Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και για το σύνολο του έτους 2019, έχουν ως εξής:
Δεκέμβριος 2019 |
Δεκέμβριος 2018 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
6.598 |
5.337 |
+23,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
706 |
586 |
+20,5% |
Καινούργια λεωφορεία |
18 |
47 |
-61,7% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
1.312 |
1.185 |
+10,7% |
Ιανουάριος -Δεκέμβριος 2019 |
Ιανουάριος -Δεκέμβριος 2018 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
114.110 |
103.431 |
+10,3% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
8.399 |
7.256 |
+15,8% |
Καινούργια λεωφορεία |
364 |
263 |
+38,4% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
38.230 |
33.378 |
+14,5% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, για το 2019, έχει ως εξής:
Segment |
Δεκέμβριος 2019 |
Δεκέμβριος 2018 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Δεκέμβριος 2019 |
Ιανουάριος -Δεκέμβριος 2018 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
10,7% |
14,1% |
-3,4 |
14,1% |
14,8% |
-0,7 |
A-SUV |
0,4% |
0,8% |
-0,4 |
1,3% |
1,2% |
+0,1 |
B |
21,7% |
29,5% |
-7,8 |
32,9% |
35,7% |
-2,8 |
B-SUV |
18,5% |
12,5% |
+6,0 |
13,1% |
9,8% |
+3,3 |
C |
15,3% |
14,6% |
+0,7 |
13,5% |
15,5% |
-2,0 |
C-SUV |
23,9% |
22,4% |
+1,5 |
18,3% |
15,6% |
+2,7 |
D |
1,9% |
1,3% |
+0,6 |
1,5% |
1,9% |
-0,4 |
D-SUV |
5,3% |
2,6% |
+2,7 |
2,5% |
2,3% |
+0,2 |
E |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,2% |
0,3% |
-0,1 |
E-SUV |
0,5% |
0,5% |
0,0 |
0,3% |
0,3% |
0,0 |
F-G |
0,0% |
0,1% |
-0,1 |
0,0% |
0,0% |
0,0 |
F-G-SUV |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,1% |
0,1% |
0,0 |
(Total SUV) |
(48,7%) |
(39,1%) |
(+9,6) |
(35,5%) |
(29,2%) |
(+6,3) |
SPORTS |
0,3% |
0,1% |
+0,2 |
0,2% |
0,2% |
0,0 |
MPV |
0,3% |
0,4% |
-0,1 |
0,2% |
0,3% |
-0,1 |
MPV-M/COMBI |
0,9% |
0,5% |
+0,4 |
1,7% |
2,0% |
-0,3 |
|
100,0% |
100,0% |
0,0 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
|
Δεκέμβριος 2019 |
Δεκέμβριος 2018 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2019 |
Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2018 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘19* |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.Σεπ. ‘18* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Βενζίνη |
62,6% |
57,0% |
+5,6 |
65,1% |
59,3% |
+5,8 |
59,3% |
56,5% |
+2,8 |
Πετρέλαιο |
27,1% |
35,5% |
-8,4 |
26,6% |
35,7% |
-9,1 |
30,9% |
36,4% |
-5,5 |
Υβριδικά (HEV) |
7,2% |
5,8% |
+1,4 |
5,8% |
3,8% |
+2,0 |
5,5% |
3,7% |
+1,8 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
0,7% |
0,5% |
+0,2 |
0,4% |
0,3% |
+0,1 |
2,6% |
1,8% |
+0,8 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
2,3% |
1,2% |
+1,1 |
1,4% |
1,0% |
+0,4 |
1,7% |
1,5% |
+0,2 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
0,0% |
0,0% |
+0,0 |
0,6% |
0,0% |
+0,6 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Οκτώβριο ως εξής:
|
Νοέμβριος 2019 |
Νοέμβριος 2018 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος –Νοέμβριος 2019 |
Ιανουάριος -Νοέμβριος 2018 |
Μεταβολή |
ΕΕ(1) |
1.175.959 |
1.121.416 |
+4,9% |
14.123.228 |
14.160.471 |
-0,3% |
ΕΕ 15(2) |
1.055.094 |
1.012.379 |
+4,2% |
12.751.109 |
12.845.716 |
-0,7% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
1.210.860 |
1.158.554 |
+4,5% |
14.542.126 |
14.585.602 |
-0,3% |
Ελλάδα |
7.464 |
6.893 |
+8,3% |
107.512 |
98.094 |
+9,6% |