ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

SARTRE, με επιτυχία το πρώτο «μεγάλο» τεστ!

sartre-multiple-vehicle-platoon-on-the-test-track

“…Η κίνηση σε κομβόι προσφέρει σημαντικά οφέλη όπως ασφάλεια στον δρόμο, μειωμένη κατανάλωση, μειωμένους ρύπους και καλύτερη ποιότητα οδήγησης”.

  • volvo-sartre-3Σε συνεργασία με την Volvo ολοκληρώθηκε με επιτυχία η πρώτη δοκιμή του συστήματος τηλεματικής SARTRE (Safe Road Trains for the Environment) με περισσότερα από δύο αυτοκίνητα και σε πραγματικές συνθήκες κίνησης.
  • Συγκεκριμένα, στην δοκιμή συμμετείχε ένα φορτηγό το οποίο ακολουθούσαν τρία επιβατικά μοντέλα σε κονβόι με την μεταξύ τους απόσταση να μην ξεπερνά τα 6 m (με μέγιστη ταχύτητα 90 km/h).
  • Στο πρόγραμμα συμμετέχουν επτά Ευρωπαίοι κατασκευαστές εξελίσσοντας ένα πρωτότυπο σύστημα ελεγχόμενης κίνησης στις οδούς ταχείας κυκλοφορίας βελτιστοποιώντας την ασφάλεια και τις εκπομπές ρύπων. Περισσότερα στο σχετικό άρθρο.

Opel, δοκιμή του συστήματος “car-to-x” σε πραγματικές συνθήκες

“‘Εξυπνη διασταύρωση” από την Ford

Το SARTRE, όπως και παρόμοιες ιδέες σαν το V2V, ακούγονται θαυμάσιες για αυτοκινητόδρομους όπως η Autobahn, η Auto strata κ.α. Αν έχετε ταξιδέψει στο εξωτερικό και έχετε βρεθεί σε μποτιλιάρισμα π.χ. κοντά στο Μόναχο, στην Μαδρίτη, στο Παρίσι τότε αντιλαμβάνεστε για ποιες καταστάσεις μιλάμε. Ωστόσο, στην ελληνική πραγματικότητα το εν λόγω πρόγραμμα ακούγεται τουλάχιστον ουτοπικό. Και δεν αιτιολογω την άποψή μου ελέω της μορφολογίας/ιδιαιτερότητας του οδικού μας δικτύου· αυτό ας το πάρει το ποτάμι μιας και οι μεγάλοι άξονες (όπως η Εγνατία) ή και αυτοί που κατασκευάζονται (όπως η Ολυμπία, η Ιόνια) ευνοούν την λειτουργία του συστήματος. Το μεγαλύτερο πρόβλημα στην χώρα μας είμαστε οι ίδιοι οδηγοί καθώς το σύστημα προϋποθέτει πειθαρχία, σεβασμός, νομιμότητα και σοβαρότητα. Και αν αναζητήσετε αυτές τις έννοιες στο λεξιλόγιο της πλειονότητας των Ελλήνων οδηγών απλά δεν θα τις βρείτε…

Η Volvo συμμετέχει στο πρόγραμμα SARTRE – έτσι θα γίνονται οι οδικές μετακινήσεις στο μέλλον

Η Volvo Car Corporation, πάντα πρωτοπόρος σε τεχνολογίες και εφαρμογές του μέλλοντος, είναι η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που συμμετέχει στο σημαντικότερο ίσως ερευνητικό πρόγραμμα για τις οδικές μετακινήσεις που εξελίσσεται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη! Πρόκειται για το πρόγραμμα SARTRE (Safe Road Trains for the Environment – Ασφαλείς Οδικοί Συρμοί για το Περιβάλλον) που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση,  Στο πρόγραμμα SARTRE συμμετέχουν επτά Ευρωπαϊκές εταιρείες και είναι το μοναδικό στο είδος του που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της τεχνολογίας για εφαρμογή σε συμβατικές οδούς,  στις οποίες η ομαδοποιημένη κυκλοφορία θα λειτουργεί παράλληλα, σε ένα μικρό περιβάλλον μαζί με άλλους χρήστες του ίδιου οδικού δικτύου.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το μέλλον στις οδικές μετακινήσεις σε μια Ευρώπη ευαισθητοποιημένη στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και την ασφάλεια στους δρόμους, ανήκει στην ομαδοποίηση μέσω των λεγόμενων “οδικών συρμών”. Με τον όρο αυτό χαρακτηρίζουμε ένα κονβόι αυτοκινήτων όπου το πρώτο καθοδηγεί μια σειρά από άλλα οχήματα που ακολουθούν πίσω του. Κάθε αυτοκίνητο μετράει την απόσταση, την ταχύτητα και την κατεύθυνση, κάνοντας αυτόματα τις σχετικές ρυθμίσεις με σημείο αναφοράς το αμέσως προπορευόμενο. Όλα τα οχήματα είναι ανεξάρτητα και μπορούν να αφήσουν το κονβόι ανά πάσα στιγμή. Όσο όμως βρίσκονται εκεί, οι οδηγοί τους μπορούν να χαλαρώσουν και να κάνουν άλλα πράγματα καθώς η ομάδα των αυτοκινήτων ταξιδεύει προς τον προορισμό της.

Το πρόγραμμα SARTRE  ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη δοκιμή τελείως ανεξάρτητης κίνησης ενός στόλου οχημάτων. Ο στόλος αυτός περιελάμβανε ένα φορτηγό, ακολουθούμενο από τρία αυτοκίνητα τα οποία οδηγούνται εντελώς αυτόνομα με ταχύτητες μέχρι 90 χλμ./ώρα με απόσταση μεταξύ τους όχι μεγαλύτερη από 6 μέτρα. Στις δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν, τα τιμόνια των αυτοκινήτων που ακολουθούσαν το προπορευόμενο φορτηγό έκαναν μόνα τους και μάλιστα πολύ απαλά τις απαραίτητες κινήσεις για να διατηρηθούν στο κονβόι κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής οδήγησης σε δρόμο που προσομοίωνε επαρχιακό οδικό δίκτυο. Οι οδηγοί τους μπορούσαν να πίνουν καφέ ή να διαβάζουν εφημερίδα ή να δουλεύουν στον υπολογιστή, χωρίς να χρειάζεται να ανησυχούν για τους χειρισμούς του αυτοκινήτου τους.

“Ο στόχος είναι να ολοκληρωθούν οι δοκιμές μέχρι το φθινόπωρο του 2012. Μέχρι τότε θα έχουμε 4 αυτοκίνητα πίσω από το πρωτοπόρο όχημα και έτσι θα είναι πιο ολοκληρωμένος ο συρμός, που θα κινείται με ταχύτητες έως 90 χλμ./ώρα,” λέει ο Έρικ Κόελινγκ (Erik Coelingh), τεχνικός διευθυντής του προγράμματος για την Volvo Car Corporation. Ο συνδυασμός των τεχνολογιών και των εφαρμογών από τις ειδικευμένες στον τομέα εταιρείες που παίρνουν μέρος στο πρόγραμμα SARTRE, δίνουν απτά αποτελέσματα προόδου στην προσπάθειά για μεγιστοποίηση της ασφάλειας και της λειτουργικότητας των “οδικών συρμών” που στο μέλλον θα είναι η κυρίαρχη κατάσταση.

Η ομαδοποίηση έχει σχεδιαστεί για να βελτιώσει μια σειρά από τομείς: Πρώτα απ’ όλα την οδική ασφάλεια, αφού περιορίζει σημαντικά τον ανθρώπινο παράγοντα στην οδήγηση, που έχει αναγνωριστεί ως αιτία, τουλάχιστον για το 80% των ατυχημάτων. Επίσης, μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου του οχήματος αλλά και τις εκπομπές CO2 στην ατμόσφαιρα, μέχρι και κατά 20%. Σε κάθε περιοχή εφαρμογής του προγράμματος SARTRE, υπολογίζεται πως θα εμφανίζεται εξοικονόμηση ενέργειας της τάξεως του 20%. Είναι βολικό επίσης για τους οδηγούς, αφού θα μπορούν να ασχοληθούν με κάτι άλλο κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Εκτός όλων των άλλων, αφού τα αυτοκίνητα θα κινούνται με την προβλεπόμενη για αυτοκινητόδρομο ταχύτητα και οι αποστάσεις μεταξύ τους θα είναι λίγα μέτρα, η ομαδοποίηση είναι πολύ πιθανό να δώσει λύση και στο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Εκτός όλων των άλλων, η χωρητικότητα του οδικού δικτύου θα χρησιμοποιείται πιο αποτελεσματικά, δίνοντας την αίσθηση πως έχουν μεγαλώσει οι οδικές αρτηρίες.

Η σχετική τεχνολογία και οι εφαρμογές της, είναι σε πλήρη εξέλιξη και μπορεί σε μεγάλο βαθμό να περάσει στην παραγωγή μέσα στα επόμενα χρόνια. Αυτό όμως που μπορεί να καθυστερήσει περισσότερο, είναι η αποδοχή του συστήματος από το κοινό αλλά και η νομοθεσία που πρέπει να αλλάξει σε 25 χώρες και να γίνουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις.

Πηγή: Volvo Car Hellas

Το πρόγραμμα SARTRE χρηματοδοτείται εν μέρει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο του FP7 (Seventh Framework Programme). Την ευθύνη του SARTRE έχει η Ricardo UK Ltd που συνεργάζεται με τις ακόλουθες: Idiada and Robotiker- Tecnalia από την Ισπανία, Institut für Kraftfahrwesen Aachen (IKA) από τη Γερμανία, καθώς και τις Σουηδικές SP Technical Research Institute, Volvo Car Corporation και Volvo Technology. Το πρόγραμμα SARTRE, ξεκίνησε επισήμως το Σεπτέμβριο του 2009 και η διάρκειά του είναι 3 χρόνια. Περισσότερες πληροφορίες διαθέσιμες στο www.SARTRE-project.eu

Κωνσταντίνος Ζωγλοπίτης

Ο άνθρωπος που σφίγγει τα χαληνάρια κάθε φορά που το καρότο χαλαρώνει. Πνεύμα και ηθική!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. Δηλαδή το αυτοκίνητο της φωτογραφίας που ακολουθεί τη νταλίκα στα 6 μέτρα και τρέχει με 90 χιλιόμετρα ανα ώρα είναι ασφαλέστερο από ένα άλλο που θα διατηρούσε απόσταση 150 μέτρων; Δεν μπορώ να το πιστέψω όπως επίσης και ότι υπάρχει βελτίωση τόσο στην ασφάλεια όσο και στην οικονομία αφού σχεδόν πάντα αύξηση του ενός επιφέρει μείωση του άλλου.
    Και τελικά ποιός ο λόγος να κάνω το Ι.Χ. μου«βαγόνι» σε ένα κονβόϊ αν μπορώ να πάρω ένα λεωφορείο η ένα τρένο; απείρως οικονομικότερο και ασφαλέστερο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!