NEA

Ευρώπη: Άνοδος 2,8% με ώθηση από τα εξηλεκτρισμένα και τις κινεζικές φίρμες

Οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 2,8% τον Μάρτιο, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce. Η άνοδος προήλθε κυρίως από την αύξηση των πωλήσεων εξηλεκτρισμένων μοντέλων (αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά), καθώς και από την ενίσχυση της παρουσίας κινεζικών κατασκευαστριών.

Τα αμιγώς ηλεκτρικά σημείωσαν αύξηση 24%, φτάνοντας τις 222.340 ταξινομήσεις, που αντιστοιχούν στο 17% της συνολικής αγοράς. Αν και αυτό το ποσοστό υπολείπεται του στόχου 20-25% που έχει θέσει η ΕΕ για την περίοδο 2025-2027, αποτελεί βελτίωση σε σχέση με το 14% του 2024.

Αύξηση 20% σημειώθηκε και στα plug-in υβριδικά, με 106.558 ταξινομήσεις, επιβεβαιώνοντας τη συνεχιζόμενη δυναμική τους μέσα στο 2025. Συνολικά, τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα κερδίζουν έδαφος εις βάρος των μοντέλων με αποκλειστικά βενζινοκινητήρες, τα οποία υποχώρησαν κατά 6,7% στο πρώτο τρίμηνο.

Στον πίνακα των νικητών συγκαταλέγονται και οι κινεζικές μάρκες, οι οποίες παρότι έχουν περιορίσει την έμφαση στα BEV μετά την επιβολή επιπλέον δασμών από την ΕΕ, σημείωσαν αύξηση 78% τον Μάρτιο. Η MG, ιδιοκτησίας της SAIC, παρέμεινε πρώτη σε πωλήσεις με 37.499 μονάδες (+49%), ενώ οι BYD και Chery κατέγραψαν ακόμα μεγαλύτερα ποσοστά ανόδου, αν και από χαμηλότερες βάσεις.

Εξίσου δυναμική ήταν η παρουσία της Renault και της Dacia, με συνολική αύξηση 14% για τον Όμιλο. Ο Όμιλος Volkswagen ενισχύθηκε κατά 11%, παραμένοντας στην κορυφή της ευρωπαϊκής αγοράς.

Αντίθετα, η Tesla συνέχισε την πτωτική της πορεία, με μείωση 26% τον Μάρτιο, ενώ το Model Y σημείωσε πτώση 40% καθώς βρίσκεται σε μεταβατική περίοδο λόγω του facelift που υλοποιείται στο εργοστάσιο του Βερολίνου. Αρνητικό πρόσημο είχαν επίσης η Mercedes (-8,5%), η Toyota (-7,8%) και η Stellantis (-5,9% τον Μάρτιο, -11% στο τρίμηνο).

Στα μοντέλα, το Peugeot 208 διατήρησε οριακό προβάδισμα έναντι του Dacia Sandero, με λιγότερες από 1.000 μονάδες διαφορά. Ανάμεσα στις νέες παρουσίες που ξεχώρισαν ήταν το Renault Symbioz (9.405 ταξινομήσεις), το Fiat 600 (6.791), το ηλεκτρικό Kia EV3 (6.711) και το ηλεκτρικό Renault 5 (6.458).

Παρά την καλή επίδοση του Μαρτίου, οι συνολικές ταξινομήσεις για το πρώτο τρίμηνο υποχώρησαν οριακά κατά 0,3%, με 3.298.890 μονάδες – δηλαδή περίπου 10.000 λιγότερες από πέρυσι.


Top 10 μοντέλα στην Ευρώπη – Μάρτιος 2025

ΜοντέλοΠωλήσεις Μαρτίου 2025
Peugeot 20824.235
Dacia Sandero23.291
Tesla Model Y13.944
Volkswagen T-Roc20.141
Renault Clio21.803
Ford Puma18.686
Toyota Yaris17.943
MG ZS16.930
Dacia Duster16.264
Kia Sportage16.661

Πωλήσεις ανά τεχνολογία – Μάρτιος 2025

ΚατηγορίαΠωλήσειςΠοσοστό επί του συνόλουΜεταβολή σε σχέση με Μάρτιο 2024
Αμιγώς ηλεκτρικά (BEV)222.34017%+24%
Plug-in υβριδικά (PHEV)106.5588%+20%
Σύνολο εξηλεκτρισμένων (BEV+PHEV)328.89824,7%
Μόνο βενζινοκίνητα-6,7% (Q1 2025)

Ταξινομήσεις στην Ευρώπη – Μάρτιος 2025 (μεταβολές σε σχέση με Μάρτιος 2024)

Όμιλος / ΜάρκαΜάρτιος 2025Μάρτιος 2024Μεταβολή (%)
Σύνολο αγοράς1.331.1321.294.643+2,8%
Volkswagen Group335.272301.426+11,2%
Renault Group130.986115.240+13,7%
Stellantis208.304221.479-5,9%
Mercedes68.05073.169-7,0%
Tesla25.20734.345-26,6%
Toyota88.56796.038-7,8%
BMW Group90.74892.048-1,4%
Hyundai-Kia100.531104.660-3,9%
SAIC (MG κ.ά.)37.39925.056+49,3%
BYD13.5012.305+485,8%
Chery (Jaecoo, Omoda)7.628230+3.217%
DR Motor Company2.4041.215+97,8%
Polestar4.0461.829+121,2%
Volvo30.16733.204-9,1%

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!