Volvo V40 D2 [test drive]

volvo_v40_d2_caroto_test_2012-28

H μικρότερη turbo diesel έκδοση του V40 αποτελεί τη μεγαλύτερη απόδειξη πως ένα μικρομεσαίο μπορεί να συνδυάζει πολυτέλεια και μειωμένο κόστος χρήσης…

Τα μοντέλα της Volvo ανήκουν στην κατηγορία των αυτοκινήτων που στο μυαλό των περισσοτέρων μοιάζουν να απευθύνονται σε όσους διαθέτουν μεγαλύτερα -από το μέσο όρο- πορτοφόλια. Ωστόσο, τα πράγματα μπορεί να ήταν έτσι στο παρελθόν δίχως όμως να ισχύει κάτι τέτοιο και σήμερα μιας και η σουηδική εταιρεία διαθέτει πλέον ένα προσιτό -για τα δεδομένα των premium μικρομεσαίων, εδώ οι τιμές πώλησης– μοντέλο χωρίς να κάνει περικοπές στην πολυτέλεια και στην πλειάδα τεχνολογιών που το συνοδεύουν.

Το V40 ξεκίνησε με θετικό πρόσημο και μόνο που γεφύρωσε το χάσμα ανάμεσα σε δύο κατηγορίες. Αυτή του μικρότερου C30 (του οποίου η παραγωγή τερματίστηκε πρόσφατα, φημολογείται ένα μικρότερο μοντέλο που θα αποτελέσει τον αντίπαλο του ΜΙΝΙ) και του μεγαλύτερου S60 που άφηναν το πεδίο δράσης ελεύθερο σε πολυτελή hatch όπως το κλασικό Audi A3 και την Alfa Romeo Giulietta. Στην πορεία εμφανίστηκαν και άλλοι διεκδικητές όπως η BMW Σειρά 1 και η νεοφερμένη A-Class και η έλευση του V40 διευρύνει ακόμη περισσότερο τον ανταγωνισμό αλλά και τις επιλογές του υποψήφιου αγοραστή (να ΄ταν άλλες εποχές…).

SMS=> Volvo V60 1.6 DRIVe

Από αισθητικής πλευράς, το εμπρός μέρος τραβάει την πρώτη ματιά αφού παραπέμπει κυρίως στο XC60, ενώ οι καθαροί και εντυπωσιακοί κρύσταλλοι των φωτιστικών σωμάτων κάνουν πιο λαμπερό το αμάξωμα του V40. Η γοητευτική εικόνα που σου αφήνει το πεντάθυρο μοντέλο συνεχίζεται και προς τα πίσω όπου η κεκλιμένη σχεδίαση της οροφής σε συνδυασμό με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα δίνουν ένα τόνο διαφορετικότητας αλλά και άμεσης αναγνωρισιμότητας αφού αποκλείεται να το μπερδέψεις με κάτι άλλο εκτός από Volvo.

H πρώτη εντύπωση είναι πως το εσωτερικό είναι ξεπατικωμένο από τα υπόλοιπα Volvo αλλά υπάρχουν σημεία που κάνουν τη διαφορά. Ένα από αυτά είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τις τρεις εκδοχές με την πληροφόρηση και τα εφέ να αλλάζουν ανάλογα. Συγκεκριμένα, υπάρχουν οι θεματικές επιλογέςμε διαφορετική διάταξη και πληροφόρηση (π.χ. στην Performance το ταχύμετρο είναι ψηφιακό και μικρότερο ενώ το στροφόμετρο γίνεται πιο μεγάλο, στην Eco υπάρχει αναλογικό ταχύμετρο και οικονομόμετρο κ.ά.).

H προαιρετική οθόνη TFT κοστίζει 392 €, όμως αλλάζει τόσο τον διάκοσμο που λίγοι δεν θα τα δαπανούσαν για να την βλέπουν κάθε μέρα. Στις μικροκαινοτομίες και ο διάφανος επιλογέας ταχυτήτων που φωτίζεται με λευκό φως στο σκοτάδι και σίγουρα θα εντυπωσιάσει ακόμη και τους συνεπιβαίνοντες.

Το σουηδικό μικρομεσαίο δεν θα μπορούσε να μην διαθέτει και ότι καλύτερο έχει αυτό τον καιρό η Volvo όσον αφορά τα συστήματα ασφαλείας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο αερόσακος του καπό (για πρώτη φορά τον βλέπουμε σε αυτοκίνητο παραγωγής) που καλύπτει όλο το παρμπρίζ σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζό (αχρείαστος να είναι αλλά χαλάλι του από την στιγμή που σώζει ζωές).

Κάτω από το καπό της έκδοσης δοκιμής μας (D2) υπάρχει ο 1.600άρης turbodiesel με απόδοση 115 PS και 270 Nm ροπής. Για το ροπάτο μοτέρ έχω να πω μόνο θετικά σχόλια αφού όχι μόνο κινεί με αξιοπρέπεια και σβελτάδα το V40 αλλά το αναδεικνύει και ως ένα από τα πιο οικονομικά μοντέλα της κατηγορίας του με κατανάλωση που δεν ξεπερνά τα 6 lt/100 km. Στα συν και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, μια και η εκπομπή CO2 περιορίζεται στα 96 g/km.

Ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας συνεργάζεται ιδανικά με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και σε συνδυασμό με το δεμένο πλαίσιο δημιουργείται ένα ενδιαφέρον σύνολο οδηγικά με εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Η άνεση κυμαίνεται πάνω από το μέσο όρο αλλά σε οδοστρώματα κακής ποιότητα -κυρίως σε λακκούβες- η ανάρτηση αντιδρά κάπως ξερά. Κατά τα άλλα η πληροφόρηση του τιμονιού είναι ότι καλύτερο μπορείς να βρεις σε Volvo (έχει και δυνατότητα μεταβολής υποβοήθησης σε τρεις επιλογές) ενώ η ηχομόνωση της καμπίνας είναι απλά από τις καλύτερες που μπορεί να συναντήσει κανείς σε μικρομεσαίο μοντέλο.

Κανένα πρόβλημα για τους εμπρός αλλά οι χώροι για τους πίσω δεν είναι από τους μεγαλύτερους ενώ το μέτριο πορτμπαγκάζ των 335 lt μπορεί να φιλοξενήσει οριακά τα αντικείμενα για τέσσερις επιβάτες σε ένα μακρινό ταξίδι. Με μία μικρή εξαίρεση τους χώρους για τα κεφάλια των επιβατών (δεν μπορείς να έχεις και κομψή σχεδίαση και άπλετους χώρους σε αυτή την κατηγορία), το V40 D2 τα έχει όλα και κοστίζει 23.400€, ποσό που κάνει δελεαστική την αγορά του και βάζει δύσκολα στον πετρελαιοκίνητο ανταγωνισμό έχοντας τον πρώτο λόγο…

Volvo V40 D2 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.560 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά
Θέση κινητήρα κατά τον εγκάρσιο άξονα
Ισχύς 84 kW (115 PS) / 3.600 rpm
Ροπή 270 Nm (27,5 kgm) / 1.750 rpm
Σχέση συμπίεσης 16:1
Τροφοδοσία Common rail, turbo-diesel (μεταβλητής γεωμετρίας VNG)
Ειδική ισχύς 71,8 PS/lt
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,9 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,9 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 3,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 52 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 881 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 96 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό έξι σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική ράβδος/ Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική ράβδος
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες 17×6,5J
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Cinturato P7, 205/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
Κύκλος στροφής 11,7 m
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4369 x 1802 x 1420 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1559/1546 mm
Μεταξόνιο 2647 mm
Χώρος αποσκευών 335 lt
Απόβαρο 1.357 kg
Αναλογία κιλών/ίππο 11,8 kg/PS
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 23.400 €
Ετικέτες

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close