Uncategorized

2. Aπεριόριστες δυνατότητες συνδεσιμότητας

P90083035

2.1 Ο υπέροχος κόσμος των apps.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
– Εισαγωγή
1. Η έβδομη αίσθηση
2. Aπεριόριστες δυνατότητες συνδεσιμότητας
3. Επαυξημένη πραγματικότητα
4. Ο άνθρωπος σημείο αναφοράς

Με το λανσάρισμα της MINI Connected το 2010, το BMW Group έγινε ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που ενσωμάτωσε το Apple iPhone μέσω σχετικής εφαρμογής στα μοντέλα του. Προαιρετική επιλογή, το MINI Connected περιλαμβάνει μία απλή θύρα USB και το MINI Connected App για να μετατρέψει το smartphone σε μία κεντρική διεπαφή για ενημέρωση/ψυχαγωγία μέσα στο αυτοκίνητο που καλύπτει όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου. Η τεχνολογία αυτή αποτέλεσε την απαρχή μιας νέας εμπειρίας ενημέρωσης/ψυχαγωγίας μέσα στο αυτοκίνητο. Την άνοιξη του 2011, αυτή η διεπαφή και η εφαρμογή ήταν επίσης διαθέσιμες για όλα τα μοντέλα BMW με τη μορφή των BMW Apps και BMW Connected. Επιπλέον αυτών, το BMW Group έχει επεκτείνει από τότε τη φιλοσοφία εφαρμογών για να συμπεριλάβει ιντερνετικές υπηρεσίες από την BMW Online (διαθέσιμες από το 2001) και από φέτος το καλοκαίρι, τη BMW Live. Άλλες συμβατές εφαρμογές (apps) – και επομένως υπηρεσίες – από τρίτους παρόχους μπορούν επίσης να ενσωματωθούν στη φιλοσοφία και να χρησιμοποιηθούν στα οχήματα BMW & MINI.

Δυνατότητες για ταχεία και ευέλικτη επέκταση.

Με τη φιλοσοφία των εφαρμογών – χρησιμοποιώντας την ενσωμάτωση ενός smartphone είτε μέσω εφαρμογών ή ενός browser μέσα στο αυτοκίνητο – οι υπεύθυνοι εξέλιξης του BMW Group δημιούργησαν μία πολύ ευέλικτη και προς το παρόν αξεπέραστη πλατφόρμα. Πράγματι οι λειτουργικές δυνατότητες ενός οχήματος μπορούν να επεκταθούν σημαντικά μέσω ειδικών εφαρμογών πιστοποιημένων από το BMW Group, που επιτρέπουν τη χρήση λειτουργιών όπως web radio, GoogleTM Local Search και FacebookTM μέσα στο αυτοκίνητο με ασφάλεια και άνεση. Αλλά αυτό είναι μόνο η αρχή, αφού η φιλοσοφία των εφαρμογών επιτρέπει τη σχεδόν απεριόριστη επέκταση των λειτουργιών. Η ενημέρωση της εφαρμογής ή η εγκατάσταση μιας άλλης συμβατής εφαρμογής φέρνει νέες λειτουργίες στο αυτοκίνητο – χωρίς να χρειάζονται μεταβολές στο ίδιο το όχημα.

«Για εμάς, το θέμα με τις εφαρμογές δεν είναι μόνο οι ατομικές υπηρεσίες μέσα στο αυτοκίνητο, όπως web radio ή Google, αλλά και οι δρόμοι που μας ανοίγουν πέραν αυτών. Αυτή η τεχνολογία κάνει τα αυτοκίνητά μας κατάλληλα για το μέλλον». (Florian Reuter, Product Management MINI Connected)

Ένα τρέχον παράδειγμα της συνεχούς επέκτασης της λειτουργικότητας των εφαρμογών είναι το νέο ημερολόγιο του BMW ConnectedDrive. Μία ενημέρωση για την εφαρμογή επιτρέπει την πρόσβαση στο πραγματικό ημερολόγιο από το iPhone μέσα στο αυτοκίνητο και τη σύνδεση του ημερολογίου (diary) του smartphone με το σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου. Οι οδηγοί μπορούν τώρα να έχουν πρόσβαση στο ημερολόγιό τους από την κεντρική οθόνη πληροφοριών ακόμα και να ακούνε καταχωρήσεις.

Εφαρμογές τρίτων από εξωτερικούς προμηθευτές.

Επιπλέον των ειδικών λειτουργιών που δημιούργησε το ίδιο το BMW Group χρησιμοποιεί και τις τεχνικές δυνατότητες που προσφέρουν τα MINI Connected και BMW Apps σαν πλατφόρμα για την ενσωμάτωση υπηρεσιών άλλων προμηθευτών. Αυτές οι ‘εφαρμογές τρίτων’  θα επιτρέπουν την ομαλή μεταφορά στο αυτοκίνητο πολλών λειτουργιών ενημέρωσης/ψυχαγωγίας που ήδη χρησιμοποιούν οι πελάτες στο σπίτι. Και αυτό σημαίνει ότι θα έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες που θέλουν – όπως εξατομικευμένη αναπαραγωγή μουσικής μέσω music streaming – όλες τις φορές, είτε πηγαίνουν κάπου με τα πόδια ή βρίσκονται στο αυτοκίνητο.

«Με τις ‘third-party apps’ στόχο επιθυμία μας είναι να δώσουμε τους πελάτες την ευκαιρία να επιλέξουν τον προμηθευτή που προτιμούν ή τουλάχιστον αυτόν με τον οποίο είναι εξοικειωμένοι, για κάθε ειδική εφαρμογή. Επιπλέον, όταν εμφανίζονται νέες λειτουργίες μέσα από άλλες εφαρμογές, μπορούμε να υποδείξουμε ένα προμηθευτή που προσφέρει την υπηρεσία που ψάχνουν». (Andreas Schwarzmeier, BMW ConnectedDrive)

Προσφέροντας αυτή την πλατφόρμα για εφαρμογές άλλων προμηθευτών, το BMW Group υπογραμμίζει την κορυφαία θέση του τόσο στην ενσωμάτωση φορητών συσκευών μέσα στο αυτοκίνητο όσο και στην εισαγωγή ιντερνετικών υπηρεσιών. Οι χρόνοι εξέλιξης μειώνονται ακόμα περισσότερο και η επιλογή προϊόντων διευρύνεται με πιο εξατομικευμένες λύσεις. Και το σημαντικότερο, οι τοπικές απαιτήσεις μπορούν να καλυφθούν με το καλύτερο τρόπο μέσα από μία πολύπλευρη δομή που αναδεικνύει τις διαθέσιμες υπηρεσίες. Στην Αμερική, οι πελάτες των BMW Apps και MINI Connected μπορούν ήδη να χρησιμοποιούν τη δημοφιλή και δωρεάν εξατομικευμένη υπηρεσία ιντερνετικού ραδιοφώνου Pandora®.

«Στόχος μας για το μέλλον είναι να προχωρήσουμε τη συνεργασία μας με premium προμηθευτές infotainment στο επόμενο επίπεδο για να δώσουμε τους  πελάτες μας πρόσβαση σε υπηρεσίες που ήδη χρησιμοποιούν στο σπίτι και στο αυτοκίνητο». (Andreas Schwarzmeier)

Μόνον εφαρμογές που πληρούν τις απαιτήσεις του BMW Group για χρήση μέσα στο αυτοκίνητο πιστοποιούνται και εγκρίνονται από το Group για χρήση στα MINI Connected ή BMW Apps. Οι εταίροι εξέλιξης βοηθούν το BMW Group με κατάλληλες οδηγίες, εργαλεία και τεχνογνωσία.

Καινοτόμες λειτουργίες στο πνεύμα του brand.

Η ευελιξία της τοπικής διεπαφής είναι εμφανής και στη δημιουργία των BMW Apps και MINI Connected σύμφωνα με το πνεύμα του brand. Και οι δύο εφαρμογές παρέχουν πρόσβαση σε web radio και Facebook, αλλά η MINI Connected περιλαμβάνει επίσης λειτουργίες όπως MINIMALISM Analyser και Mission Control. Η BMW Apps, από την άλλη, προσφέρει λειτουργίες όπως η ενσωμάτωση του ημερολογίου του iPhone για εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες.

«Οι οδηγοί MINI διαφέρουν από τους οδηγούς BMW. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να τους προσφέρουμε μία ειδική υπηρεσία με τη μορφή της MINI Connected. Το ίδιο ισχύει και για τις εφαρμογές τρίτων προμηθευτών. Εδώ μπορούμε να συνεργαστούμε αποτελεσματικά με μεγάλα ονόματα εξωτερικών παρόχων για να προσφέρουμε στους πελάτες πρόσβαση στις υπηρεσίες τους μέσα στο ΜΙΝΙ». (Florian Reuter)

Η τελευταία έκδοση της MINI Connected ήδη προσφέρει μέχρι δέκα διαφορετικές λειτουργίες, αλλά οι υπεύθυνοι εξέλιξης του BMW Group δουλεύουν παράλληλα πάνω στην ενσωμάτωση πρόσθετων χαρακτηριστικών. Παράλληλα με την ενσωμάτωση υπηρεσιών βίντεο streaming podcast και ψηφιακών ταξιδιωτικών οδηγών, η foursquare® θα προσφέρει τη δυνατότητα επέκτασης ώστε να περιλαμβάνει τοπικές υπηρεσίες και κοινωνική δικτύωση. Οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιούν τη foursquare για να εξερευνούν τι υπάρχει γύρω τους ή να ψάχνουν για κάποιο γειτονικό εστιατόριο, ή και για υποδείξεις σχετικές με την περιοχή. Επίσης μπορούν να βλέπουν που συχνάζουν οι φίλοι τους.

«Έχουμε μία τοπική διεπαφή, η οποία μπορεί να προσαρμοστεί σύμφωνα με τις εξατομικευμένες ανάγκες, έτσι ώστε κάθε πελάτης – BMW ή ΜΙΝΙ – μπορεί να έχει πρόσβαση σε μία σειρά λειτουργιών σύμφωνα με τις προσωπικές του απαιτήσεις». (Uwe Higgen, Επικεφαλής του BMW Group AppCenter στο Μόναχο)

Εξατομίκευση εφαρμογών μέσω της BMW Online.

Από φέτος το καλοκαίρι, οι πελάτες της BMW ConnectedDrive μπορούν να επεκτείνουν την app εμπειρία τους πέραν των BMW Apps βασισμένων σε iPhone και να συμπεριλάβουν εφαρμογές βασισμένες σε browser από την BMW Online. Επιπλέον, μπορούν να χρησιμοποιούν ένα smartphone συμβατό με internet για να έχουν πρόσβαση στις τελευταίες εφαρμογές της BMW μέσω της BMW Live. Για παράδειγμα, η BMW προσφέρει σε όλες τις ομάδες πελατών και τις αγορές μία σειρά λειτουργιών με δυνατότητα συνεχούς ενημέρωσης και προσαρμογής. Για λειτουργικότητα βασισμένη σε browser το αυτοκίνητο πρέπει να διαθέτει BMW ConnectedDrive και σύνδεση στο internet – είτε μέσω ενσωματωμένης κάρτας SIM ή ενός κινητού τηλεφώνου του πελάτη – για πρόσβαση στους servers όπου τρέχουν οι εφαρμογές. Οι εφαρμογές μπορούν στη συνέχεια να επιλέγονται από το μενού του συστήματος μέσω BMW Online ή BMW Live με δυνατότητα άμεσης πρόσβασης. Κατ’ αυτό τον τρόπο, το πακέτο BMW ConnectedDrive προσφέρει άνετη πρόσβαση στις επιθυμητές εφαρμογές, με κλασσικό στυλ BMW.

«Με τις BMW Online και BMW Live, MINI Connected και BMW Apps, προσφέρουμε μία σειρά τεχνικά αντίθετων αλλά συμπληρωματικών λύσεων που προσελκύουν διαφορετικές ομάδες πελατών. Κρατώντας τις εφαρμογές smartphone και backend ανεξάρτητες από την εξέλιξη του αυτοκινήτου, διασφαλίζουμε ότι τα μοντέλα μας θα  παραμείνουν στην αιχμή της τεχνολογίας για πολλά χρόνια». (Uwe Higgen)

Η My BMW Remote app συμβατή με Android.

Το BMW Group δεν προσφέρει μόνο λύσεις για την ενσωμάτωση των Apple smartphones. Στο μέλλον, smartphones βασισμένα στο λειτουργικό σύστημα Android θα μπορούν να χρησιμοποιούν BMW και MINI apps. Το πρώτο βήμα για να γίνει κάτι τέτοιο είναι η έκδοση Android της My BMW Remote app, που ελέγχει τις ίδιες λειτουργίες με την έκδοση για iPhone. Εκτός από το άνοιγμα και το κλείσιμο του αυτοκινήτου, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιεί τη λειτουργία Ελέγχου Κλιματισμού για πρόσβαση στο σύστημα ελέγχου κλιματισμού του οχήματος και να ενεργοποιεί το βοηθητικό εξαερισμό ή τη θέρμανση. Επιπλέον, μπορεί να χρησιμοποιεί τις λειτουργίες Flash Light ή Horn Blow για να λαμβάνει μία οπτική ή ηχητική υπενθύμιση για τη θέση του αυτοκινήτου του (δεν διατίθεται σε όλες τις αγορές). Αν το αυτοκίνητο είναι εκτός εμβέλειας ήχου και ορατότητας, ο οδηγός μπορεί να το εντοπίσει μέσω της λειτουργίας Vehicle Finder σε μία ακτίνα 1.500 m. Στη συνέχεια, ένας χάρτης καθοδηγεί τον οδηγό στο αυτοκίνητο. Το Google Local Search ολοκληρώνει το portfolio των λειτουργιών. Εδώ οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία αναζήτησης Google ή το βιβλίο διευθύνσεων του smartphone για να στείλουν σχετικά Points of Interest (POIs) στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου. Οι εξειδικευμένες λειτουργίες  τηλεχειρισμού (e-mobility-specific remote functions) του BMW ActiveE, όπως φόρτιση μπαταρίας έξω από το αυτοκίνητο, θα διατίθενται επίσης για τηλέφωνα Android όπως και η αναβάθμιση της My BMW Remote app – προγραμματισμένη για λανσάρισμα το φθινόπωρο του 2011 – που προσθέτει τη λειτουργία Real-Time Traffic Information (RTTI).

Η Android είναι αυτή τη στιγμή η ταχύτερα αναπτυσσόμενη πλατφόρμα λογισμικού για κινητά τηλέφωνα και ταμπλέτες. Σαν ανοικτό λογισμικό (open-source software), μπορεί να προσαρμοστεί και να χρησιμοποιηθεί σε μία μεγάλη ποικιλία συσκευών από διαφορετικούς κατασκευαστές. Στο σημείο αυτό βρίσκεται η πρόκληση για τους υπεύθυνους εξέλιξης του BMW Group καθώς πρέπει να λάβουν υπόψη τους διαφορετικές λύσεις, όπως επίσης και τις τεχνικές απαιτήσεις και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε συσκευής. Αυτό σημαίνει ότι η φάση δοκιμών για τηλέφωνα Android είναι πολύ πιο εκτενής και χρονοβόρα συγκριτικά με apps για το iPhone, το οποίο κυκλοφορεί μόνο σε δύο εκδόσεις. Η προσαρμογή των γραφικών σύμφωνα με τις απαιτήσεις είναι επίσης μία περίπλοκη διαδικασία. Η Android θέτει διαφορετικές απαιτήσεις για τη διεπαφή του χρήστη και την αρχιτεκτονική λειτουργίας. Για το σκοπό αυτό, η διεπαφή του χρήστη πρέπει να προσαρμόζεται στην εμφάνιση και αίσθηση τηλεφώνων Android χωρίς υπερβολικές αλλαγές στη γνώριμη και μελετημένη εμφάνιση της εφαρμογής. Εδώ, η σχεδίαση διεπαφής χρήστη Android έχει ήδη ενσωματωμένο feedback από τους υπάρχοντες χρήστες My BMW Remote app και επιτρέπει την ενσωμάτωση νέων λειτουργιών ακόμα πιο εύκολα.

BMW AppCenters. Εργοστάσια ιδεών για το μέλλον.

Η σημασία που δίνει το BMW Group στον τομέα των apps φαίνεται επίσης και από την απόφασή του να επεκτείνει το πεδίο δραστηριότητάς του. Τα τρία AppCenters σε Μόναχο, Mountain View (Καλιφόρνια) και Σαγκάη Shanghai συνεργάζονται πάνω στην έρευνα και ανάπτυξη επαναστατικών νέων εφαρμογών για smartphones και τεχνολογίες βασισμένες σε browser. Με τη στενή συνεργασία αυτών των τριών κέντρων, το  BMW Group ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις διαφορετικές απαιτήσεις των πελατών και στη ζήτηση τοπικών εφαρμογών. Η γειτνίαση του AppCenter του Mountain View με την Silicon Valley επιτρέπει τη μέγιστη πρόσβαση σε ιδιαίτερα πρωτοπόρους και δημιουργικούς τομείς, ενώ το AppCenter της Σαγκάης ενσωματώνει στη διαδικασία εξέλιξης τις ανάγκες της Ασιατικής αγοράς.

Με τη συμβολή και του AppCenter του Μονάχου, το BMW Group παρακολουθεί την εξέλιξη της εποχής. Τα τρία AppCenters λειτουργούν σαν ένα δίκτυο υποστηριζόμενο από ίδιες πλατφόρμες, τεχνολογίες και λογισμικά. Οι μικροί χρόνοι εξέλιξης από δύο μέχρι 12 μήνες επιτρέπουν την ταχεία υλοποίηση λύσεων υψηλής ποιότητας που πληρούν τις προδιαγραφές του brand και ικανοποιούν τις ανάγκες της αγοράς. Οι υπεύθυνοι εξέλιξης επικεντρώνονται αυτή τη στιγμή πρωτίστως σε εφαρμογές για κοινωνικά δίκτυα, λειτουργίες αυτοκινήτου, ενημέρωση/ψυχαγωγία και τοπικές υπηρεσίες. Ωστόσο, οι τομείς αυτοί μπορεί να μεταβάλλονται και να επεκτείνονται για να καλύπτουν διαφορετικές απαιτήσεις και στόχους του brand. Άλλωστε, οι ειδικοί του BMW Group εκτιμούν ότι μελλοντικά θα υπάρχει μεγάλη δραστηριότητα στο συγκεκριμένο χώρο.

Παράδοση στις καινοτομίες.

Το BMW Group έχει ένα είδος παράδοσης στις καινοτομίες σαν πρωτοπόρος στην ενσωμάτωση συσκευών CE. Το 2004 το BMW Group ήταν ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο που ενσωμάτωσε το Apple iPod στο ηχοσύστημα των μοντέλων της. Πραγματικά, το BMW Group αποκάλυψε σε αποκλειστικότητα την πρώτη τεχνολογική λύση για την ενσωμάτωση του iPhone στο σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας των αυτοκινήτων της με το λανσάρισμα της συσκευής το 2007. Επίσης, από το Μάρτιο του 2011, μέσω της λειτουργίας iPod Out η γνώριμη διεπαφή του Apple iPod μπορούσε να εμφανιστεί στην οθόνη του αυτοκινήτου και να λειτουργήσει μέσω του iDrive Controller ή των χειριστηρίων του τιμονιού. Επειδή το όχημα μπορεί να έχει άμεση πρόσβαση στη λειτουργία iPod του iPhone, η BMW προσφέρει επίσης στους πελάτες όλα τα γνώριμα χαρακτηριστικά του iPod, όπως λειτουργία Genius που κάνει αναζήτηση στη μουσική βιβλιοθήκη του χρήστη και δημιουργεί αυτόματα playlists μουσικών κομματιών που ταιριάζουν μεταξύ τους.

2.2 Infotainment Assistant – η προσωπική σας γκάμα multimedia.

Ο συνεχώς αυξανόμενος αριθμός επιλογών ενσωμάτωσης που προσφέρει το BMW ConnectedDrive συνοδεύεται από περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης των συστημάτων ενημέρωσης/ψυχαγωγίας για τους πελάτες. Είναι γεγονός ότι τα αυτοκίνητα μπορούν τώρα να παραγγέλνονται με ένα πλούτο τεχνολογιών ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Γνώριμες λειτουργίες όπως FM, DAB+ και δορυφορικό ραδιόφωνο, τοπικοί infotainment servers, USB, ενσωμάτωση iPod και iPhone, MP3 players και κινητά τηλέφωνα πλαισιώνονται από νέες υπηρεσίες BMW ConnectedDrive όπως λειτουργίες γραφείου με πρόσβαση σε email και ημερολόγια και νέα μέσα όπως Facebook, Twitter και βίντεο τύπου podcasts. Κάθε μία από αυτές τις πηγές περιέχει πληροφορίες οποίες μπορεί να ενδιαφέρουν τους πελάτες. Ωστόσο, όλο αυτό το περιεχόμενο πρέπει να επιλέγεται σύμφωνα με την πηγή. Δηλαδή, οι οδηγοί όχι μόνο πρέπει να αποφασίζουν τι θέλουν να ακούνε αλλά να γνωρίζουν και πού θα το βρουν. Ευφυείς λύσεις αναζήτησης  και διαισθητικά συστήματα ελέγχου όπως η λειτουργία φωνητικών εντολών που διατίθεται από το BMW ConnectedDrive για τη μουσική συλλογή του χρήστη μπορούν να διευκολύνουν σημαντικά την αναζήτηση μέσω πηγής. Ωστόσο, το Infotainment Assistant – ένα νέο ερευνητικό πρόγραμμα του BMW Group που έχει ήδη δοκιμαστεί σε ένα πρωτότυπο όχημα – κάνει ένα βήμα παραπάνω. Αυτό το έξυπνο σύστημα ξεπερνά τους περιορισμούς αναγνώρισης μιας πηγής και ανοίγει προοπτικές για εξατομικευμένη ενημέρωση/ψυχαγωγία σε ένα εντελώς νέο επίπεδο.

«Στόχος μας με το Infotainment Assistant είναι να μελετήσουμε όλες τις επιλογές ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που διατίθενται για τους πελάτες μέσα στο αυτοκίνητο, να φιλτράρουμε το περιεχόμενο που μπορεί να είναι σχετικό και να τους ενδιαφέρει και να τους το προσφέρουμε χωρίς να πρέπει να κουνήσουν το δαχτυλάκι τους». (Thomas Helbig, Project Manager Online Entertainment). Το Infotainment Assistant παίζει το ρόλο ενός προσωπικού μπάτλερ για τον οδηγό κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ο οποίος κάνει υποδείξεις για επιλογές ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Οι υποδείξεις είναι προσαρμοσμένες στις προτιμήσεις του οδηγού και στην τρέχουσα οδηγική κατάσταση, φροντίζοντας η γκάμα επιλογών να πετυχαίνει πάντα το στόχο της.

Για το σκοπό αυτό, το Infotainment Assistant φτιάχνει ένα συνολικό infotainment portfolio με υπηρεσίες γραφείου, ειδήσεις και εξατομικευμένο μουσικό περιεχόμενο. Για να γίνει αυτό, το τρέχον πρωτότυπο έχει πρόσβαση σε podcasts, υπηρεσία email, υπηρεσία ημερολογίου, μουσική κοινότητα και μουσικό πάροχο. Χρησιμοποιεί αυτές τις πηγές για να επιλέγει και να υποδεικνύει περιεχόμενο προσαρμοσμένο στην κατάσταση και το χρήστη. Για παράδειγμα, το Infotainment Assistant ανιχνεύει εάν ο οδηγός έχει καθυστερήσει σε ένα ραντεβού ελέγχοντας την επόμενη σχετική καταχώρηση στο ημερολόγιό του και την ώρα και τον προορισμό που έχει εισάγει στη λειτουργία καθοδήγησης διαδρομής του συστήματος πλοήγησης. Η νέα τεχνολογία μπορεί να συνθέσει ένα email που να ενημερώνει τα υπόλοιπα μέλη της συνάντησης για την καθυστέρηση του οδηγού. Επίσης, εάν η συνάντηση μετατεθεί χρονικά, το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό για τη νέα ώρα.

Το διαφορετικό περιεχόμενο παρουσιάζεται με τη μορφή ενός εξατομικευμένου ραδιοφωνικού σταθμού, με δυναμική ενσωμάτωση σημαντικών email, καταχωρήσεων του ημερολογίου ή αγαπημένων τραγουδιών από φίλους του κοινωνικού μέσου που ενσωματώνεται δυναμικά. Περιεχόμενο κειμένου, όπως email, καταχωρήσεις ημερολογίου ή πληροφορίες από κοινωνικά μέσα όπως Twitter αναπαράγεται μέσω των ηχείων με τη βοήθεια της λειτουργίας ανάγνωσης κειμένου (Text to Speech) για να αποσπά όσο το δυνατόν λιγότερο την προσοχή του οδηγού από τα καθήκοντά του.

Το σύστημα υποστήριξης συμβουλεύει, ο οδηγός αποφασίζει.

Εκτός από την ηχητική μέθοδο, το πρωτότυπο παρουσιάζει επίσης διάφορες επιλογές σε οπτική μορφή στην κεντρική οθόνη πληροφοριών. Εδώ οι οδηγοί μπορούν να βλέπουν την τρέχουσα και προηγούμενη επιλογή, ενώ το Infotainment Assistant αναβοσβήνει την επόμενη υπόδειξή του. Αυτός ο εξατομικευμένος ‘ορίζοντας infotainment’ μπορεί να αλλάζει οποιαδήποτε στιγμή. Για παράδειγμα, ο οδηγός μπορεί να κάνει παραλείψεις, να απορρίπτει ενεργά μία από τις υποδείξεις του συστήματος ή να αγνοεί αρκετά στοιχεία πηγαίνοντας κατευθείαν σε κάτι πιο ενδιαφέρον, όπως τα νέα emails. Κατά τον ίδιο τρόπο, οι οδηγοί μπορούν επίσης να δηλώνουν την επιθυμία τους να παραμείνουν στο ίδιο περιεχόμενο και να ακούνε μόνο μουσική, π.χ. στη συνέχεια. Το  Infotainment Assistant καταγράφει όλες αυτές τις ενεργές παρεμβάσεις και βελτιώνει τη γκάμα περιεχομένων για το μέλλον. Κάθε καταχώρηση από το οδηγό προστίθεται στη γνωσιακή βάση του συστήματος. Για την ευκολότερη αναγνώριση του περιεχομένου, αυτό παρουσιάζεται στον οδηγό – σε στυλ Cover Flow – με εικονίδια πλοήγησης.

Οι οδηγοί μπορεί να θέλουν επίσης να εισάγουν κάποιες βασικές προτιμήσεις πριν χρησιμοποιήσουν το σύστημα για πρώτη φορά, γι’ αυτό το Infotainment Assistant έχει έναν ή δύο δείκτες στους οποίους θα βασίσει τις υποδείξεις του. Στόχος εδώ είναι η χρήση ενός μικρού αριθμού λεπτομερειών μέσα από τις οποίες το σύστημα εξάγει όσο το δυνατόν περισσότερα συμπεράσματα για τις συνήθεις και επιθυμίες. Όσο περισσότερο χρησιμοποιείται το σύστημα, τόσο πιο ακριβής είναι η εξατομίκευση.

«Είναι σημαντικό για εμάς το Infotainment Assistant να παρουσιάζει στους πελάτες μία προσωπική και μελετημένη γκάμα επιλογών. Οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν στο σύστημα ένα πλήρες πρόγραμμα ψυχαγωγίας της αρεσκείας τους. Αλλά εάν παρέμβουν για να κάνουν μία επιλογή, το σύστημα καταγράφει αυτόματα τις επιλογές τους». (Dr Wolfgang Haberl, Project Manager Future In-car Entertainment στο τμήμα Έρευνας & Τεχνολογίας του BMW Group)

Ειδήσεις το πρωί, μουσική το βράδυ.

Το Infotainment Assistant επιτρέπει επίσης την προσαρμογή των υποδείξεων σύμφωνα με την κατάσταση. Πηγαίνοντας στη δουλειά, οι οδηγοί μπορεί να θέσουν ως προτεραιότητα τα εισερχόμενα email και τις ειδήσεις, με μουσική ενδιάμεσα.

Σε άλλες περιπτώσεις όμως, ίσως προτιμούν να ακούνε μόνο μουσική ή αθλητικές ειδήσεις. Οι χρήστες μπορούν να διαμορφώσουν αυτά τα προφίλ οι ίδιοι και να τα βελτιστοποιούν ανάλογα με τις διαθέσιμες υπηρεσίες. Στόχος του Infotainment Assistant είναι να ψυχαγωγεί και να ενημερώνει τους οδηγούς όσο καλύτερα γίνεται – σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους – κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ανεξάρτητα από την πηγή λήψης των πληροφοριών και του περιεχομένου. Στο πλαίσιο αυτό, το σύστημα προσφέρει εξατομικευμένη, άμεση και ταχεία πρόσβαση στο περιεχόμενο, ενώ δε σταματά ποτέ να ‘μαθαίνει’.

Το ιντερνετικό streaming μουσικής ή βίντεο μέσω του δικτύου κινητής τηλεφωνίας σε μία συσκευή CE πρόσφατα έγινε πραγματικότητα. Ωστόσο, το εύρος ζώνης του τρέχοντος ασύρματου προτύπου UMTS (3G) είναι περιορισμένο και η ποιότητα streaming δεν είναι πάντα η καλύτερη. Τα βίντεο μεταδίδονται με χαμηλή ανάλυση, και η ανεπαρκής κάλυψη δικτύου σε μερικές περιοχές μπορεί να προκαλέσει προβλήματα με διακοπές ή και παύσεις. Τα προβλήματα αυτά πολύ σύντομα θα ανήκουν στο παρελθόν με την άφιξη του νέου προτύπου LTE (Long-Term Evolution). Το LTE, γνωστό και σαν 4G, είναι ένα ασύρματο πρότυπο τέταρτης γενιάς και το επόμενο σημαντικό τεχνολογικό πρότυπο μετά τα GSM (2G) και UMTS/HSPA (3G).

Ευρυζωνικότητα, μικρός λανθάνων χρόνος.

Κύριο χαρακτηριστικό του LTE είναι ότι συνδυάζει εξαιρετικά υψηλό εύρος ζώνης με πολύ μικρό λανθάνων χρόνο (καθυστέρηση απόκρισης). Ενώ το UMTS/HSPA σήμερα μπορεί να επιτυγχάνει θεωρητικές ταχύτητες downlink μέχρι 14 Mbit/s, το LTE είναι περίπου δέκα φορές ταχύτερο. Με μέγιστες ταχύτητες downlink μέχρι 150 Mbit/s και λανθάνοντα χρόνο μερικών δεκάδων milliseconds, η εμπειρία κινητού internet του LTE είναι εφάμιλλη, ή ακόμα καλύτερη, της ποιότητας υπολογιστών σπιτιού με επίγεια σταθερή σύνδεση. Οι ταχύτητες uplink γι’ αυτό το πρότυπο θα είναι της τάξεως των 50 Mbit/s. Η ευρυζωνικότητα επιτυγχάνεται μέσω προηγμένων μεθόδων διαμόρφωσης και κωδικοποίησης σε συνδυασμό με τεχνολογία πολλαπλών κεραιών.

Ο μικρός λανθάνων χρόνος είναι βασικός συντελεστής για μία υψηλής ποιότητας και χωρίς καθυστερήσεις λειτουργία. Ο λανθάνων χρόνος είναι μεταξύ άλλων ένα μέγεθος ταχύτητας με την οποία το δίκτυο επεξεργάζεται δεδομένα. Ο εξαιρετικά μικρός λανθάνων χρόνος που προσφέρει το LTE επιτρέπει την ενεργοποίηση νέων λειτουργιών στο αυτοκίνητο που υποστηρίζονται όχι από τον υπολογιστή του  αυτοκινήτου αλλά από κεντρικούς server. Ο συνδυασμός μειωμένων χρόνων καθυστέρησης (χάρη στις υψηλές ταχύτητες μεταφοράς δεδομένων) και υψηλής κεντρικής υπολογιστικής ισχύος καθιστά δυνατή ακόμα και την εκτέλεση εφαρμογών υπολογιστικού νέφους που απαιτούν μεγάλους όγκους δεδομένων.

Η ανάθεση εργασιών που απαιτούν υψηλή υπολογιστική ισχύ σε backend server υψηλής απόδοσης μειώνει και τις απαιτήσεις χώρους και επιτρέπει μείωση βάρους του αυτοκινήτου και κατανάλωση ενέργειας, αφού δεν απαιτείται ισχυρή μονάδα εντός του αυτοκινήτου.

Το LTE προσφέρει επίσης καλύτερο εύρος κάλυψης σε σχέση με προηγούμενα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας αφού μπορεί να λειτουργεί όχι μόνο στην υψίσυχνη περιοχή των 2.6 GHz αλλά και σε χαμηλές συχνότητες 800 MHz που έχουν καλύτερα φυσικά χαρακτηριστικά μετάδοσης. Το υψηλό εύρος ζώνης διατίθεται επομένως και σε ταξίδια υψηλών ταχυτήτων. Επομένως, το LTE μπορεί να συνεχίζει να προσφέρει ιντερνετική πρόσβαση υψηλών ταχυτήτων ακόμα και σε αυτοκινητόδρομους και εθνικούς δρόμους.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του LTE είναι η δυνατότητα κατάταξης ειδικών πακέτων δεδομένων με σειρά προτεραιότητας. Για παράδειγμα, μία νέα διάταξη κεντρικού server μπορεί να δώσει υψηλότερη προτεραιότητα σε υπηρεσίες που δεν πρέπει να διακόπτονται, για να έχουν περισσότερες πιθανότητες αδιάκοπης μετάδοσης. Αυτό είναι καθοριστικό πλεονέκτημα για λειτουργίες σχετικές με την ασφάλεια.

2.3 Δίκτυο του μέλλοντος: ασύρματο internet υψηλών ταχυτήτων μέσω LTE.

Αποτελεσματική χρήση ασύρματης διεπαφής.

Ένας λόγος για τις υψηλές ταχύτητες μεταφοράς δεδομένων του LTE είναι η υψηλή φασματική απόδοση. Φασματική απόδοση είναι ο αριθμός των bits που μεταδίδονται ανά δευτερόλεπτο μέσω ενός Hertz εύρους ζώνης. Το LTE προσφέρει αυτή τη στιγμή μέγιστη φασματική απόδοση 16 συγκριτικά με το μόλις 0,2 του GSM. Αυτό σημαίνει ότι το LTE προσφέρει 80 φορές περισσότερο εύρος ζώνης. «Το LTE αξιοποιεί πολύ καλύτερα την ασύρματη διεπαφή. Η διαχείριση της ασύρματης μετάδοσης δεδομένων μπορεί να γίνεται πολύ πιο αποδοτικά με αυτή την τεχνολογία». (Dr Michael Schraut, Head of the Information and Communication Team, BMW Group Research & Technology)

Μία ακόμα πρωτιά για το LTE είναι η χρήση συστημάτων πολλαπλών κεραιών, δηλαδή δύο ξεχωριστών κεραιών μετάδοσης (και δύο δεκτών) που λειτουργούν στην ίδια συχνότητα ταυτόχρονα (διαφορική μετάδοση/λήψη). Τα διαφορετικά σήματα μπορούν να αναγνωρίζονται από τα διαφορετικά κανάλια σημάτων. Γνωστή σαν MIMO (Multiple-Input Multiple-Output), η αρχή αυτή παρέχει την υψηλή απόδοση λήψης που είναι απαραίτητη για την υποστήριξη υψηλής ταχύτητας μετάδοσης δεδομένων (bits). Στο ερευνητικό πρωτότυπο που δημιούργησε το τμήμα Έρευνας & Τεχνολογίας του BMW Group, οι κεραίες LTE είναι ενσωματωμένες στην συνήθη κεραία τύπου πτερυγίου στην οροφή της BMW.

LTE μέσα στο αυτοκίνητο.

Η μεγάλη πρόκληση για την εφαρμογή LTE μέσα στο αυτοκίνητο είναι να διασφαλίζεται ότι τα πλεονεκτήματα ταχύτερης μετάδοσης σε συνδυασμό με επαρκές εύρος ζώνης και φασμική απόδοση παραμένουν και όταν το αυτοκίνητο κινείται. Οι μέγιστες ταχύτητες μετάδοσης (bit) δεν θα είναι εφικτές σε όλη τη διαδρομή και ενδέχεται να υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις σε συνάρτηση με τη θέση του αυτοκινήτου ως προς το σταθερό πομπό ή τις συνθήκες ‘ορατότητας’ των κεραιών εκπομπής και λήψης (line-of-sight).

Τα συστήματα λήψης του αυτοκινήτου πρέπει να είναι σχεδιασμένα ώστε να αντισταθμίζουν τη διακύμανση του σήματος στο κινούμενο όχημα και τις μεταβολές στη συχνότητα (Doppler). Γι αυτό, το τμήμα Έρευνας & Τεχνολογίας του BMW Group κάνει εντατική έρευνα, παράλληλα με εκτενείς δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες για να αξιολογήσει την απόδοση των εφαρμογών LTE μέσα στο αυτοκίνητο. Οι ζωντανές δοκιμές διεξάγονται σε συνθήκες πόλης στο Μόναχο και στη γύρω περιοχή. Η έμφαση δίδεται στην αξιολόγηση παραμέτρων όπως τα χαρακτηριστικά μετάδοσης, οι χρόνοι απόκρισης (λανθάνοντες) και οι ταχύτητες μετάδοσης σε πραγματικές συνθήκες.

Τα αρχικά υποσχόμενα αποτελέσματα δείχνουν μέγιστες ταχύτητες download μέχρι 70 Mbit/s, με μέσες ταχύτητες 23 Mbit/s στην πόλη. Συνολικά, οι δοκιμές δείχνουν βελτιωμένη γεωγραφική κάλυψη σε συνδυασμό με τη βελτίωση στην ταχύτητα μετάδοσης. «Το LTE θα διασφαλίζει μια τέλεια και συνεχή εμπειρία BMW ConnectedDrive. Επίσης θα μας επιτρέψει να προσφέρουμε νέες, καινοτόμες λειτουργίες. (Michael Schraut)

Οι υπάρχουσες υπηρεσίες του BMW ConnectedDrive μπορούν να επωφεληθούν σε μεγάλο βαθμό από τη βελτιωμένη ταχύτητα, απόδοση και γεωγραφική κάλυψη που προσφέρει το LTE. Υπηρεσίες βασισμένες σε server όπως το βίντεο ή music streaming μπορούν να γίνουν πιο ελκυστικές χάρη στο υψηλό εύρος ζώνης και τους μικρούς λανθάνοντες χρόνους του LTE.

Το τμήμα Έρευνας & Τεχνολογίας του BMW Group διερευνά και άλλα σενάρια εφαρμογών – για παράδειγμα την ανάθεση αναγνώρισης οδικών σημάτων σε backend severs. Η εμπρός κάμερα θα σκανάρει τα σήματα και θα μεταδίδει τις πληροφορίες μέσω LTΕ στον backend server. Εκεί, ένας αλγόριθμος θα αναγνωρίζει τα σήματα – παλιά και νέα – και θα αποστέλλει τις σχετικές πληροφορίες στο όχημα. Πρόκειται για έναν απλό και άνετο τρόπο να διατηρείς αυτό το προηγμένο σύστημα υποστήριξης οδηγού ενημερωμένο με νέα σήματα οδικής κυκλοφορίας σε όλο τον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου.

Πότε θα είναι έτοιμο το LTE;

Η απάντηση είναι άμεση: το LTE είναι ήδη έτοιμο. Διατίθεται τώρα σε 20 χώρες μέσω 29 εμπορικών δικτύων. Στην Αμερική, τα πρώτα smartphones συμβατά με LTE κυκλοφορούν ήδη στην αγορά και μερικοί χρήστες στην Αμερική και τη Γερμανία προβλέπουν ότι το LTE θα έχει λάβει τις διαστάσεις του σημερινού δικτύου UMTS ήδη μέχρι το 2013. Η καλύτερη γεωγραφική κάλυψη σημαίνει ότι το υψηλό εύρος ζώνης θα διατίθεται όταν το όχημα ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο ή βασικά οδικά δίκτυα. Μόλις οι στόχοι διαθεσιμότητας και γεωγραφικής κάλυψης επιτευχθούν, το BMW Group θα είναι σε θέση να οδηγήσει τις υπηρεσίες  BMW ConnectedDrive  σε ένα νέο επίπεδο.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button