NEA

Hypercars, υπόθεση για τρεις!

LaFerrari_McLarenP1_Porsche 918

Τρεις υπερκατασκευές από τρεις φίρμες. Ποιο είναι το καλύτερο supercar; Πόσο μοιάζουν και σε τι διαφέρουν; Μάθετε τις απαντήσεις…

3-SUPER-CARS-4-ferrari-laferrari-4Hypercars, υπεραυτοκίνητα ή όπως αλλιώς θέλετε να τα αποκαλούμε οι Ferrari LaFerrari, McLaren P1 και Porsche 918 Spyder είναι αυτή τη στιγμή τρία από τα πιο εξεζητημένα τετράτροχα σε όλο το πλανήτη κοστίζοντας μία περιουσία για να το αποκτήσει όχι οποιοσδήποτε αλλά επιλεγμένοι πελάτες. Όπως όμως σε κάθε τι που το ζητούμενο είναι κοινό έτσι και στην περίπτωση των τριών hypercars υπάρχουν πολλά κοινά αλλά και άλλες τόσες διαφορές μεταξύ τους.

Αν ξεκινήσουμε από τα βασικά θα πρέπει να σημειώσουμε την ύπαρξη ηλεκτροκινητήρων και στα τρία μοντέλα (που λαμβάνουν κυρίως καθήκοντα booster ροπής), τα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη που σε όλες τις περιπτώσεις είναι 7 σχέσεων, το σημαντικό ρόλο της αεροδυναμικής και βέβαια την καθολική χρήση ανθρακονημάτων για το πλαίσιό τους. Από κει και πέρα το ένα έχει turbo, τα δύο όχι, το ένα είναι τετρακίνητο τα άλλα πισωκίνητα, ενώ το κάθε ένα δίνει διαφορετική ερμηνεία στην έννοια υβριδικό. Ας τα δούμε όμως τώρα λίγο πιο αναλυτικά.

Ferrari, τα πάντα όλα για το HY-KERS!

laferrari hy kers 16Τα δεδομένα για τη Ferrari λοιπόν ήταν πιο καλά κρυμμένα και από τις λεπτομέρειες του σκανδάλου bunga bunga του αγαπητού Σίλβιο, ενώ από τη στιγμή που η αεροδυναμική που τόσο μεγάλο ρόλο είχε παίξει στην Enzo έγινε κτήμα σε σημαντικό βαθμό και των άλλων η LaFerrari επιβαλλόταν να επενδύσει και σε κάποιον άλλο τομέα. Κι αυτός δεν ήταν άλλος από την εμφάνισή της, η οποία είναι εντυπωσιακή από όποια πλευρά κι αν τη δει κανείς.

Η Porsche από την άλλη πλευρά ακολουθεί ευλαβικά τη λογική της μάρκας που δεν ποντάρει τόσο στο εντυπωσιασμό όσο στις λιτές γραμμές, που φλερτάρουν με τα όρια του βιομηχανικού ντιζάιν, ενώ κι εδώ δεν λείπουν οι λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά, όπως οι απολήξεις της εξάτμισης που βγαίνουν σαν κανόνια από το πίσω καπό.

Κι αν τόσο η Ferrari όσο και Porsche έχουν μια σταθερά στην οποία βασίζονται η McLaren P1 είναι τελικά αυτή που πρέπει να αποδείξει τα πιο πολλά, καθώς ναι μεν υπάρχει η θρυλική πια F1, αλλά από τότε και πολλά χρόνια έχουν περάσει και δεν υπάρχει ενδιάμεση κατάσταση. Πέρα όμως από αυτό και η P1 είναι κούκλα και γυρίζει φυσικά κεφάλια.

McLaren, 916 τα άλογα για την P1!

mclaren (2)Παράλληλα είναι και η μόνη από τα τρία hypercars που έχει κινητήρα turbo. Πρόκειται για το V8 των 3.800 cc, που χρησιμοποιείται και στο μικρότερο μοντέλο της μάρκας και για την περίσταση αποδίδει 727 PS. Σε V8 διάταξη είναι και ο κινητήρας της 918, ενώ παρά τη μεγάλη παράδοση της Porsche στους turbo είναι ατμοσφαιρικός και αποδίδει 570 PS. Αντίθετα η LaFerrari έχει τον κινητήρα που περιμένει κανείς να έχει ένα ιταλικό super car: έναν θηριώδη V12, που ανεβάζει στροφές σαν αγωνιστικός, μιας και το πάρτι τελειώνει στις 9.250 rpm.

Αν το τελευταίο μηχανολογικά σημαίνει πως από πλευράς απόδοσης θα υπάρχει μια απουσία ροπής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές υπάρχει ακριβώς γι αυτό το λόγο ο ηλεκτροκινητήρας. Ο οποίος δεν αλλάζει το χαρακτήρα του V12 που είναι πάντα σε λειτουργία, αλλά απλά τον ενισχύει, ενώ παρουσία του η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 963 PS. Παράλληλα η Ferrari είναι κι αυτή που ποντάρει λιγότερο στην υβριδική της πτυχή, μιας και οι μπαταρίες της είναι σχετικά μικρές (ζυγίζουν μόλις 60 kg), δεν είναι plug-in, ενώ δεν μπορεί και να κινηθεί ηλεκτρικά. Αυτός είναι και ο λόγος που οι εκπομπές CO2 είναι εκεί που θα τις περίμενε κανείς για ένα αυτοκίνητο με αυτά τα δυναμικά χαρακτηριστικά: στα 330 g/km.

Στη McLaren P1 η αντίστοιχη τιμή είναι 200 g/km CO2 και προκύπτει βέβαια από τη δυνατότητά της να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για σχεδόν 20 km. Φυσικά οι μπαταρίες της είναι και πιο μεγάλες και πιο βαριές -ζυγίζουν συνολικά 100 kg- μπορούν να φορτιστούν και από εξωτερική πηγή, ενώ η συνδυαστική ισχύς του όλου συστήματος είναι 916 PS.

Supercars, από την Αραβία μέχρι το Μεξικό!

3-SUPER-CARS-92-Porsche-918-1Στους 800 είναι η συνδυαστική ισχύς της Porsche 918, που εκμεταλλεύεται περισσότερο από τα τρία την υβριδική τεχνολογία. Έτσι και μεγαλύτερες μπαταρίες έχει -βάρους 150 kg- και δύο ηλεκτροκινητήρες: ένα μπροστά κι έναν πίσω, με αποτέλεσμα να είναι και τετρακίνητη. Τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ της αποδίδουν συνολικά 270 PS, τιμή εξαιρετική αν σκεφτεί κανείς ότι τόσους απέδιδε και η πρώτη 911 turbo, ενώ οι εκπομπές CO2 της είναι πιο χαμηλές κι από ένα μίνι με κινητήρα πετρελαίου: μόλις 70 g/km!

Πρωταθλήτρια, λοιπόν, στην απόδοση η Ferrari, ενώ από πλευράς επιδόσεων και τα τρία φτάνουν τα 100 από στάση σε λιγότερα από 3 sec. Από κει και πάνω η πιο αδύναμη (ήμαρτον, με 800 άλογα!) αλλά και πιο βαριά 918 -ζυγίζει περί τα 1.700 kg, όταν η P1 είναι στα 1.500 και η La Ferrari στα 1.400- μένει πιο πίσω, καθώς χρειάζεται 9 sec για το 0-200 km/h, τη στιγμή που τα άλλα δύο είναι κάτω από 7 sec.

Σφόνδυλοι, υβριδικά και φόρμουλα…

3-SUPER-CARS-7-McLaren-P1-2Η LaFerrari είναι και πιο εξωτική σε ότι αφορά το μονοκόκ πλαίσιό της, μιας και κατασκευάζεται στο χέρι, από τους ειδικούς που ασχολούνται και με τα μονοθέσια της Φόρμουλα 1, ενώ οι πολύ έμπειροι σε αυτόν τον τομέα Ιταλοί έχουν χρησιμοποιήσει και κάποια τρικ για να μειώσουν το βάρος. Έτσι τα καθίσματα είναι μέρος του πλαισίου, ενώ ο οδηγός βρίσκει τη θέση που του ταιριάζει χάρη στις ρυθμίσεις του τιμονιού αλλά και τα μετακινούμενα πεντάλ. Τα μονοκόκ των McLaren και Porsche από την άλλη είναι κατασκευασμένα με την πιο οικονομική μέθοδο RTM και μάλιστα από την ίδια εταιρεία, την Carbon Tech.

Βέβαια για την pole position των super super cars καθοριστικό ρόλο παίζει και η συμπεριφορά τους στο δρόμο. Μάλιστα εδώ υπεισέρχεται και ο υποκειμενικός παράγοντας σε κάποιο βαθμό, με την έννοια τι ταιριάζει καλύτερα σε κάθε οδηγό αλλά και ερωτήματα για το αν η τετρακίνηση καθιστά την 918 πιο εύκολη κ.λπ.

Small block… όχι και τόσο small!

Όσο για τις τιμές αγοράς φυσικά και είναι ιδιαίτερα υψηλές, ενώ και εδώ υπάρχουν διαφοροποιήσεις. Η Porsche, που κοστίζει 768.000 ευρώ, είναι η πιο οικονομική -ήμαρτον και πάλι- η McLaren είναι στο 1.000.000, ενώ η Ferrari μπορεί να μην έχει ανακοινώσει επίσημα τι γράφει το ταμπελάκι, αλλά οι φήμες κάνουν λόγο για 1.200.000 ευρώ.

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!