NEA

Η διαφορά τιμής βενζίνης–ηλεκτρικού μειώνεται συνεχώς

Η ψαλίδα τιμών μεταξύ ηλεκτρικών και συμβατικών αυτοκινήτων στη Γερμανία κλείνει με ταχύ ρυθμό, καθώς πλέον η διαφορά κοστίζει κατά μέσο όρο λιγότερο από 3.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ειδικού της αυτοκινητοβιομηχανίας Ferdinand Dudenhöffer, η διαφορά αυτή αφορά τα 20 πιο δημοφιλή μοντέλα της αγοράς και περιλαμβάνει ήδη τις εκπτώσεις που δίνουν οι κατασκευαστές. Πριν από έναν χρόνο, το ποσό αυτό ήταν υπερδιπλάσιο.

Η αλλαγή οφείλεται σε δύο παράλληλες τάσεις: οι τιμές καταλόγου των βενζινοκίνητων συνεχίζουν να αυξάνονται ενώ οι εκπτώσεις μειώνονται, την ίδια στιγμή που τα ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα και οι εκπτώσεις τους μεγαλώνουν. Πλέον, το μέσο ποσοστό έκπτωσης για αμφότερους τους τύπους κίνησης φτάνει το 17%, όταν στις αρχές του έτους τα ηλεκτρικά είχαν μειονέκτημα άνω των τριών ποσοστιαίων μονάδων.

Η μείωση του χάσματος έχει ήδη φέρει άνοδο στις ταξινομήσεις εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων. Τον Ιούλιο, η γερμανική υπηρεσία KBA κατέγραψε 48.614 νέες ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών, αύξηση 58% σε σχέση με πέρυσι, ενώ τα plug-in υβριδικά σημείωσαν άνοδο 84%.

Η VW παραμένει στην κορυφή με 61.600 ηλεκτρικά και μερίδιο αγοράς 21%, ποσοστό που φτάνει σχεδόν στο 46% αν συνυπολογιστούν οι μάρκες Skoda, Audi, Seat και Porsche. Ακολουθεί η BMW με 35.500 αυτοκίνητα και η Mercedes με 17.400, ενώ Hyundai και Opel συμπληρώνουν την πεντάδα.

Η Tesla, με 10.000 ταξινομήσεις από την αρχή του έτους, υποχώρησε στην ένατη θέση και τον Ιούλιο βρέθηκε μόλις στη 14η, γεγονός που δείχνει την ένταση του ανταγωνισμού.

Παράλληλα, από τον Ιανουάριο ισχύουν αυστηρότερα όρια εκπομπών CO₂ για τον μέσο στόλο κάθε κατασκευαστή στην ΕΕ, αναγκάζοντας τις εταιρείες να αυξήσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών ώστε να αποφύγουν πρόστιμα. Όπως εκτιμά ο Dudenhöffer, αυτό θα εντείνει ακόμη περισσότερο τον πόλεμο τιμών και θα ανεβάσει και άλλο το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών τους επόμενους μήνες.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!