Η Volkswagen αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις στην Κίνα, όπου χάνει μερίδιο αγοράς λόγω έλλειψης προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ως απάντηση, επιλέγει την τακτική της συνεργασίας με τοπικούς κατασκευαστές, κάτι που προσπαθεί να εφαρμόσει από την αρχή και στην Ινδία. Εκεί, όπου έχει αναλάβει η Skoda, η οποία θεωρεί την ινδική αγορά κομβικής σημασίας για τα διεθνή της σχέδια και τη μελλοντική της εξαγωγική δραστηριότητα.

Το 2023, ο όμιλος VW πούλησε περίπου 101.000 αυτοκίνητα κατασκευασμένα στην Ινδία, εκ των οποίων τα 44.000 εξήχθησαν. Στόχος μέχρι το 2026 είναι οι 100.000 πωλήσεις ετησίως μόνο εντός Ινδίας. Για να επιτευχθεί αυτό, η Skoda παρουσιάζει το Kylaq, ένα νέο συμπαγές SUV σχεδιασμένο αποκλειστικά για την Ινδία, το οποίο στοχεύει στο μεγαλύτερο κομμάτι της τοπικής αγοράς – πάνω από το 50% των πωλήσεων.

Μακροπρόθεσμα, η Volkswagen αναγνωρίζει ότι χρειάζεται ένα ηλεκτρικό μοντέλο για την Ινδία. Οι ρυθμίσεις κατανάλωσης στόλου (CAFE) προβλέπουν όρια 91,7 γρ. CO₂/χλμ. από το 2027 και 70 γρ. CO₂/χλμ. από το 2032, κάτι που δεν είναι εφικτό χωρίς σημαντικό όγκο εξηλεκτρισμένων μοντέλων. Η επίτευξη ανταγωνιστικής τιμής στην Ινδία είναι ακόμη πιο δύσκολη απ’ ό,τι στην Ευρώπη, ωστόσο η έξοδος από μια τόσο δυναμικά αναπτυσσόμενη αγορά δεν είναι στρατηγικά αποδεκτή.

Η Skoda προβλέπει ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα (BEV) θα καλύψουν το 15% έως 30% των πωλήσεων της και ετοιμάζει σχετικό πλάνο για την αγορά της Ινδίας. Αυτή τη στιγμή δοκιμάζει τον Enyaq στην τοπική αγορά, ωστόσο μάλλον πρόκειται για προσωρινό στάδιο καθώς το κόστος του είναι υψηλό.

Η πλατφόρμα για φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ινδία αναμένεται να βασιστεί στην πλατφόρμα CMP (China Main Platform), η οποία εξελίχθηκε από κοινού με την κινεζική Xpeng. Σύμφωνα με το Autocar Ινδίας, το πρώτο αυτοκίνητο CMP θα είναι ένα ηλεκτρικό SUV με πέντε θέσεις και μήκος έως 4,8 μέτρα. Η παραγωγή θα γίνεται στο εργοστάσιο Chakan, ενώ το κόστος της πλατφόρμας φέρεται να είναι 30% χαμηλότερο από αυτό του MEB Small, παρά την εξέλιξή της σε μόλις 24 μήνες.

Αρχικά, η Volkswagen σχεδίαζε να συνεργαστεί με την Mahindra για ένα μικρό, προσθιοκίνητο ηλεκτρικό μοντέλο βασισμένο στο MEB Small. Το 2022 υπέγραψαν συμφωνία για την προμήθεια εξαρτημάτων και στοιχείων μπαταριών για την πλατφόρμα Inglo της Mahindra. Η συνεργασία επεκτάθηκε και σε νέα ηλεκτρικά crossover (BE 6e και XEV 9e) που βασίζονται σε τεχνολογία VW.

Ωστόσο, οι επενδύσεις για την τοπική παραγωγή και εξέλιξη της CMP στην Ινδία εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 2 δισ. ευρώ. Για αυτόν τον λόγο, η VW επιδιώκει κοινοπραξία με την Mahindra. Παρόλα αυτά, η ινδική εταιρεία εμφανίζεται διστακτική, καθώς εξετάζει τα δικά της σχέδια για την εξέλιξη ηλεκτρικών μοντέλων.

Στο μεταξύ, ένα σοβαρό φορολογικό ζήτημα απειλεί την παρουσία της VW στην Ινδία. Οι τελωνειακές αρχές κατηγορούν την εταιρεία ότι από το 2012 έχει καταβάλει χαμηλότερους δασμούς κατά 1,4 δισ. δολάρια, χρησιμοποιώντας διαδικασία συναρμολόγησης CKD (Completely Knocked Down) με χαμηλότερους δασμούς από ό,τι προβλέπεται. Οι ινδικές αρχές απαιτούν πρόστιμα που φτάνουν συνολικά τα 2,8 δισ. δολάρια – ποσό μεγαλύτερο ακόμη και από το ύψος των επενδύσεων της VW στην Ινδία. Αν επιβληθεί τελικά το πρόστιμο, η τοπική θυγατρική της VW ίσως παύσει να είναι βιώσιμη.

Η Volkswagen προσέφυγε στα δικαστήρια, υποστηρίζοντας ότι είχε ενημερώσει τις αρχές και είχε εξασφαλίσει σχετικές εγκρίσεις ήδη από το 2011. Σύμφωνα με το Autocar India, η εταιρεία προειδοποιεί ότι μια τέτοια μεταβολή στη στάση της κυβέρνησης υπονομεύει την εμπιστοσύνη των ξένων επενδυτών.

Την ίδια ώρα, ο όμιλος VW βρίσκεται αντιμέτωπος με μέτρα εξοικονόμησης, απολύσεις και κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία, ενώ οι πωλήσεις στην Κίνα –την ως τώρα μεγαλύτερη αγορά του ομίλου– καταρρέουν. Αν τελικά καταφέρει να εξελίξει και να παράγει φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ινδία, αυτή η τεχνογνωσία ίσως αξιοποιηθεί και για την Ευρώπη. Ακόμη κι αν αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα διατήρηση της παραγωγής ή των θέσεων εργασίας εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!