NEA

Υβριδική Lotus Evora!

lotusevorahybrid

Στη Γενεύη θα παρουσιαστεί η Evora 414E Hybrid που αποδίδει 414 ίππους και η υβριδική της διάταξη περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες και έναν τρικύλινδρο κινητήρα 1,2 λίτρου…

  • H Lotus Engineering γνωρίζει πως το “πράσινο” πουλάει και τα τελευταία χρόνια εξελίσσει διάφορες τεχνολογίες που θα τις δούμε στα μοντέλα της βρετανικής φίρμας ή να “παραχωρούνται” σε άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Επί της ουσίας, η ονομασία της υβριδικής Evora (414Ε) δεν είναι τυχαία αφού η απόδοση της φτάνει τους 414 ίππους. Η υβριδική διάταξη περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες ισχύος 207 ίππων έκαστος που βρίσκονται στον πίσω άξονα. Σύμφωνα με τους Βρετανούς η ροπή που φτάνει σε καθένα από τους πίσω τροχούς αγγίζει τα 400 Nm και η 414E Hybrid χρειάζεται λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα για τα 0-96 χλμ/ώρα.
  • lotusevorahybrid1Η συστοιχία μπαταριών λιθίου-πολυμερών έχει χωρητικότητα 17 kWh και προσφέρει 56 χλμ. αμιγώς ηλεκτροκίνητης αυτονομίας (χωρίς να λειτουργήσει ο MEK). Η συνολική αυτονομία του βρετανικού supercar ξεπερνά τα 480 χλμ. ενώ σημειώστε πως μπαίνει και στην πρίζα (plug-in). Ο κόμπακτ αλουμινένιος κινητήρας Range Extender είναι τρικύλινδρος και αποδίδει 48 ίππους. Ενσωματώνεται με ένα μικρό ηλεκτροκινητήρα και στον ρόλο της γεννήτριας αναλαμβάνει να επαναφορτίσει τις μπαταρίες. H υβριδική διάταξη είναι εν σειρά και παραπέμπει στην αντίστοιχη του Chevrolet Volt (ή του δίδυμου Opel Ampera). Άλλωστε μην ξεχνάτε την… συγγένεια της Lotus με την GM (μήπως το σύστημα της Lotus είναι παρόμοιο/ίδιο με εκείνο του Volt;).
  • Ένα από τα highlight είναι ένα ψευδοκιβώτιο που κατά μία έννοια διαβαθμίζει την ταχύτητα που αναπτύσσει η υβριδική Evora προσφέροντας την αίσθηση ενός “διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου με 7 σχέσεις” όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Lotus. Επίσης, το σύστημα HALOsonic το οποίο εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Harman International και δημιουργεί στο εσωτερικό ήχο (μέσω ειδικών ηχείων) αντίστοιχο με έναν από ΜΕΚ ώστε ο οδηγός να μην στερείται οδηγικής απόλαυσης. Ο ίδιος ήχος ακούγεται και έξω από το αυτοκίνητο ώστε οι πεζοί να αντιλαμβάνονται την διέλευση του αυτοκινήτου. Ωστόσο, έχω την εντύπωση πως ένας πεζός αντιλαμβάνεται πρώτα τον θόρυβο από την κύλιση των ελαστικών ή τον αεροδυναμικό θόρυβο και κατόπιν του κινητήρα, δεν νομίζετε;

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button