Στο άκουσμα και μόνο της έλευσης μίας Alfa Romeo χωρίς θερμικό κινητήρα, χωρίς ήχο και χωρίς οκτάνια, αντιλαμβάνεσαι πόσο στα αλήθεια άλλαξε η αυτοκίνηση. Η Junior Elettrica πάντως, όσο και αν άλλαξαν τα δεδομένα, αποδεικνύει πως τα ηλεκτρικά μπορούν να έχουν και αυτά ψυχή…
Όχι, όλα για να είμαστε απολύτως ειλικρινείς. Αλλά ένα φινετσάτο SUV που σχεδιάστηκε δια χειρός Giovanni Ribotta, φέρει κομψές «Alfa» λεπτομέρειες, μάσκα σε δύο διαφορετικά μοτίβα (Leggenda ή Progress), φωτιστικά full led με την κωδική ονομασία «3+3» και ιδιαίτερο κουπέ σχεδιασμό στο πίσω μέρος, δεν μπορεί παρά να ξεχωρίζει ανάμεσα στα κοινά B SUV της αγοράς.
Το δύσκολο έργο λοιπόν των Ιταλών ήταν να δώσουν το κάτι παραπάνω στο νέο του μοντέλο ουσιαστικά μέσα από την εμφάνιση και όχι μέσα από κάποιον… boxer κινητήρα.
Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 136 PS eDCT [test drive]
Η Junior (εδώ η δοκιμή της έκδοσης βενζίνης) μπορεί να ανήκει στο γκρουπ Stellantis ωστόσο οι Ιταλοί δεν θα άφηναν ποτέ στην τύχη ένα τόσο «δυνατό» μοντέλο, το οποίο αποτελεί ιστορική ευκαιρία, για να επανέλθουν στο παιχνίδι των μαζικών πωλήσεων έπειτα από πολλά χρόνια.
Έντυσαν λοιπόν το μικρό SUV των 4,17 μέτρων (1,78 πλάτος και 1,5 μέτρα σε ύψος) με μπόλικο ντιζάιν, άπειρο στυλ και γεμάτο Alfisti ιδιαιτερότητες που δεν μπορούν να σε αφήσουν ασυγκίνητο όταν το αντικρίζεις. Τις περισσότερες τις αναφέραμε στην εισαγωγή, ωστόσο κάθε γωνιά έχει και τη δική της πινελιά που είτε αρέσει είτε όχι, κάνει σίγουρα μοναδική την αμιγώς ηλεκτρική Junior.
Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι λίγο περισσότερο γνώριμα. Ίσως λόγω της επαφής μας με το Fiat 600e και τα υπόλοιπα B SUV του ομίλου (Avenger, e-2008 κλπ.), ίσως επειδή περιμέναμε περισσότερη τόλμη και γοητεία;
Πάντως, το περιβάλλον είναι σπορ, πρακτικό και σίγουρα σύγχρονο και ποιοτικό από όλες τις απόψεις. Ψηφιακός πίνακας οργάνων και multimedia αφής 10,25 ιντσών, έχει ορθογώνια διάταξη και είναι σχετικά χαμηλά τοποθετημένο, αφήνοντας καθαρό το πάνω μέρος του ταμπλό για μέγιστη ορατότητα.
Όλο το ταμπλό έχει κρατήσει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που αρέσει στην ιταλική φίρμα, καθώς έχει έντονη κλίση προς τον οδηγό, ενώ και οι δύο κύκλοι πάνω από τον πίνακα οργάνων -ομοίως και οι στρογγυλοί αεραγωγοί- αφήνουν μία διαχρονικότητα στον οδηγό και τους επιβάτες.
Όπως και στα συγγενή μοντέλα που προαναφέραμε, κάτω από την ψηφιακή οθόνη υπάρχουν φυσικοί διακόπτες για ευκολία στη χρήση των μενού, ενώ πιο πίσω δεσπόζει η μονοκόμματη κονσόλα με τον επιλογέα, το start/stop button και τις επιλογές σε drive modes.
Ψηφιακές ευκολίες όπως η ασύρματη φόρτιση και θύρες σύνδεσης υπάρχουν στο βάθος της κονσόλας, ενώ η πρακτικότητα παίρνει αρκετά καλό βαθμό με δύο μεγάλες ποτηροθήκες και μεγάλο χώρο κάτω από το υποβραγχιόνιο.
Τόσο στην πίσω σειρά καθισμάτων, όσο και όσον αφορά το χώρο για τις αποσκευές (400 λίτρα), η ευρυχωρία είναι εξαιρετική σε σχέση με τις compact διαστάσεις της Junior, με μία τετραμελή οικογένεια να είναι κάτι παραπάνω από καλυμμένη στο ολιγοήμερο ταξίδι της. Τα καλά της πλατφόρμας e-CMP2 που φοριέται αρκετά (και καλά κάνει) στον όμιλο Stellantis.
Η Alfa Romeo Elettrica της δοκιμής μας, εφοδιάζεται με σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα (τοποθετημένο εμπρός) απόδοσης 156 ίππων και 260 Nm ροπής. Οι άνθρωποι της Alfa Romeo περιόρισαν το συνολικό βάρος (1.620 κιλά) όσο αυτό μπορεί να ήταν εφικτό με την ύπαρξη της μπαταρίας (54 kWh χωρητικότητα) με το αποτέλεσμα να είναι σβέλτο αλλά όχι σούπερ εκρηκτικό.
Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,0 δευτερόλεπτα που είναι ένας πολύ καλός αριθμός, ακόμη και για κάποιον που κυνηγά τη σβελτάδα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα.
Η αλλαγή μέσα από το drive mode σε sport, κάνει τα πράγματα λίγο πιο ενδιαφέροντα, ωστόσο η αυτονομία περιορίζεται αρκετά σε σχέση με τα 410 χιλιόμετρα που αναφέρει η εταιρεία (WLTP).
Στην πράξη και σε μεικτές διαδρομές, τα 325 χιλιόμετρα είναι ένας ρεαλιστικός αριθμός (κατανάλωση ρεύματος 16,8 kWh/100 χλμ.), ενώ σε ταξίδι με υψηλές ταχύτητες δεν μπορούμε να ξεμακρύνουμε παραπάνω από 250 χιλιόμετρα χωρίς προγραμματισμό για φόρτιση.
Αυτή πάντως είναι σχετικά σύντομη διαδικασία, αφού σε ταχυφορτιστή 100 kW η Junior ανακτά από 20% στο 80% της μπαταρίας μέσα σε 27 λεπτά της ώρας, ενώ σε 11άρι Wallbox (στο σπίτι ή την εταιρεία δηλαδή) χρειάζεται 5 ώρες και 45 λεπτά για μία πλήρη φόρτιση.
Με λίγα λόγια είναι ένα ηλεκτρικό μικρό SUV που προτιμά την πόλη βάσει αυτονομίας και ανάκτησης (δεν διαθέτει λειτουργία one pedal), παρόλο που το πλαίσιο και η σχετικά σφιχτή ανάρτηση (Mc Pherson εμπρός, ημιάκαμπτός πίσω) υποστηρίζουν «πικάντικες» βόλτες σε κλειστές διαδρομές πέρα από το αστικό περιβάλλον.
Το ελαφρύ τιμόνι είναι κάτι που θα εκτιμηθεί μέσα στα στενά και το ευκολότερο παρκάρισμα αλλά δεν θυμίζει παραδοσιακή Alfa Romeo σε καμία των περιπτώσεων, ενώ το αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης ενισχύει τον ευκολοδήγητο χαρακτήρα και τον αστικό προσανατολισμό του ιταλικού μοντέλου.
Η ηλεκτρική ντίβα λοιπόν ζητά περίπου 5.000 ευρώ περισσότερα σε σχέση με την υβριδική της «αδελφή» των 136 ίππων, όσα περίπου τη χωρίζουν και με το Fiat 600e. Η σύγκριση με την πρώτη περίπτωση είναι σχετική, αφού είναι δύο ξεχωριστές περιπτώσεις με ίδιο αμάξωμα, ενώ στην περίπτωση του Fiat, έχουμε παρόμοια προνόμια με άλλη εμφάνιση.
Κατά τη γνώμη μας, η προσωπικότητα και η ιδιαίτερη φινέτσα που πρεσβεύει η ηλεκτρική Junior είναι ένας καλός λόγος για να ξοδέψεις 33.400 ευρώ (έπειτα από προωθητική ενέργεια) για να την αποκτήσεις.
Με τη λογική πάντως να σου δίνει μία επιπλέον επιλογή στο πρόσωπο του συμπαθέστατου Fiat 600e αν σου φαίνονται «βουνό» αυτά τα 5 χιλιάρικα. Το πακέτο ωστόσο της φινέτσας, του στυλ και της διαφορετικότητας είναι το αλατοπίπερο που αναζητάμε στην άχαρη μα πολυπόθητη κατηγορία των B SUV.
Διαβάστε περισσότερα για την Alfa Romeo
Alfa Romeo Elettrica 156 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ |
||||
Τύπος, τροφοδοσία | Σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη | |||
Μέγιστη ισχύς, ροπή | Μέγιστη ισχύς, ροπή 115 kW (156 PS), 260 Nm | |||
Θέση | Στον εμπρός άξονα, εγκάρσια | |||
Μπαταρία | Μπαταρία Ιόντων Λιθίου, αρχιτεκτονικής 400V με 102 κελιά | |||
Θέση | στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο | |||
Χρόνος φόρτισης | Σε Wallbox (11 kW): 5.75 ώρες Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW, μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 100 kW σε 28 λεπτά 31→248 χλμ. |
|||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 0-100 km/h 9,0 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 150 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής | Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 15,2 kWh/100 km, 16.8 kWh/100 km | |||
Εργοστασιακή αυτονομία | 410 km (WLTP) | |||
Χωρητικότητα μπαταρίας | Χωρητικότητα μπαταρίας 54 kWh (καθαρή 50,8 kWh) | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 325 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | – | |||
Εκπομπή CO2 | 0 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 1 σχέσης | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα ΜacPherson / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι 302 mm/ δίσκοι 268 mm | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear EfficientGrip Performance 2, 215/55 R18 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος Απόσταση από το έδαφος |
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 200 mm |
|||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.414 mm / 1.425 mm | |||
Μεταξόνιο | Μεταξόνιο 2.562 mm | |||
Χώρος αποσκευών | Χώρος αποσκευών 400 lt (έως 1.231 lt) | |||
Απόβαρο | Απόβαρο 1.620 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: Από 36.900€ (από 33.400€ με προωθητική ενέργεια) |