Η γερμανική εταιρία εξελίσσει συστήματα που θα παράγουν τεχνητό θόρυβο για τα μελλοντικά ηλεκτροκίνητά μοντέλα της…
- Γιατί να παράγουν θόρυβο τα ηλεκτροκίνητα; Μια χαρά δεν θα είναι έτσι αθόρυβα συνδράμοντας στην μείωση της ηχορύπανσης; Σωστά όλα αυτά αλλά εδώ τίθεται ένα σημαντικό θέμα: η ασφάλεια των πεζών. Έρευνες έχουν δείξει πως οι πεζοί δύσκολα αντιλαμβάνονται την έλευση ενός ηλεκτροκίνητου λόγω της αθόρυβης λειτουργίας του. Το μόνο που μπορεί να ακούσει κανείς είναι ο θόρυβος κύλισης και ίσως το διακριτικό σφύριγμα του σερβοκινητήρα.
- Για αυτό το λόγο αρκετές εταιρίες ήδη μελετούν τον τρόπο που τα οχήματά τους θα γίνονται αντιληπτά τουλάχιστον στις χαμηλές ταχύτητες σε αστικά περιβάλλον. Ο πιο απλός τρόπος είναι μία δεύτερη διακριτική κόρνα όπως στα Chevrolet Volt/Opel Ampera ενώ η Toyota έχει προχωρήσει ακόμη πιο πέρα παράγοντας διακριτικό τεχνητό ήχο με πρόσθετο κιτ για το Prius.
- Στο βίντεο (βάλτε ήχο) μπορείτε να δείτε τους τεχνικούς της Audi να εξελίσσουν ανάλογο τεχνητό σύστημα ήχου για κίνηση στην πόλη. Το ονομάζουν «e-sound» και εδώ τους βλέπετε να το μελετούν πάνω στο R8 e-tron προμοτάροντας το ηλεκτροκίνητο supercar της εταιρίας. Οι δοκιμές πραγματοποιούνται σε στούντιο επιφάνειας 350 m2 με ύψος 7 m ενώ από τους τοίχους προεξέχουν ηχοαπορροφητικά πρίσματα.
- Η κίνηση του e-tron προσομειώνεται πάνω σε ένα δυναμόμετρο ενώ εμπρός του υπάρχουν μικρόφωνα που καταγράφουν τον ήχο. «Οι δοκιμές γίνονται έως 30 km/h. Από εκεί και πέρα ο θόρυβος κύλισης μαζί με τον αεροδυναμικό είναι αρκετός ώστε να γίνεται αντιληπτός από τον πεζό» λέει ο Dr. Kunkel.
SMS===> Περί θορύβου: The art of noise!