NEA

Isuzu D-Max EV: Ένα ηλεκτρικό pickup για σκληρή δουλειά

Η Isuzu αποκαλύπτει την ηλεκτρική εκδοχή του D-Max, διατηρώντας τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα που την καθιέρωσε στην επαγγελματική αγορά – Έρχεται το 2026 απέναντι σε ονόματα όπως τα Ford F-150 Lightning, Rivian R1T και Maxus T90 EV.

Η είσοδος της Isuzu στην κατηγορία των ηλεκτρικών pickup γίνεται με το D-Max EV, το οποίο εξελίχθηκε κυρίως με επίκεντρο τον επαγγελματία χρήστη και τις ευρωπαϊκές απαιτήσεις. Με αυτονομία 263 χλμ., τετρακίνηση και δυνατότητα ρυμούλκησης 3,5 τόνων, το ιαπωνικό μοντέλο επιχειρεί να βρει ισορροπία ανάμεσα στην αντοχή και την ηλεκτρική αποδοτικότητα.

Το πλεονέκτημα της Isuzu είναι πως δεν προσπαθεί να επανεφεύρει την κατηγορία, αλλά να προσφέρει μια γνώριμη λύση εξηλεκτρισμένης μορφής. Διατηρεί πλαίσιο σκάλας, μεγάλες αντοχές και τετρακίνηση, ανάρτηση πίσω είναι διάταξη άξονα De-Dion αντί για φύλλα σούστας, χωρίς περιττά gadget ή τεχνολογίες που απομακρύνουν από το βασικό στόχο: τη σκληρή καθημερινή χρήση.

Όμως πώς τοποθετείται σε σχέση με τον ανταγωνισμό;

Το Ford F-150 Lightning είναι διαθέσιμο ήδη στην Αμερική και θεωρείται το σημείο αναφοράς στην κατηγορία. Με δύο επιλογές μπαταρίας (98 ή 131 kWh), προσφέρει αυτονομία έως 515 χιλιόμετρα στον κύκλο EPA. Η ισχύς του φτάνει έως και τους 580 ίππους και η ροπή ξεπερνά τα 1.000 Nm, με δυνατότητα ρυμούλκησης έως 4,5 τόνους. Αν και μεγαλύτερο και ακριβότερο από το D-Max EV, απευθύνεται σε ευρύτερο φάσμα χρηστών και όχι αποκλειστικά επαγγελματίες.

Το Rivian R1T, που επίσης κυκλοφορεί στις ΗΠΑ, είναι ένα πιο premium και τεχνολογικά προηγμένο pickup, με αυτονομία έως 530 χιλιόμετρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 3,5 δευτερόλεπτα. Η off-road συμπεριφορά του είναι κορυφαία, ενώ διαθέτει αερανάρτηση, λειτουργία tank turn και χώρο φόρτωσης μπροστά (frunk). Ωστόσο, είναι σαφώς ακριβότερο και λιγότερο προσανατολισμένο στη βαριά εργασία.

Πιο κοντά στο πνεύμα του Isuzu D-Max EV βρίσκεται το Maxus T90 EV, που ήδη πωλείται σε ευρωπαϊκές χώρες, ανάμεσά τους και η Ελλάδα. Διαθέτει μπαταρία 88,5 kWh και προσφέρει αυτονομία περίπου 330 χιλιομέτρων στον WLTP. Έχει μόνο κίνηση στους πίσω τροχούς και ρυμουλκεί έως 1.500 κιλά, με τη χρηστικότητα του να είναι περιορισμένη σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Αντίστοιχα, το Tesla Cybertruck παραμένει ειδική περίπτωση. Παρότι προσφέρει κορυφαία νούμερα σε επιδόσεις, αυτονομία και ρυμουλκούμενο βάρος, απευθύνεται κυρίως σε ιδιώτες και όχι σε επαγγελματίες. Η σχεδίασή του, η πολυπλοκότητα και οι υψηλές τιμές το κρατούν εκτός πραγματικού ανταγωνισμού για ένα επαγγελματικό εργαλείο όπως το D-Max EV.

Το D-Max EV αναμένεται να κυκλοφορήσει σε δύο εκδόσεις καμπίνας και εξοπλισμού, με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν τον Μάρτιο του 2026. Ενώ υστερεί σε επιδόσεις και αυτονομία σε σχέση με τους Αμερικανούς ανταγωνιστές, προσφέρει μια πιο ρεαλιστική πρόταση για τις ευρωπαϊκές συνθήκες. Αν, μάλιστα, η Isuzu κρατήσει χαμηλά το κόστος απόκτησης και εξασφαλίσει ευρεία διανομή, τότε ίσως μιλάμε για το πρώτο ηλεκτρικό pickup που μπορεί να σταθεί σοβαρά στον πραγματικό κόσμο της επαγγελματικής χρήσης στην Ευρώπη.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!