To μικρότερο πολυχρηστικό στην γκάμα της Ford ξεχωρίζει για τον αποδοτικό του κινητήρα και φυσικά για την αυξημένη πρακτικότητα χάρη στις πίσω συρόμενες πόρτες…
Όπως είναι λογικό και με την κατάσταση που επικρατεί γύρω μας, το να κοιτάζει κανείς προτάσεις με κόστος πάνω από είκοσι χιλιάρικα αποτελεί για τους περισσοτέρους από εμάς πολυτέλεια. Το ενδιαφέρον πλέον στρέφεται κυρίως στην τελική τιμή πώλησης του αυτοκινήτου καθώς και στην συχνότητα… με την οποία επισκεπτόμαστε τα πρατήρια υγρών καυσίμων. Από την μία το κόστος κτήσης και από την άλλη το κόστος χρήσης αποτελούν δύο από τα ισχυρότερα κίνητρα για την απόκτηση ενός μικρού MPV, δύο στοιχεία που έχουν το πρώτο λόγο στο νεοσύστατο B-MAX.
Εδώ να πούμε πως για μία ακόμη φορά το caroto.gr υποχρεούται να αποδώσει τα εύσημα του στον τρικύλινδρο Ecoboost ο οποίος δεν θα πρέπει να «διαφημίζεται» μόνο για την κατανάλωση καυσίμου αλλά γενικότερα για την απόδοσή του. Η έκδοση της δοκιμής μας είναι αυτή με τους 120 PS και πιστέψτε μας μετακινεί αγόγγυστα το απόβαρο μαζί με το «ωφέλιμο» (τέσσερις επιβάτες + αποσκευές).
Η «μπαλανσαρισμένη» λειτουργία του μοτέρ σε συνδυασμό με την σχετικά καλή ηχομόνωση δύσκολα σε ψυλλιάζουν πως κάτω από το καπό υπάρχουν τρεις μονάχα κύλινδροι. Από την άλλη, το υπερτροφοδοτούμενο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές είναι ικανοποιητικό και εντύπωση προκαλεί πως ακόμη και στις υψηλότερες δεν υπάρχουν σημάδια… λαχανιάσματος. Με λίγα λόγια η απόδοση του κινητήρα προσφέρουν πολύ καλές επιδόσεις ενώ το κιβώτιο με τις πέντε σχέσεις (στο Focus υπάρχει εξάρι) έχει εξίσου πολύ καλή κλιμάκωση με την τελευταία να είναι αρκετά μακριά ώστε τα ντεσιμπέλ να διατηρούνται σε λογικά επίπεδα όπως και η κατανάλωση.
Στην τελευταία έγκειται και το δεύτερο μεγάλο μειονέκτημα του B-MAX που εξασφαλίζει μειωμένο κόστος χρήσης. Αν και η έκδοση της δοκιμής μας δεν διέθετε υπολογιστή ταξιδίου με την αξιόπιστη λύση του “φουλάρισε/μηδένισε/ξαναφουλάρισε” υπολογίσαμε πως η κατανάλωση κυμάνθηκε σε… ντίζελ επίπεδα (6,5 lt/100 km, σ.σ. με κλιματισμό απενεργοποιημένο και χαλαρό ρυθμό κίνησης).
Στον δρόμο το B-MAX δεν αποκλίνει από τα ισορροπημένα οδικά χαρακτηριστικά που συναντάμε σε κάθε μοντέλο της Ford. Με βολική θέση οδήγησης και εξαιρετικό οπτικό πεδίο το μικρότερο MPV της Ford είναι ιδιαίτερα ευκολοδήγητο και ευχάριστο. Η ανάρτηση του προσφέρει την απαιτούμενη άνεση, δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει μεγάλες κλίσεις που να κουράζουν και η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Βέβαια, το B-MAX δεν θα το επιλέξει κανείς για τα οδικά του χαρακτηριστικά, ούτε μόνο για τον εξαιρετικό κινητήρα του.
Αυτό που θα αναζητήσει κανείς είναι μεγαλύτερους χώρους από ένα κλασικό supermini και αυξημένη πρακτικότητα. Κάτι που θα το B-MAX μπορεί να προσφέρει με σήμα κατατεθέν τις πίσω συρόμενες πόρτες που σε συνδυασμό με τις απούσες μεσαίες κολόνες του αμαξώματος δημιουργούν ένα μεγάλο άνοιγμα επιβίβασης που φτάνει το 1,5 m. Οι επιβάτες κάθονται με άνεση ενώ αυτό που ίσως να ήθελες είναι λίγα περισσότερα λίτρα που ωστόσο σήμαιναν μεγαλύτερο μήκος αμαξώματος ακυρώνοντας μέρος της ευελιξίας του B-MAX στη πόλη.
Συνοψίζοντας το μικρότερο MPV της Ford κοστίζει από 16.240€ με την τιμή να πέφτει στα 15.280€ με την έκπτωση και το όφελος της απόσυρσης. Αν πάλι οι επιδόσεις δεν συμπεριλαμβάνονται στις προτεραιότητες σας μπορείτε να κοιτάξετε άφοβα την μικρότερη Ecoboost έκδοση με τους 100 PS που «εκκινεί» από 14.480€ δίχως ελλείψεις από τον βασικό εξοπλισμό που προσφέρει μεταξύ άλλων στάνταρ το ESP.
Ford B-MAX 1.0 Ecoboost 120 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 999 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 71,9 x 82,0 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος | |||
Ισχύς | 88 kW (120 PS) / 6.000 rpm | |||
Ροπή | 200 Nm (20,4 kgm) / 1.400-4.500 rpm | |||
Τροφοδοσία | άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 11,2 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 189 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,5 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 6,0 / 4,9 / 4,2 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 48 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 738 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 5 | |||
Εκπομπή CO2 | 114 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 5 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental EcoContact, 195/60 R15 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4077x1751x1604 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1492/1482 mm | |||
Μεταξόνιο | 2489 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 318-1386 lt | |||
Απόβαρο | 1279 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 15.280€ (με απόσυρση) |