NEA

Tesla unplugged: Η Ευρώπη γυρίζει την πλάτη στον Musk

Ενώ η ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων αναπτύσσεται με ρυθμό 28%, η Tesla βλέπει τις πωλήσεις της να καταρρέουν σε βασικές αγορές, αντιμετωπίζοντας σκληρό ανταγωνισμό, κοινωνικές αντιδράσεις και μια κρίση ταυτότητας.

Απρίλιος 2025 και η Tesla δυσκολεύεται να παραμείνει στον ευρωπαϊκό χάρτη πωλήσεων, καθώς καταγράφει πτώση-σοκ σε χώρες που παλαιότερα αποτελούσαν προπύργια της. Συγκεκριμένα, -81% στη Σουηδία, -73,8% στην Ολλανδία, -67% στη Δανία και -59% στη Γαλλία. Και όχι, δεν είναι νούμερα από δοκιμασία πτώσης σε crash test- είναι πραγματικές πωλήσεις.

Ακόμα και σε χώρες όπου η Tesla σημείωσε αύξηση, όπως η Ιταλία (+29%) και η Νορβηγία (+12%), οι απόλυτοι αριθμοί θυμίζουν περισσότερο boutique παρά μαζική αγορά. Όλα αυτά συμβαίνουν ενώ ο κλάδος των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη ανθίζει, με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται κατά 28%.

Αντίθετα, η Tesla φαίνεται να δέχεται πίεση από κάθε πλευρά: παραδοσιακές ευρωπαϊκές εταιρείες ξυπνούν επιτέλους από τον λήθαργο, κινεζικές φίρμες καταφτάνουν με ελκυστικές τιμές και, για κερασάκι στην μπαταρία, το brand πλήττεται από την προσωπική πολιτική εικόνα του Elon Musk. Η σύνδεσή του με ακροδεξιές πολιτικές και προσωπικότητες, όπως ο Donald Trump, έχει ήδη προκαλέσει κοινωνικές αντιδράσεις, ακόμη και περιστατικά βανδαλισμού σε εκθέσεις και σταθμούς φόρτισης.

Η Tesla ελπίζει ότι η ανανεωμένη έκδοση του Model Y, η οποία αναμένεται να φτάσει στους πελάτες τον Ιούνιο, θα φέρει νέα πνοή. Μέχρι τότε, το πλάνο περιλαμβάνει εκπτώσεις και επιθετικές προσφορές σε χώρες-κλειδιά όπως η Γερμανία, η Βρετανία και η Σουηδία.

Ωστόσο, τα πράγματα μόνο ρόδινα δεν είναι: τα έσοδα από τις πωλήσεις αυτοκινήτων υποχώρησαν κατά 20% στο πρώτο τρίμηνο, ενώ τα καθαρά κέρδη της εταιρείας κατέρρευσαν κατά 71%. Αν η Tesla δεν καταφέρει να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των Ευρωπαίων καταναλωτών -και να αποσυνδέσει το brand της από τις προσωπικές εξάρσεις του CEO της- τότε το μέλλον της στην Ευρώπη ίσως να μην είναι απλώς ηλεκτρικό, αλλά και σκοτεινό.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!