NEA

Η τεχνολογία LED… σύμμαχος των EV!

nissan-leaf-valeo-led-headlamp

Έρευνες έχουν αποδείξει πως τα λιγότερα ενεργοβόρα φωτιστικά LED επιτρέπουν σε ένα ηλεκτροκίνητο να διανύσει περισσότερα χιλιόμετρα…

    nissan-leaf-valeo-led-headlamps
    Τα LED του Nissan Leaf κατασκευάζονται από την Valeo και εξοικονομούν έως και 62% περισσότερη ενέργεια σε σχέση με λαμπτήρα αλογόνου και έως 49% σε σχέση με φώτα Xenon.
  • Κατά μέσο όρο η χρήση φωτιστικών σωμάτων τεχνολογίας LED σε ένα αυτοκίνητο είναι -σε σχέση με τις συμβατικές λυχνίες- πιο οικονομική έως και 50% κατά την νυχτερινή οδήγηση και έως 75% την ημέρα. Τι σημαίνει αυτό; Η μικρότερη κατανάλωση ισχύος μεταφράζεται σε μικρότερη κατανάλωση καυσίμου· άρα και μεγαλύτερη αυτονομία.
  • Το όφελος σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο μπορεί να μην ακούγεται μεγάλο αλλά όταν μιλάμε για ένα ηλεκτροκίνητο (EV) τότε τα πράγματα αλλάζουν. Σύμφωνα με την OSRAM, ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές στα συστήματα φωτισμού, έχει παρατηρηθεί πως σε αυτοκίνητα mild-hybrid (καμία σχέση με τα υβριδικά, απλά έχουν σύστημα start/stop) που εξοπλίζονται με φωτιστικά LED το όφελος είναι σημαντικό.
  • “Ένα αποδοτικό σώμα τύπου LED μπορεί να βελτιώσει την αυτονομία έως και 9,5 km. Ακόμη και στα συμβατικά αυτοκίνητα ένα σώμα LED ισχύος 28 watt συντελεί στην εκπομπή 196 g/100* km CO2 σε σύγκριση με 768 g/100* km που εκλύονται στην περίπτωση μίας λυχνίας αλογόνου ισχύος 110 watt” λέει ο David Hulick, ιθύνων της εταιρίας Osram Sylvania.

*διόρθωση μετά από την επισήμανση του Komitis

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Λογικά αναφέρεται σε αυξημένη κατανάλωση καυσίμου που οδηγεί σε αύξηση του CO2.
    Σε μια πρώτη εκτίμηση θα έλεγα οτι είναι μεγάλη ποσότητα για 28W. Με δεδομένο όμως οτι δεν γνωρίζω τις συνθήκες μέτρησης και δεν μπορώ να έχω τεκμηριωμένη γνώμη εκτιμώ οτι οι συνθήκες πρέπει να είναι πολύ διαφορετικές από αυτές των τυποποιημένων κύκλων μέτρησης κατανάλωσης.
    Μάλλον το άρθρο αναφέρεται σε περιφερειακές λάμπες και DRL και όχι σε κύρια φωτιστικά σώματα αφού τα μεμονωμένα LED δεν υπάρχουν σε μεγάλη ισχύ και μια συστοιχία LED δεν θα επέτρεπε καλή εστίαση.
    Η σύγκριση σε Watt είναι ενα τμήμα της αλήθειας, η ταυτόχρονη σύγκριση και σε lumen θα ήταν πιό ολοκληρωμένη.
    Συμπερασματικά, απουσιάζουν πολλά σημαντικά στοιχεία από το άρθρο και συμπέρασμα δε βγαίνει εκτός οτι το trend είναι τα LED τα οποία στη παρούσα φάση της εξέλιξής τους έχουν κάποια πλεονεκτήματα αλλά και αρκετά μειονεκτήματα.

    1. Φίλε “komitis”, σ’ ευχαριστώ θερμά. Η απάντησή σου με έκανε να έχω περισσότερες απορίες αλλά αυτή είναι η γοητεία, να ψάξω να βρω απαντήσεις. Συμφωνώ μαζί σου ότι τα LED είναι μόδα, είτε στα καινούργια αυτοκίνητα είτε ως after market προϊόντα.

  2. Αν διαβάζω σωστά, στο κείμενο γράφει ότι “ένα σώμα LED ισχύος 28 watt συντελεί στην εκπομπή 196 g/100 km CO2 σε σύγκριση με 768 g/100 km που εκλύονται στην περίπτωση μίας λυχνίας αλογόνου ισχύος 110 watt”.
    Η διαφοροποίηση είναι ότι πρόκειται για μέτρηση ανά 100 χιλιόμετρα και όχι ανά χιλιόμετρο, όπως όταν μετράμε την εκπεμπόμενη ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα στους κινητήρες.
    Ωστόσο, αγαπητέ “komitis”, ακόμα κι έτσι είναι πολλή η ποσότητα CO2 που εκπέμπει μία λυχνία LED; Το ρωτώ επειδή δεν γνωρίζω. Περιμένω απάντησή σου. Ευχαριστώ πολύ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!