PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Renault 5 E-Tech 40 kWh [test drive]

Οι αναβιώσεις συχνά έχουν την τιμητική τους και αποκτούν μεγάλο ενδιαφέρον εξαιτίας της νοσταλγίας μας για τα μοντέλα που αγαπήθηκαν αλλά χάθηκαν στην πορεία του χρόνου. Μία τέτοια περίπτωση είναι και το Renault 5 που μας επανασυστήνεται μετά το 1996, αυτή τη φορά με… ηλεκτρική αμφίεση.

Υπάρχει λόγος που όλοι λίγο-πολύ έχουμε αδυναμία στα «παλιά» μοντέλα. Άλλος βρέθηκε για πρώτη φορά πίσω από το τιμόνι ενός ιστορικού αυτοκινήτου σε εφηβική ηλικία, άλλος αγόρασε ένα μεταχειρισμένο με τα πρώτα του χρήματα και του φέρθηκε με αγάπη και άλλος απλά μπορεί να το έχει κρατήσει ακόμα στο γκαράζ του και να περνάει χρόνο μαζί του κάθε Κυριακή.

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ λοιπόν μεταξύ του 1972 και του 1996 όπου σταμάτησε η παραγωγή του είναι το Renault 5. Ένα αυτοκίνητο πόλης με hatchback χαρακτηριστικά (εξαίρεση για λίγο η ισπανική αγορά που διατέθηκε και ως σεντάν) που βόλευε όλη τη φαμίλια και έδωσε ρεσιτάλ με την έκδοση Turbo, η παραγωγή του οποίου διήρκησε περίπου μία πενταετία.

Κάποιος που αγαπάει τα αυτοκίνητα δεν πρόκειται να ξεχάσει ποτέ τα πρώτα λεπτά που έφθασε τα πεντάλ και οδήγησε ολομόναχος ένα αυτοκίνητο.

Προσωπικά είχα την τύχη πριν από 30 χρόνια να βρεθώ πίσω από το πεντάθυρο R5 που ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της οικογένειας, γεγονός που κάνει τη γνωριμία με το ηλεκτρικό μοντέλο λιγότερο… αντικειμενική.

Το ρετρό στοιχείο λοιπόν κυριαρχεί με την πρώτη ματιά στο αμάξωμα μήκους 3,92 μέτρων (φάρδος 1,77 μέτρα και ύψος 1,5 μέτρα). Κομψές καμπύλες που παραπέμπουν στο παρελθόν, δυναμισμός και ακμές όσο χρειάζεται, και θόλοι που κλέβουν μερική από τη δόξα του R5 Turbo.

Κάπου εκεί μπαίνει το μοντέρνο στοιχείο με τους κάθετους προβολείς, τα πανέμορφα τετράγωνα LED που ανοίγουν ή κλείνουν με ρυθμό και τον φωτιζόμενο αριθμό 5 με γραμμές που δείχνουν και το ποσοστό της μπαταρίας.

Η διχρωμία, η γενικότερη σπορ αισθητική και οι πινελιές των Γάλλων, μαζί με τις 18άρες ζάντες της έκδοσης δοκιμής μας, ολοκληρώνουν μία όμορφη εικόνα που δε γίνεται να μην αρέσει στο μάτι.

Όλα δηλαδή συνηγορούν στο ότι έχουμε να κάνουμε με ένα στιλάτο σουπερμίνι, μικρότερο από το Clio και μεγαλύτερο από το Twingo, το οποίο έχει ελάχιστους αντιπάλους με την ίδια λάμψη, φρεσκάδα και ρετρό καταβολές (πχ το ηλεκτρικό Mini).

Το εσωτερικό παρουσιάζει ένα πιο γνώριμο περιβάλλον, σύμφωνα και με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας.

Ψηφιακές οθόνες μεγέθους 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων (7,0 ίντσες για τη βασική έκδοση) και το multimedia αφής, οδηγοκεντρική προσέγγιση με κλίση του ταμπλό προς τον οδηγό και μπόλικοι φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό και τις πιο συχνές λειτουργίες.

Καλαίσθητο περιβάλλον με χρήση υφάσματος τύπου τζιν και ανακυκλωμένα πλαστικά που δεν μειώνουν σε καμία περίπτωση το… άρωμα ποιότητας. Μοναδικό μελανό σημείο αποτελεί η ύπαρξη τριών χειριστηρίων δεξιά από το τιμόνι (επιλογέας σχέσεων, υαλοκαθαριστήρες και ήχος), γεγονός που προκαλεί κάποιο μπέρδεμα τις πρώτες ώρες συμβίωσης.

Οι χώροι για αντικείμενα και επιβάτες είναι ικανοποιητικοί για την κατηγορία. Ειδικά για τα πόδια των πίσω επιβατών και τις αποσκευές (326 λίτρα + χώρος για καλώδια) είναι προφανές ότι έχει γίνει εξαιρετική δουλεία.

Οι πίσω επιβάτες αν δεν έχουν ύψος πάνω από 1.75 δεν θα δυσανασχετήσουν. Αρκεί πάντα να ξέρεις ότι συνειδητά βρίσκεσαι μέσα σε ένα σπορ αυτοκίνητο πόλης που πρώτο μέλημα του είναι η ευελιξία και το στιλ και μετά όλα τα άλλα.

Το R5 E-Tech βασίζεται στην πλατφόρμα AmpRSmall (400V) του ομίλου, στοιχείο που δείχνει ότι το γαλλικό σουπερμίνι έχει εξελιχθεί εξαρχής ως ηλεκτρικό, ενώ έχει δοθεί έμφαση στον περιορισμό του βάρους και στο χαμηλό κέντρο αυτού.

Έτσι το σύνολο των 1.372 κιλών (240 κιλά η μπαταρία) είναι ένας αριθμός-σύμμαχος στο τελικό αποτέλεσμα που αφορά τη συμπεριφορά του στο δρόμο.

Ευκολοδήγητο, ευέλικτο και καλοζυγισμένο, με το κοφτό και ακριβές τιμόνι, κάνει ευχάριστη τη βόλτα μέσα στην πόλη, και με τις compact διαστάσεις του αλλά και με την καλή ορατότητα της θέσης οδήγησης.

Το δεμένο πλαίσιο, σε συνδυασμό με την ανάρτηση (McPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω), δημιουργούν ένα σπορ σύνολο που όμως είναι παραδόξως άνετο στα περάσματα του από λακκούβες και ταλαιπωρημένη άσφαλτο.

Παρά το χαμηλό προφίλ ελαστικών λοιπόν, οι Γάλλοι πέτυχαν ένα ισορροπημένο αποτέλεσμα για να αρέσει στις κλειστές διαδρομές (γλιστράει όσο πρέπει όταν θες να παίξεις με το βάρος) αλλά και έχει βάθος όταν αποσβένει.  

Οι 120 ίπποι που αποδίδει ο ηλεκτροκινητήρας χωρίς μόνιμους μαγνήτες ακούγονται λίγοι (υπάρχει και έκδοση με 150 ίππους), όμως στην πραγματικότητα τόσο η αμεσότητα στο πεντάλ του «γκαζιού», όσο και τα 225 Nm ροπής κάνουν το γαλλικό μικρό πολύ ευέλικτο και ευχάριστο στην εκκίνηση ή στο προσπέρασμα.

Για του λόγου του αληθές τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,0 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα. Το multisense της Renault, σου δίνει τη δυνατότητα να επιλέξεις ανάμεσα στα Eco, Comfort, Sport και Personal, με το κάθε setup να κάνει και τις αντίστοιχες παρεμβάσεις.

Σε περίπτωση πάντως που θέλεις να ξεπεράσεις τα 300 χλμ. αυτονομίας (η εταιρεία δηλώνει περισσότερα) καλό είναι να οδηγείς με σύνεση σε θέμα επιτάχυνσης και να προτιμάς τις αστικές διαδρομές αντί του ανοιχτού δρόμου.

Σε κάθε περίπτωση πάντως υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή DC 80 kW (100 kW στη μεγαλύτερη έκδοση με μπαταρία χωρητικότητας 52 kWh), με τη διαδικασία 15% – 80% να επιτυγχάνεται με 30 λεπτά της ώρας.

Το R5 E-Tech της δοκιμής μας εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 40 kWh, που δεν είναι μεγάλη σε σχέση με τα περισσότερα ηλεκτρικά SUV που έχουν κατακλίσει την αγορά, κάνει όμως τη δουλεία της στη συνύπαρξη με το όμορφο πεντάθυρο μοντέλο.

Εξάλλου με χαμηλή κατανάλωση περίπου 16 kWh/100 χλμ. δεν είναι απαραίτητη η μεγάλη ενεργειακή χωρητικότητα, ενώ μην ξεχνάμε ότι και το κόστος κάπως πρέπει να διατηρηθεί συγκρατημένο.      

Με τη συγκεκριμένη μπαταρία 40 kWh και ηλεκτροκινητήρα 120 ίππων, το Renault 5 Ε-Tech ξεκινά από 26.900 ευρώ (23.900 με την κρατική επιδότηση), ενώ με το ισχυρότερο με απόδοση 150 ίππους και μπαταρία 52 kWh ζητά 32.900 ευρώ (29.900 ευρώ με την επιδότηση).

Οι παραπάνω τιμές πώλησης θα ακούγονταν απαγορευτικές -εφόσον μιλάμε για ένα σουπερμίνι- πριν από μερικά χρόνια.

Ωστόσο, με την πραγματικότητα της εποχής και με δεδομένη την κουλτούρα και το στιλ του R5, τότε μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα προσιτό ηλεκτρικό (κοστίζει ελάχιστα παραπάνω από το BYD Dolphin).

To οποίο έχει όλα τα φόντα να ομορφύνει την πόλη με τον χαρακτήρα του και να σβήσει την εικόνα των περισσότερων περί… βαρετών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Διαβάστε περισσότερα για την RENAULT

Renault 5 E-Tech 40 kWh 120 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία Σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας με ρότορα χωρίς μόνιμους μαγνήτες
Μέγιστη ισχύς, ροπή 90 kW (120 PS), 225 Nm
Θέση Στον εμπρός άξονα, εγκάρσια
Μπαταρία Τεχνολογία Φωσφορικού λιθίου σιδήρου (LFP), αρχιτεκτονικής 400V
Θέση στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Σε Wallbox 10-100% (11 kW): 3,5 ώρες
Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW,
μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 80 kW σε 30 λεπτά 15→80%
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,0 sec
Τελική ταχύτητα 150 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 16,0 kWh/100 km, 14,5 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 312 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 40 kWh
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 280-290 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook iON ST AS, 195/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.920 × 1.770 × 1.500 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.500 mm / 1.483 mm
Μεταξόνιο 2.540 mm
Χώρος αποσκευών 326 lt (έως 1.000 lt)
Απόβαρο 1.372 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: Από 23.900€ με επιδότηση Κινούμαι Ηλεκτρικά 3
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

2 Comments

  1. Καλημέρα σας και ευχαριστούμε για το σχόλιο. Η αλήθεια είναι πως η εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων και ανακλώσιμων υλικών έχει αλλάξει την εικόνα των περισσότερων μοντέλων στο εσωτερικό. Ακόμα και τα premium δεν εκπέμπουν την ίδια πολυτέλεια με τις προηγούμενες γενιές τους και στηρίζουν την εικόνα τους στις οθόνες και τα gadgets. Τα μικρά Renault πάντα απευθύνονταν σε ευρύ κοινό οπότε δύσκολο να έχει κάποιος απαιτήσεις για κάτι διαφορετικό. Το ηλεκτρικό 5 πάντως έχει χαρακτήρα και είναι ευχάριστο στο μάτι (τουλάχιστον υποκειμενικά) και σίγουρα με νεανική στόχευση. Συμφωνούμε πάντως ότι υπάρχουν και πιο premium προτάσεις στην αγορά.

  2. Αστείο εσωτερικό κ γνωστή φιλοσοφία των γαλλικών αυτοκινήτων εδώ κ 10ετίες.Η δε ποιότητα κατασκευής στα ίδια χαμηλά
    επίπεδα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!