Η γερμανική εταιρεία προχωρά σε σταδιακή απόσυρση των Citan και T-Class, ενισχύοντας τη στροφή της στα μεγαλύτερα, πιο προσοδοφόρα επαγγελματικά και ηλεκτρικά μοντέλα.
Η Mercedes επιβεβαίωσε επίσημα ότι θα σταματήσει την παραγωγή των Citan και T-Class μέχρι τα μέσα του 2026, σε μία κίνηση που εντάσσεται στην ευρύτερη αναδιάρθρωση της γκάμας των επαγγελματικών της μοντέλων.
Τα δύο μικρά van, που εξελίχθηκαν σε συνεργασία με τη Renault και βασίζονται στο Renault Kangoo, παράγονται στο εργοστάσιο της Maubeuge στη βόρεια Γαλλία. Ωστόσο, η ζήτηση έχει μειωθεί αισθητά. Το Citan σημείωσε 23.351 ταξινομήσεις το 2024 (πτώση 3% σε σχέση με το 2023), ενώ το T-Class περιορίστηκε σε μόλις 5.117 μονάδες, με μείωση 31%.
Η Mercedes εστιάζει πλέον στα μεσαίου και μεγάλου μεγέθους επαγγελματικά της, όπως τα Vito, V-Class και Sprinter, τα οποία αποφέρουν σημαντικά υψηλότερα περιθώρια κέρδους. Η μονάδα επαγγελματικών οχημάτων της αναμένεται να φτάσει λειτουργική κερδοφορία 10–12% το 2025, όταν για τα επιβατικά μοντέλα το ποσοστό εκτιμάται μεταξύ 6–8%. Παράλληλα, η εταιρεία στρέφεται ολοένα και περισσότερο προς την εξηλεκτρισμένη κινητικότητα, προετοιμάζοντας τη νέα πλατφόρμα Van.EA, η οποία θα υποστηρίζει την επόμενη γενιά ηλεκτρικών van από το 2026.
Η απόφαση τερματισμού των Citan και T-Class αποτελεί ακόμη ένα σημάδι της αποδυνάμωσης της συνεργασίας Mercedes–Renault, η οποία στο παρελθόν περιλάμβανε και το Smart ForFour. Σήμερα, απομένει μόνο ένα κοινό πρότζεκτ παραγωγής στο Aguascalientes του Μεξικού, το οποίο επίσης βρίσκεται υπό αναθεώρηση λόγω γεωπολιτικών πιέσεων και της χαλάρωσης της συμμαχίας Renault–Nissan.
Στις 23 Απριλίου, η Mercedes θα παρουσιάσει στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης την προ-παραγωγική εκδοχή του νέου ηλεκτρικού van Vision V, το οποίο θα βασίζεται στην πλατφόρμα Van.EA και αναμένεται να παίξει κεντρικό ρόλο στην επόμενη μέρα της εταιρείας στα επαγγελματικά ηλεκτρικά μοντέλα.