NEA

Audi S, με νέο V8 TFSI!

audi-s-2

O νέος V8 4.0 TFSI εξοπλίζει τις νέες S εκδόσεις και φέρει πλήθος τεχνολογιών. Ας δούμε μερικές από αυτές…

  • audi-new-v8-40-tfsi-3Ο κινητήρας έχει χωρητικότητα 3.993 cc, περιεχόμενη γωνία 90 μοίρες και κατασκευάζεται με δύο διαφορετικές αποδόσεις. Στα S6, S6 Avant και S7 Sportback αποδίδει 420 PS ενώ στο S8 520 PS με την ροπή να κυμαίνεται από 550 έως 650 Nm.Από τα Audi S6, S6 Avant, S7 Sportback, S8 μέχρι και τη ανανεωμένη Continental GT ο νέος V8 με τα διπλά turbo κλέβει την παράσταση με νέα συστήματα όπως το σύστημα απενεργοποίησης του ενός σκέλους. Συγκεκριμένα, σε συνθήκες χαμηλού φορτίου το μοτέρ λειτουργεί σαν V4 απενεργοποιώντας τους μισούς κυλίνδρους μέσω ενός shut-off συστήματος που παραπέμπει στο νέο 1.4 TSI της Volkswagen.
  • V8 ξεχωρίζουν όχι μόνο για τα τεράστια αποθέματα ροπής από τις χαμηλές rpm αλλά και για την εξαιρετικά ζυγισμένη και βελούδινη λειτουργία τους. Ένα ζήτημα που αντιμετώπισαν οι μηχανικοί της Audi -σε συγκεκριμένο φάσμα στροφών και φορτίου- ήταν οι παραγόμενοι κραδασμοί  κάθε φορά που το σύστημα shut-off απενεργοποιούσε τους μισούς κυλίνδρους. Το φαινόμενο αυτό γινόταν αντιληπτό στην καμπίνα του αυτοκινήτου σε συνδυασμό με την μεγάλη εξαγωγή.
  • Το φαινόμενο αυτό περιορίστηκε με την χρήση ενός ενεργού συστήματος ελέγχου του θορύβου (ANC ή Active Noise Control). Ουσιαστικά πρόκειται για ένα ηχοακυρωτικό σύστημα όπου όταν δύο ακουστικά κύματα -με την ίδια συχνότητα και πλάτος- συμπέσουν τότε το ένα «ακυρώνει» το άλλο. Απαραίτητα προϋπόθεση είναι η ένταση του ενός κύματος να μην υπερκεράζει του άλλου ενώ η φάση να είναι ανάστροφη (180 μοίρες).
  • Τα μοντέλα της Audi με το νέο 4.0 TFSI εξοπλίζονται με τέσσερα μικρόφωνα κρυμμένα περιμετρικά της οροφής. Η κεντρική μονάδα του ANC γνωρίζει την ένταση του θορύβου στο εσωτερικό και την διασταυρώνει με διάφορα δεδομένα -π.χ. τις rpm από τον αισθητήρα του στροφαλοφόρου, τον knock sensor, πότε το σύστημα shut-off λειτουργεί κ.α.- ώστε να ξεχωρίζει τον θόρυβο του μοτέρ. Παρόλο που δεν διευκρινίζεται το ηχοακυρωτικό σήμα εκτιμάται πως αναπαράγεται από το ηχοσύστημα του αυτοκινήτου, όπως στο σύστημα της GMC
  • audi-new-v8-40-tfsi-1Ένα άλλο στοιχείο που τραβά την προσοχή είναι οι ενεργές βάσεις του κινητήρα (active engine mounts). Για πολλά χρόνια η Audi (στο Α8) χρησιμοποιούσε ηλεκτρομαγνητικές βάσεις για την εξάλειψη των κραδασμών ώστε αυτή να μην μεταφέρονται στο σασί. Οι βάσεις αυτές έχουν πλέον εξελιχθεί ακόμη περισσότερο (λόγω και της shut-off V4 λειτουργίας) περιλαμβάνοντας νέο σχεδιασμό πηνίου ώστε η υδραυλική πίεση να μεταβάλλεται σε μικρότερο χρονικό διάστημα. Οι ηλεκτρομαγνητικές βάσεις αυτορυθμίζονται βάση των δεδομένων από τον αισθητήρα του στροφαλοφόρου και των αισθητήρων επιτάχυνσης (yaw sensor). Παρόμοιες βάσεις χρησιμοποιούνται σε μοντέλα της Porsche.

SMS    ==>   Delphi MagneRide: Κίνηση σε μαγικό χαλί!

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!