PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai Kona 1.6 Hybrid 129 PS 6DCT N Line [test drive]

Με δεδομένη την επιτυχία που έχει γνωρίσει το Kona στις αγορές, αλλά και την κινητικότητα της Hyundai σε νέες τεχνολογίες, δεν θα μπορούσε να λείπει μία φουλ υβριδική εκδοχή για το κορεατικό crossover.

Το Hyundai Kona, όπως και πολλά μοντέλα της κατηγορίας B-SUV έχουν την τιμητική τους καθώς ο παλμός του αγοραστικού κοινού εδώ και χρόνια «χτυπάει» για τα compact SUV αμαξώματα.

Υπό αυτό το πρίσμα οι Κορεάτες προχώρησαν όπως ήταν φυσικό στη δεύτερη γενιά του, χαρίζοντας του πολλά στοιχεία από τη γκάμα που έχουν ήδη εξελίξει.

Γνώριμες ακμές από το μεγαλύτερο Tucson, θόλοι και φουσκώματα υπό το ίδιο οπτικό πρίσμα και φωτιστικά σώματα LED που παραπέμπουν στην ηλεκτρική γκάμα και ειδικά το αδελφό Kona ή και τη σειρά Ioniq.

Μία όμορφη μείξη μεταξύ ηλεκτρικού και.. θερμικού SUV μήκους 4,385 μέτρων, που με την υπογραφή N Line -που αφορά στην έκδοση δοκιμής μας- ολοκληρώνεται με ένα σπορ πακέτο με λεπτομέρειες όπως λογότυπα, προφυλακτήρες και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.  

Αυτό το σχεδιαστικό πάντρεμα βέβαια μόνο τυχαίο δεν είναι, καθώς πρόκειται για την φουλ υβριδική έκδοση του Kona, μία άκρως ενδιαφέρουσα περίπτωση τόσο στο τεχνολογικό κομμάτι, όσο και στο εμπορικό.

Τη μοναδική έκδοση δηλαδή που δεν μπορεί να τη δει κάποιος με την καχυποψία των αμιγώς ηλεκτρικών, ούτε να την κατηγορήσει ως μη αποτελεσματική (βλέπε mild hybrid) ή παρωχημένη.

Πριν προχωρήσουμε όμως στα του υβριδικού συστήματος, στο… ζουμί δηλαδή της υπόθεσης, ας ρίξουμε μία ματιά στο εσωτερικό του νέου Kona.

Αυτό θα λέγαμε ότι είναι αρκετά γνώριμο, όχι τόσο λόγω των περιορισμένων αλλαγών, αλλά εξαιτίας της επαφής με την ηλεκτρική γκάμα της Hyundai.

Διακρίνεις λοιπόν τις δύο ψηφιακές οθόνες μεγέθους 12,3 ιντσών, τους μπόλικους φυσικούς διακόπτες κάτω από την οθόνη multimedia, τον επιλογέα πίσω και δεξιά από τιμόνι, και το διαθέσιμο χώρο ανάμεσα στους εμπρός επιβάτες και σκέφτεσαι πως δε θα άλλαζες τίποτα αν ήσουν εσύ ο σχεδιαστής.

Ok, στο περιβάλλον κυριαρχεί το πλαστικό και οι σκούρες αποχρώσεις γενικότερα, αλλά αυτά δεν είναι θέματα που θα ενοχλήσουν, ειδικά κάποιον που ψάχνει αντοχή στο χρόνο, εργονομία και πρακτικότητα.

Πάντως, η μουντάδα σπάει για τα καλά στην περίπτωση της έκδοσης N Line, με τις κόκκινες γραμμές και το γνωστό logo «Ν» να προσθέτει αυτό που λείπει για να γίνει αρεστό το περιβάλλον και στο πιο νεανικό κοινό.

Η πλατφόρμα Kappa 3 στην οποία βασίζεται το Kona Hybrid φημίζεται για την ύπαρξη χώρων (μεταξόνιο 2,66 μέτρα), κάτι το οποίο γίνεται αισθητό είτε βρίσκεσαι στην πλευρά του οδηγού, είτε στα πίσω καθίσματα, είτε απλά φορτώνεις το χώρο αποσκευών των 466 λίτρων (1.300 λίτρα με τα πίσω καθίσματα κάτω).

Εδώ να συμπληρώσουμε πως η πλάτη «πέφτει» σε τρία αυτόνομα τμήματα, κάτι που βοηθάει αρκετά σε περίπτωση που μεταφέρει κάποιος μακρόστενα αντικείμενα και δε θέλει να ακυρώσει τις δύο ακραίες θέσεις της πίσω σειράς.

Γενικά στο Kona μοιάζει να είναι τα πάντα κομμένα και ραμμένα για τις ανάγκες ενός μέσου οδηγού, κάνοντας τη καθημερινότητα εύκολη χωρίς περιττές φαμφάρες και εφέ.     

Η… ατραξιόν βέβαια στην περίπτωση του μοντέλου δοκιμής μας δεν είναι άλλη από το πλήρως υβριδικό σύστημα της δεύτερης γενιάς Kona. Το κορεατικό SUV εφοδιάζεται με τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα (λειτουργεί σε θερμοδυναμικό κύκλο Atkinson) χωρητικότητας 1.600 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 93 ίππους και μέγιστη ροπή 134 Nm.

To συγκεκριμένο σύνολο λειτουργεί με σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων ανάλογα τις οδηγικές συνθήκες και το φορτίο (D-CVVT), γεγονός που μεταφράζεται σε εξαιρετική οικονομία καυσίμου όταν δεν χρειαζόμαστε τη μέγιστη απόδοση.

Ταυτόχρονα, το έργο συμπληρώνει ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μονίμου μαγνήτη, με απόδοση 43,5 ίππους και μέγιστη ροπή 170 Nm.

Το ηλεκτρομοτέρ βρίσκεται ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,32 kWh ολοκληρώνει το πλήρες υβριδικό σύνολο με συνολική απόδοση 129 ίππους και 265 Nm.

Το υβριδικό Kona είναι σε θέση να κινηθεί σε πολύ χαμηλές ταχύτητες ως ηλεκτρικό, ενώ σε κάθε απεμπλοκή του πεντάλ του γκαζιού τίθεται σε λειτουργία το coasting, με τις στροφές του θερμικού κινητήρα να πέφτουν στο μηδέν.

Με τούτα και με κείνα η μέση κατανάλωση καυσίμου «παίζει» πολύ κοντά στα 6,0 λίτρα/100 χλμ., με τον αριθμό αυτό να πέφτει και προς τα 5,6 λίτρα/100 χλμ. στη λειτουργία Eco ή να ανεβαίνει κατά 1 λίτρο όταν επιλέξουμε το Sport στον περιστροφικό διακόπτη (υπάρχει επιπλέον και το Snow).

Η φιλοσοφία πάντως του πλήρως υβριδικού Kona (παρά τις «N» πινελιές) δεν είναι για υπερβολές στο γκάζι και μεγάλες συγκινήσεις. Τόσο η γλώσσα των αριθμών (0-100 χλμ./ώρα σε 12,0 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 165 χλμ./ώρα), όσο και η ρύθμιση της ανάρτησης (MacPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) δείχνουν πως πρόκειται για ένα crossover – πολυεργαλείο άνεσης.

Θα ανταποκριθεί σε μία διαδρομή με ταλαιπωρημένο οδόστρωμα, θα περάσει με άνεση στο χώμα (+17 εκατοστά απόσταση από το έδαφος), είναι αθόρυβο στο ταξίδι, χωράει περισσότερα από τα απαραίτητα, θα πάρει τα εύσημα σε οικονομία, όμως γνωρίζει τα όρια του και αυτά σίγουρα δεν φθάνουν στην… πίστα των Μεγάρων.

Είναι ένα συνειδητοποιημένο SUV με σπορ εμφάνιση, ταγμένο υπέρ της άνεσης και της οικονομίας σε βαθμό που δύσκολα θα τα συναντήσει κάποιος στον ανταγωνισμό σε τόσο υψηλό level.

Αυτό που ζητάει με τη σειρά του είναι 28.090 ευρώ για την έκδοση Premium (31.790 ευρώ για την N Line της δοκιμής μας), τη στιγμή που το αμιγώς ηλεκτρικό Kona ξεκινά από 35.990 ευρώ, ενώ το 1.000αρη βενζινοκίνητο ήπια υβριδικό (48V) με απόδοση 100 ίππους και μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ξεκινά από 24.290 ευρώ.

Αριθμοί που συνηγορούν στο ότι το φουλ υβριδικό Hyundai αποτελεί την πιο ισορροπημένη επιλογή και την ιδανικότερη για κάποιον που ζητά μακροπρόθεσμο όφελος χωρίς να θέλει να μπει στον… άγνωστο κόσμο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Διαβάστε περισσότερα για την Hyundai

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Hyundai Kona 1.6 Hybrid 129PS 6DCT
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.580 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,0 x 97,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 68,5 kW (93 PS) / 5.700 rpm
Ροπή 134 Nm / 4.000 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός με άμεσο ψεκασμό και D-CVVT
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ηλεκτροκινητήρας Σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη, 32 kW (44 PS) / 170 Nm
Μπαταρίες Ιόντων λιθίου-πολυμερούς 1.32 kWh, 270 V
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
Παράλληλο υβριδικό σύστημα Ισχύς: 129 PS (94,8 kW), Ροπή: 265 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,0 sec
Τελική ταχύτητα 165 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,0 lt/100 km
Τυποποιημένη μέση 4,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 38 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 633 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 103 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 6 σχέσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental EcoContact 6 / 235/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.350 x 1.825 x 1.585 mm

Μετατρόχιο (εμπρός/ πίσω)

1.602/1.611 mm

Μεταξόνιο 2.660 mm
Χώρος αποσκευών 466-1.300 lt
Απόβαρο 1.410 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσής μοντέλου δοκιμής: από 28.090€
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!