Η Fiat παρουσίασε επίσημα τo νέο Grande Panda 4×4 Concept, ένα πρωτότυπο που αποτίνει φόρο τιμής στο εμβληματικό Panda 4×4 της δεκαετίας του ’80 και προμηνύει την επιστροφή της τετρακίνησης στη σύγχρονη εκδοχή του δημοφιλούς supermini.
Αν και προς το παρόν πρόκειται μόνο για πρωτότυπο, η Fiat φαίνεται πρόθυμη να εξετάσει την παραγωγή μιας έκδοσης με τετρακίνηση που θα αντιμετωπίσει το Renault 4 Savane 4×4. Για την περίσταση το Grande Panda 4×4 Concept σχεδιάστηκε με σαφείς αναφορές στο αρχικό Panda 4×4, που γνώρισε τρεις γενιές και παραμένει δημοφιλές για τον σκληροτράχηλο αλλά συμπαγή χαρακτήρα του.
Βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Smart Car της Stellantis -την ίδια που χρησιμοποιείται στα Citroën C3 και Opel Frontera- και αναμένεται να έχει ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα. Όπως ανέφερε η ίδια η Fiat, αυτή η εξηλεκτρισμένη τετρακίνηση θα προσφέρει «εντυπωσιακές δυνατότητες τόσο στην πόλη όσο και σε πιο απαιτητικό έδαφος».
Παρόλο που τεχνικές λεπτομέρειες δεν έχουν δοθεί, είναι πολύ πιθανό να μοιράζεται το ίδιο υβριδικό σύστημα με εκείνο του Jeep Avenger 4xe: έναν 3κύλινδρο 1.2 turbo βενζινοκινητήρα συνδυασμένο με δύο ηλεκτροκινητήρες – έναν εμπρός και έναν πίσω. Αν ισχύσει αυτό, τότε το Grande Panda 4×4 δεν θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, αλλά εξηλεκτρισμένο υβριδικό μοντέλο με αυξημένες δυνατότητες εκτός δρόμου.
Η σχεδίαση του concept είναι ξεχωριστή, με λεπτομέρειες που ενισχύουν τον εκδρομικό χαρακτήρα: προβολείς τύπου pixel στο εμπρός μέρος και στη σχάρα οροφής, θέση για πλήρους μεγέθους ρεζέρβα και εργαλεία, πλαστικά προστατευτικά στο κάτω μέρος του αμαξώματος και «ψεύτικες» ποδιές εμπρός/ πίσω. Οι ατσάλινες ζάντες συνδυάζονται με ελαστικά all-terrain και η σκούρα κόκκινη απόχρωση δημιουργεί ένα ενδιαφέρον στιλιστικό αποτέλεσμα, πλαισιωμένο από ανάγλυφα γραφικά και λογότυπα «4×4».
Το αν θα φτάσει τελικά στην παραγωγή, μένει να φανεί. Η Fiat πάντως φαίνεται αποφασισμένη να διατηρήσει ζωντανό το πνεύμα της αυθεντικής Panda 4×4, προσαρμόζοντάς το στις ανάγκες της σύγχρονης, εξηλεκτρισμένης εποχής.