NEAΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΧΡΗΣΤΙΚΑ

Γιατί τρέμει το τιμόνι του αυτοκινήτου σου;

Το τιμόνι που τρέμει δεν είναι φυσιολογικό. Αν συμβεί, είναι ένδειξη ότι κάτι δεν πάει καλά, αλλά μην ανησυχείτε επειδή τις περισσότερες φορές η λύση είναι απλή.

Αν το τιμόνι του αυτοκινήτου σου αρχίζει να τρέμει όσο οδηγείς, ειδικά σε συγκεκριμένες ταχύτητες ή κατά το φρενάρισμα, τότε πιθανότατα υπάρχει κάποιο τεχνικό θέμα που πρέπει να διερευνηθεί. Η αιτία μπορεί να είναι κάτι τόσο απλό όσο ένα ελαφρώς φθαρμένο ελαστικό, αλλά και κάτι πιο σοβαρό, όπως φθορά σε αναρτήσεις ή το σύστημα διεύθυνσης.

Η πιο συχνή αιτία -και η πιο εύκολη να αντιμετωπιστεί- είναι η κακή ζυγοστάθμιση των τροχών. Ακόμα και αν τα ελαστικά φαίνονται οπτικά εντάξει, ενδέχεται να έχουν ανομοιόμορφη φθορά ή μικρές αλλοιώσεις που δημιουργούν ταλαντώσεις/ δονήσεις στο τιμόνι, ειδικά σε ταχύτητες γύρω στα 100–120 χλμ./ώρα.

Ένας έλεγχος ζυγοστάθμισης σε ένα συνεργείο/ βουλκανιζατέρ είναι το πρώτο βήμα, αφού παρόμοια συμπτώματα μπορεί να προκαλέσει η αποκόλληση κάποιου από τα ζύγια (ειδικά αντίβαρα) από την ζάντα. Χωρίς να ξεχνάμε την περίπτωση κακής ευθυγράμμισης. Έτσι, η σωστή πίεση σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή είναι απαραίτητα για την ομοιόμορφη φθορά και την αποφυγή κραδασμών.

Αν όμως το τιμόνι τρέμει κυρίως κατά το φρενάρισμα, τότε το πρόβλημα πιθανόν να βρίσκεται στο σύστημα πέδησης. Σε αυτή την περίπτωση είναι πιθανό οι δισκόπλακες που έχουν στραβώσει ή που έχουν φθαρεί να προκαλέσουν δονήσεις, όπως και οι φθαρμένες βάσεις ή σάπια ελαστικά μέρη στις αναρτήσεις.

Άλλες πιο σύνθετες αιτίες περιλαμβάνουν φθαρμένα ρουλεμάν τροχών, προβλήματα σε ημιαξόνια/ ακρόμπαρα ή ανισορροπία στο σύστημα μετάδοσης. Αυτά σπάνια εμφανίζονται μόνα τους και συνοδεύονται από θορύβους ή άλλα συμπτώματα.

Για να αντιμετωπίσεις το πρόβλημα, ακολούθησε αυτά τα βήματα:

  • Έλεγχος φθοράς και ζυγοστάθμισης τροχών
  • Έλεγχος πίεσης και ευθυγράμμισης
  • Έλεγχος φρένων (δισκόπλακες και τακάκια)
  • Τεχνικός έλεγχος σε αναρτήσεις και σύστημα διεύθυνσης
  • Διάγνωση σε ρουλεμάν και μέρη μετάδοσης, αν το πρόβλημα επιμένει

Ξεκίνα πάντα από τα ελαστικά -κυρίως τα εμπρός- αφού από εκεί συνήθως ξεκινά το πρόβλημα και είναι το πιο απλό να διορθωθεί. Αν όλα είναι εντάξει, τότε χρειάζεται περαιτέρω διάγνωση από εξειδικευμένο τεχνικό. Σε κάθε περίπτωση, μην αγνοήσεις το σύμπτωμα: όσο πιο έγκαιρα εντοπιστεί η αιτία, τόσο πιο φθηνή και ασφαλής θα είναι η λύση.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!