Οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 2,8% τον Μάρτιο, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce. Η άνοδος προήλθε κυρίως από την αύξηση των πωλήσεων εξηλεκτρισμένων μοντέλων (αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά), καθώς και από την ενίσχυση της παρουσίας κινεζικών κατασκευαστριών.
Τα αμιγώς ηλεκτρικά σημείωσαν αύξηση 24%, φτάνοντας τις 222.340 ταξινομήσεις, που αντιστοιχούν στο 17% της συνολικής αγοράς. Αν και αυτό το ποσοστό υπολείπεται του στόχου 20-25% που έχει θέσει η ΕΕ για την περίοδο 2025-2027, αποτελεί βελτίωση σε σχέση με το 14% του 2024.
Αύξηση 20% σημειώθηκε και στα plug-in υβριδικά, με 106.558 ταξινομήσεις, επιβεβαιώνοντας τη συνεχιζόμενη δυναμική τους μέσα στο 2025. Συνολικά, τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα κερδίζουν έδαφος εις βάρος των μοντέλων με αποκλειστικά βενζινοκινητήρες, τα οποία υποχώρησαν κατά 6,7% στο πρώτο τρίμηνο.
Στον πίνακα των νικητών συγκαταλέγονται και οι κινεζικές μάρκες, οι οποίες παρότι έχουν περιορίσει την έμφαση στα BEV μετά την επιβολή επιπλέον δασμών από την ΕΕ, σημείωσαν αύξηση 78% τον Μάρτιο. Η MG, ιδιοκτησίας της SAIC, παρέμεινε πρώτη σε πωλήσεις με 37.499 μονάδες (+49%), ενώ οι BYD και Chery κατέγραψαν ακόμα μεγαλύτερα ποσοστά ανόδου, αν και από χαμηλότερες βάσεις.
Εξίσου δυναμική ήταν η παρουσία της Renault και της Dacia, με συνολική αύξηση 14% για τον Όμιλο. Ο Όμιλος Volkswagen ενισχύθηκε κατά 11%, παραμένοντας στην κορυφή της ευρωπαϊκής αγοράς.
Αντίθετα, η Tesla συνέχισε την πτωτική της πορεία, με μείωση 26% τον Μάρτιο, ενώ το Model Y σημείωσε πτώση 40% καθώς βρίσκεται σε μεταβατική περίοδο λόγω του facelift που υλοποιείται στο εργοστάσιο του Βερολίνου. Αρνητικό πρόσημο είχαν επίσης η Mercedes (-8,5%), η Toyota (-7,8%) και η Stellantis (-5,9% τον Μάρτιο, -11% στο τρίμηνο).
Στα μοντέλα, το Peugeot 208 διατήρησε οριακό προβάδισμα έναντι του Dacia Sandero, με λιγότερες από 1.000 μονάδες διαφορά. Ανάμεσα στις νέες παρουσίες που ξεχώρισαν ήταν το Renault Symbioz (9.405 ταξινομήσεις), το Fiat 600 (6.791), το ηλεκτρικό Kia EV3 (6.711) και το ηλεκτρικό Renault 5 (6.458).
Παρά την καλή επίδοση του Μαρτίου, οι συνολικές ταξινομήσεις για το πρώτο τρίμηνο υποχώρησαν οριακά κατά 0,3%, με 3.298.890 μονάδες – δηλαδή περίπου 10.000 λιγότερες από πέρυσι.
Top 10 μοντέλα στην Ευρώπη – Μάρτιος 2025
Μοντέλο | Πωλήσεις Μαρτίου 2025 |
---|---|
Peugeot 208 | 24.235 |
Dacia Sandero | 23.291 |
Tesla Model Y | 13.944 |
Volkswagen T-Roc | 20.141 |
Renault Clio | 21.803 |
Ford Puma | 18.686 |
Toyota Yaris | 17.943 |
MG ZS | 16.930 |
Dacia Duster | 16.264 |
Kia Sportage | 16.661 |
Πωλήσεις ανά τεχνολογία – Μάρτιος 2025
Κατηγορία | Πωλήσεις | Ποσοστό επί του συνόλου | Μεταβολή σε σχέση με Μάρτιο 2024 |
---|---|---|---|
Αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) | 222.340 | 17% | +24% |
Plug-in υβριδικά (PHEV) | 106.558 | 8% | +20% |
Σύνολο εξηλεκτρισμένων (BEV+PHEV) | 328.898 | 24,7% | — |
Μόνο βενζινοκίνητα | — | — | -6,7% (Q1 2025) |
Ταξινομήσεις στην Ευρώπη – Μάρτιος 2025 (μεταβολές σε σχέση με Μάρτιος 2024)
Όμιλος / Μάρκα | Μάρτιος 2025 | Μάρτιος 2024 | Μεταβολή (%) |
---|---|---|---|
Σύνολο αγοράς | 1.331.132 | 1.294.643 | +2,8% |
Volkswagen Group | 335.272 | 301.426 | +11,2% |
Renault Group | 130.986 | 115.240 | +13,7% |
Stellantis | 208.304 | 221.479 | -5,9% |
Mercedes | 68.050 | 73.169 | -7,0% |
Tesla | 25.207 | 34.345 | -26,6% |
Toyota | 88.567 | 96.038 | -7,8% |
BMW Group | 90.748 | 92.048 | -1,4% |
Hyundai-Kia | 100.531 | 104.660 | -3,9% |
SAIC (MG κ.ά.) | 37.399 | 25.056 | +49,3% |
BYD | 13.501 | 2.305 | +485,8% |
Chery (Jaecoo, Omoda) | 7.628 | 230 | +3.217% |
DR Motor Company | 2.404 | 1.215 | +97,8% |
Polestar | 4.046 | 1.829 | +121,2% |
Volvo | 30.167 | 33.204 | -9,1% |