Η επόμενη γενιά της Mazda MX-5 θα διατηρήσει τον γνώριμο χαρακτήρα της, αλλά με έναν κινητήρα-έκπληξη κάτω από το καπό.
Παρά τις αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων που απειλούσαν να περιορίσουν τις επιδόσεις της νέας MX-5, η Mazda βρήκε τη λύση αυξάνοντας τη χωρητικότητα του κινητήρα. Το μοντέλο του 2027 θα εφοδιάζεται με έναν τετρακύλινδρο σε σειρά SkyActiv-Z 2,5 λίτρων, σχεδόν ένα λίτρο μεγαλύτερος από τον αρχικό κινητήρα 1,6 λίτρων της πρώτης γενιάς του 1989.
Ο επικεφαλής τεχνολογίας της Mazda, Ryuichi Umeshita, επιβεβαίωσε στο Road & Track ότι το νέο μοτέρ θα συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, παραμένοντας πιστό στην παράδοση του μοντέλου.
Παρότι κάποιοι ίσως περίμεναν αύξηση ισχύος κοντά στους 230 ίππους, ο ίδιος ξεκαθαρίζει ότι στόχος δεν είναι η αύξηση της απόδοσης, αλλά η διατήρησή της στα σημερινά επίπεδα παρά τους αυστηρότερους κανονισμούς. Για την ακρίβεια, η ισχύς ενδέχεται να μην ξεπεράσει αυτήν του σημερινού 2.0, που αποδίδει 184 ίππους (ή 200 ίππους στην ιαπωνική έκδοση Spirit Racing).
Ωστόσο, υπάρχει μια άλλη παράμετρος που θα μπορούσε να κάνει το νέο MX-5 πιο γρήγορο από το τωρινό: το βάρος. Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Mazda, Masashi Nakayama, ανέφερε πως στόχος είναι το νέο MX-5 να ζυγίζει λιγότερο από 1.000 κιλά.
Πρόκειται για αισθητή μείωση σε σύγκριση με τα 1.073 κιλά της ελαφρύτερης έκδοσης Sport που κυκλοφορεί στις ΗΠΑ. Για αναφορά, η έκδοση 990S στην Ιαπωνία, με κινητήρα 1,5 λίτρων, είχε φτάσει στα 990 κιλά μέσω εκτεταμένων παρεμβάσεων, όπως η μείωση της ηχομόνωσης και η χρήση ελαφρύτερων τροχών και φρένων.
Η τελική μορφή του νέου MX-5 πιθανόν να αποκαλυφθεί μέσα στο 2026, ενώ παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο να ενσωματώνει σχεδιαστικά στοιχεία από το πρωτότυπο Iconic SP, που παρουσιάστηκε πρόσφατα.
Παρότι δεν υπάρχει επίσημη αναφορά σε υβριδική τεχνολογία, το γεγονός ότι η οικογένεια κινητήρων SkyActiv-Z έχει εξελιχθεί με βάση την εξηλεκτρισμένη μελλοντική κατεύθυνση της εταιρείας, δείχνει ότι ίσως δούμε κάποια μορφή υβριδικής υποστήριξης. Η οποία ίσως να επιστρέψει στο νέο MX-5 να κυκλοφορήσει και στην Ευρώπη.