NEA

Renault, πεντάστερο το νέο Clio!

renault-clio-iv-frontal

Το νέο Renault Clio, μετά από τις δοκιμές παθητικής ασφάλειας που πραγματοποίησε ο οργανισμός EuroNCAP, αξιολογήθηκε με 5 αστέρια. Το αποτέλεσμα αυτό όχι μόνο έχει ξεχωριστή σημασία αφού από τον Ιανουάριο του 2012 ισχύουν νέα αυστηρότερα όρια από τον ανεξάρτητο αυτό οργανισμό, αλλά αποτελεί ακόμα μια απόδειξη της τεχνογνωσίας της Renault στον τομέα της παθητικής ασφάλειας.

Η συνολική βαθμολογία του 85% που απέσπασε το νέο Renault Clio -συμπεριλαμβανόμενων και των κορυφαίων αποτελεσμάτων σε επιμέρους τομείς όπως η προστασία των παιδιών, των πεζών, και του εξοπλισμού ασφάλειας- δεν καταδεικνύει μόνο τη σαφή βελτίωση σε σχέση με τον προκάτοχό του, αλλά και την ύπαρξη χαρακτηριστικών που το κατατάσσουν ανάμεσα στα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας του. Πέρα από την επίσημη αναγνώριση των υψηλών προδιαγραφών ασφάλειας που το χαρακτηρίζουν, το νέο Renault Clio εμπνέει επίσης και απόλυτη σιγουριά χάρη στην δυναμική οδική του συμπεριφορά, που οφείλεται στο μεγάλης κατασκευαστικής ακρίβειας και άμεσης απόκρισης πλαίσιό του.

SMS==> Renault Clio RS 200 & Clio Estate, παριζιάνικο ντεμπούτο!

Το Clio III ήταν το πρώτο αυτοκίνητο στην κατηγορία του που απέσπασε τα 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού EuroNCAP. Το γεγονός αυτό έριξε μεγαλύτερο βάρος στις πλάτες του νέου Renault Clio που όφειλε να κάνει ένα βήμα πιο μπροστά σε αυτό τον τομέα: Η Renault λαμβάνει συνεχώς υπόψη της τα ευρήματα από τις μελέτες των οδικών ατυχημάτων, καθώς και την οδηγική συμπεριφορά των οδηγών σε πραγματικές συνθήκες και προχωρά στην εξέλιξη λύσεων που βασίζονται σε μία πιο ολοκληρωμένη και αποτελεσματική προσέγγιση. Με στόχο πάντα την εξασφάλιση ακόμα πιο αποτελεσματικής προστασίας για τον οδηγό και τους επιβάτες, η αρχιτεκτονική όλων των ηλεκτρονικών συστημάτων του νέου Renault Clio έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε όλα τα τελευταίας γενιάς συστήματα προστασίας να ενεργοποιούνται ακόμα πιο νωρίς.

renault-clio-iv-poleΠροστασία ενηλίκων. Σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης, την προστασία των δύο εμπρός επιβατών του νέου Renault Clio εξασφαλίζουν οι δύο υψηλής αποτελεσματικότητας αερόσακοι αλλά και οι ζώνες ασφαλείας που διαθέτουν προεντατήρες και περιοριστή φορτίου ρυθμισμένο στα 400daN. Τα πίσω καθίσματα είναι σχεδιασμένα ώστε να αποτρέπουν το φαινόμενο της βύθισης (submarining), ενώ διαθέτουν και ζώνες ασφαλείας 3 σημείων με περιοριστή φορτίου. Στο συγκεκριμένο μοντέλο έχει ενσωματωθεί και η τεχνολογία Fix4sure.

Πρόκειται για μία καινοτομία που εξελίχθηκε από τη Renault με στόχο την καταπολέμηση του φαινομένου της βύθισης (submarining), της ολίσθησης, δηλαδή, του σώματος κάτω από τον οριζόντιο ιμάντα της ζώνης ασφαλείας, σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης. Όλοι οι επιβάτες του νέου Renault Clio προστατεύονται από το συγκεκριμένο φαινόμενο χάρη στην ύπαρξη ενός ειδικού εξογκώματος στο μαξιλάρι της βάσης κάθε καθίσματος, αλλά και λόγω της χαμηλής θέσης στις πόρπες ασφάλισης των ζωνών ασφαλείας.

Με δεδομένο το στατιστικά μικρότερο βαθμό προστασίας που εξασφαλίζουν τα πλευρικά τμήματα ενός αυτοκινήτου, οι πλευρικές συγκρούσεις αποτελούν συχνή αιτία θανάσιμων τραυματισμών. Στο νέο Renault Clio όμως έχει δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στο συγκεκριμένο τομέα, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα το μοντέλο να αποσπάσει την ανώτατη βαθμολογία των 8 βαθμών. Ο χρόνος αντίδρασης των αερόσακων έχει μειωθεί στο μισό, γεγονός που οφείλεται στο ότι το νέο Renault Clio διαθέτει 2 αισθητήρες αναγνώρισης σύγκρουσης (και στις εμπρός πόρτες αλλά και στις μεσαίες κολώνες). Ένας ειδικός αλγόριθμος ρυθμίζει τον τρόπο ενεργοποίησης των αερόσακων κεφαλής-θώρακα «νέας γενιάς», ανάλογα με τη σφοδρότητα της σύγκρουσης.

Σε συνδυασμό με τις δοκιμές οπίσθιας και πλαγιομετωπικής πρόσκρουσης, το νέο Renault Clio απέσπασε συνολικά 32 από το ανώτατο όριο των 36 βαθμών, στον τομέα της προστασίας των ενηλίκων, αξιολόγηση που αποτελεί μια από τις καλύτερες που έχει ποτέ εξασφαλίσει μοντέλο στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων.

Νέο Renault Clio: Νο1 στον τομέα της προστασίας των παιδιών. Χάρη στο εκ νέου σχεδιασμό ολόκληρης της δομής του αμαξώματος και στην ύπαρξη των συνδέσμων 3σημείων τύπου Isofix στο εμπρός δεξί και στα πίσω πλευρικά καθίσματα, η βαθμολογία του νέου Renault Clio στον τομέα της προστασίας των παιδιών ήταν 43/49, επίδοση που συγκαταλέγεται στις κορυφαίες ανάμεσα στα μοντέλα του segment B.

Προστασία πεζών. Το εμπρός μέρος του νέου Renault Clio έχει σχεδιαστεί με στόχο να ελαχιστοποιείται η περίπτωση τραυματισμού των πεζών σε περίπτωση ατυχήματος. Ο προφυλακτήρας δεν έχει έντονες ακμές, ενώ το κάτω μέρος του παρμπρίζ, παραδοσιακά πολύ άκαμπτο, σχεδιάστηκε ώστε να περιορίσει τους κινδύνους τραυματισμού ενός πεζού σε περίπτωση ατυχήματος. Επιπλέον, το ύψος του καπό αυξήθηκε κατά 20χλστ εξασφαλίζοντας έτσι μεγαλύτερο χώρο από το πάνω μέρος του κινητήρα, άρα και μεγαλύτερη ζώνη παραμόρφωσης. Με βαθμολογία 24/36 το νέο Renault Clio πέτυχε – και εδώ – την καλύτερη επίδοση ανάμεσα στα μοντέλα της κατηγορίας του.

Η ασφάλεια στο DNA του αυτοκινήτου… αλλά και στον εξοπλισμό. Το νέο Renault Clio διατίθεται με cruise control & περιοριστή ταχύτητας στον βασικό του εξοπλισμό καθώς επίσης και με ζώνες ασφαλείας με ηχητική και οπτική προειδοποίηση/υπενθύμιση για όλους τους επιβάτες αλλά και σύστημα ελέγχου ηλεκτρονικής ευστάθειας ESC. Και εδώ το αυτοκίνητο εξασφάλισε την ανώτατη βαθμολογία (7 βαθμοί), επίδοση που είναι η κορυφαία στην κατηγορία.

Μια ρεαλιστική προσέγγιση μέσω αληθινών δεσμεύσεων. Η προσέγγιση της Renault στο θέμα της ασφάλειας βασίζεται σε μια λεπτομερή μελέτη των πραγματικών ατυχημάτων και εστιάζεται στην πραγματική παγκόσμια ασφάλεια με στόχο να προτείνει προϊόντα που ανταποκρίνονται σε ρεαλιστικές συνθήκες κυκλοφορίας στο δρόμο. Μεταξύ αυτών είναι και η ένταξη μηχανισμών και τεχνολογιών ασφάλειας, στον βασικό εξοπλισμό των μοντέλων της, ανεξάρτητα από την έκδοση και το επίπεδο εξοπλισμού. Κατά συνέπεια, οι προτεραιότητες εστιάζονται στην εξέλιξη των πλέον αποτελεσματικών τεχνολογιών με στόχο:

α) την πρόληψη και αποτροπή των ατυχημάτων, β) την διασφάλιση της δυνατότητας πραγματοποίησης διορθωτικών ενεργειών σε περιπτώσεις απροσδόκητων καταστάσεων και γ) την εξασφάλιση του μέγιστου δυνατού βαθμού προστασίας των επιβατών σε περίπτωση ατυχήματος. Η καθολική αυτή προσέγγιση της Renault δεν επικεντρώνεται μόνο σε ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό ή τεχνολογία. Εδώ και χρόνια, η Renault αποτελεί σημείο αναφοράς σε ότι αφορά την οδηγική ασφάλεια και αυτό καταδεικνύεται σαφώς και από τις θετικές αξιολογήσεις όλων των μοντέλων της σε δοκιμές που δημοσιεύονται στον Τύπο.

Πέρα από τη συμβολή στην οδηγική απόλαυση, ο περιορισμός του βάρους διαδραματίζει επιπλέον και καθοριστικό ρόλο τόσο στην ενεργητική (μικρότερες αποστάσεις ακινητοποίησης) όσο και στην παθητική ασφάλεια (λιγότερη αδράνεια σε περίπτωση σύγκρουσης). Το νέο Renault Clio μπορεί να υπερηφανεύεται για εξοικονόμηση βάρους μέχρι και 100 κιλών σε κάποιες εκδόσεις της γκάμας, ενώ η ιδιαίτερη προσοχή που έχει δοθεί στο σχεδιασμό του αυτοκινήτου, έχει ωφελήσει δραστικά τις ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης, με θετικές επιπτώσεις στην αποτελεσματικότερη απορρόφηση της ενέργειας της σύγκρουσης συνεπώς την καλύτερη προστασία της καμπίνας και όλων των επιβαινόντων.

Στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας, τα πλεονεκτήματα του πλαισίου, σε συνδυασμό και με την αυτό-προσαρμοζόμενη ψηφιοποίηση των δυναμικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου, δίνουν τη δυνατότητα στην ακριβέστερη διάγνωση και αναγνώριση των επικίνδυνων καταστάσεων. Τα συστήματα ABS και ESC, που περιλαμβάνονται και τα δύο στον βασικό εξοπλισμό, λειτουργούν ακόμα πιο αποτελεσματικά, και επεμβαίνουν ακριβώς στην κατάλληλη στιγμή ώστε να αποτρέψουν την εκτροπή του αυτοκινήτου από την ορθή πορεία του. Η τεχνολογία υποβοήθησης σε περιπτώσεις απότομου φρεναρίσματος ενσωματώνεται μέσα σε μία ηλεκτρονική/υδραυλική μονάδα.

Και τέλος, η σημαντική δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της εργονομίας, έχει σαν αποτέλεσμα την καλύτερη συγκέντρωση του οδηγού στο δρόμο. Για μεγαλύτερη άνεση, τα όργανα έχουν επανασχεδιαστεί ώστε να γίνεται πολύ εύκολη η ανάγνωσή τους. Το νέο Renault Clio διαθέτει επίσης και πληθώρα μοντέρνων οδηγικών βοηθημάτων όπως είναι το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης με αναγνώριση φωνητικών εντολών σε εκδόσεις που διαθέτουν το σύστημα πολυμέσων R-Link (*θα διατεθεί αργότερα), η αυτόματη ενεργοποίηση των υαλοκαθαριστήρων και των φώτων, οι πίσω αισθητήρες parking, ακόμα και η κάμερα οπισθοπορείας σε ορισμένες εκδόσεις. Όλες οι εκδόσεις του νέου Renault Clio διαθέτουν σύστημα Bluetooth® για σύνδεση κινητού τηλεφώνου.

Μοντέλα της Renault που έχουν αποσπάσει βαθμολογία 5 αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού EuroNCAP

  • Laguna II: 5 αστέρια (2001)
  • Vel Satis: 5 αστέρια (2002)
  • Mégane II: 5 αστέρια (2002)
  • Espace IV: 5 αστέρια (2003)
  • Scénic II: το 1ο στην κατηγορία με 5 αστέρια (2003)
  • Modus: το 1ο στην κατηγορία με 5 αστέρια (2004)
  • Mégane Coupé Cabriolet: 5 αστέρια (2004)
  • Clio III: 5 αστέρια (2005)
  • Νέο Laguna: 5 αστέρια (2008)
  • Koleos: 5 αστέρια (2008)
  • Νέο Mégane: 5 αστέρια (2008), η υψηλότερη βαθμολογία που έχει επιτευχθεί ποτέ, σε όλες τις κατηγορίες.
  • Νέο Scénic: 5 αστέρια (συνολική βαθμολογία, 2009)
  • Νέο Renault Clio: 5 αστέρια (συνολική βαθμολογία, 2012)
Πηγή: Renault – PGA Ελλάδος

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!