Με νέο «προσωπικό» ρεκόρ στο Nürburgring Nordschleife, η Ford Mustang GTD επιβεβαιώνει τον χαρακτήρα της ως ένα από τα πιο σοβαρά sport αυτοκίνητα παραγωγής των τελευταίων ετών.
Η Ford έδωσε στη δημοσιότητα το επίσημο video από τον νέο ταχύτερο γύρο της Mustang GTD στο Nürburgring, με τον Γερμανό οδηγό αγώνων Dirk Müller πίσω από το τιμόνι. Ο χρόνος των 6:52.072 είναι ταχύτερος κατά 5,6 δευτερόλεπτα σε σύγκριση με το περσινό πέρασμα του ίδιου μοντέλου (6:57.685) και τοποθετεί τη Mustang GTD ανάμεσα στα κορυφαία αυτοκίνητα παραγωγής που έχουν καταγραφεί ποτέ στη συγκεκριμένη πίστα.
Σύμφωνα με τη Ford, η βελτίωση του χρόνου δεν προέρχεται μόνο από τις μηχανολογικές αναβαθμίσεις αλλά και από τη μεγαλύτερη εξοικείωση του Müller με το αυτοκίνητο. Το σύστημα Active Spool Valve της Multimatic συμβάλλει επιπλέον στον έλεγχο του αμαξώματος υπό πίεση.
Επιπρόσθετα, ανάμεσα στις τεχνικές αλλαγές ξεχωρίζουν η ενισχυμένη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου, νέα ρύθμιση γεωμετρίας και ανάρτησης, βελτιστοποιημένη αεροδυναμική με περισσότερη κάθετη δύναμη, επαναχαρτογράφηση του V8 κινητήρα 5,2 λίτρων με μηχανικό υπερσυμπιεστή, αλλά και πιο εξελιγμένα συστήματα ABS και traction control.
Με 826 ίππους, κατανομή βάρους σχεδόν 50:50 και εστιασμένο στήσιμο, η GTD φτάνει πολύ κοντά σε αυτοκίνητα όπως η Lamborghini Huracán Performante και η Porsche 911 GT2 RS. Παραμένει ωστόσο αρκετά πίσω από την Mercedes-AMG One, η οποία κατέχει το ρεκόρ για αυτοκίνητο παραγωγής με χρόνο 6:29.090 — αν και αρκετοί αμφισβητούν αν πρόκειται πράγματι για μοντέλο με χαρακτηριστικά ευρείας παραγωγής.
Η Mustang GTD θα παραχθεί σε μόλις 1.000 μονάδες από την άνοιξη, με τιμή εκκίνησης περίπου 305.000 ευρώ. Πρόκειται για ένα από τα πιο ριζοσπαστικά project που έχει εξελίξει η Ford Performance, με σκοπό να σταθεί επάξια απέναντι σε κορυφαίες ευρωπαϊκές κατασκευάστριες σε πίστα αλλά και στον δρόμο.
Παρακάτω μερικοί από τους ταχύτερους χρόνους γύρων που έχουν καταγραφεί στο Nürburgring Nordschleife από αυτοκίνητα παραγωγής (όχι αγωνιστικά, αλλά μοντέλα με έγκριση κυκλοφορίας):
Μοντέλο | Χρόνος | Έτος | Ιπποδύναμη | Οδηγός |
---|---|---|---|---|
Mercedes-AMG One | 6:29.090 | 2022 | 1.063 PS | Maro Engel |
Porsche 911 GT2 RS MR (Manthey Racing) | 6:38.835 | 2021 | 700 PS | Lars Kern |
Mercedes-AMG GT Black Series | 6:43.616 | 2020 | 730 PS | Maro Engel |
Lamborghini Aventador SVJ | 6:44.970 | 2018 | 770 PS | Marco Mapelli |
Porsche 911 GT3 RS (992) | 6:49.328 | 2022 | 525 PS | Jörg Bergmeister |
Lamborghini Huracán Performante | 6:52.010 | 2016 | 640 PS | Marco Mapelli |
Ford Mustang GTD | 6:52.072 | 2025 | 826 PS | Dirk Müller |
Porsche 911 GT3 (992) | 6:55.737 | 2021 | 510 PS | Lars Kern |
Dodge Viper ACR | 7:01.300 | 2017 | 645 PS | Dominik Farnbacher |
Nissan GT-R Nismo (2019) | 7:08.679 | 2019 | 600 PS | Tsugio Matsuda |