Η Opel είναι μια σύγχρονη εταιρία με πολύ δυνατό τμήμα marketing. Βλέποντας οι Γερμανοί την τεράστια επιτυχία που γνωρίζει το Fiat 500, διαπίστωσαν ότι η πίτα είναι πολύ μεγάλη για να την τρώνε μόνο οι Ιταλοί…
Δημιούργησαν λοιπόν τον νούμερο ένα αντίπαλο του 500, το υπερβολικά μοντέρνο Adam! Σε αντίθεση με το 500, το Adam δεν έχει ρετρό χαρακτηριστικά, αλλά πρωτότυπο μοντέρνο σχεδιασμό. Από τον τρόπο που το κοιτούσαν οι περαστικοί κρίναμε ότι αυτό το μικρό των 3,7 περίπου μέτρων αρέσει πολύ. Και παραδεχόμαστε ότι κάθε πρωί που το αντικρίζαμε μας έδινε μια αίσθηση οπτικής ικανοποίησης, όπως κάθε όμορφο αυτοκίνητο που έχουμε οδηγήσει. Εκτός από το κομψό του παρουσιαστικό, οι άνθρωποι της Opel φρόντισαν να το εξοπλίσουν και με δυνατότητα παραμετροποίησης με επιλογή χρώματος για το αμάξωμα, την οροφή, τη μάσκα, τους καθρέφτες, τις ζάντες, το ταμπλό, το τιμόνι, τον εσωτερικό καθρέφτη κ.ά. Δημιούργησαν μάλιστα κι ένα ωραίο online configurator που μπορείτε να βρείτε στο http://opeladam.gr
Το εσωτερικό του Adam είναι καλοφτιαγμένο και πολύ όμορφο. Στο επάνω μέρος έχει τοποθετηθεί μαλακό πλαστικό που προσφέρει πολύ ποιοτική αίσθηση. Λίγο πιο κάτω υπάρχει μια οριζόντια επένδυση από γυαλιστερό πλαστικό (θυμίζει μεταλλική επιφάνεια) σε χρώμα που επιλέγει ο πελάτης. Μπορεί αυτό να είναι ένα μοντέρνο στοιχείο, όμως για χάρη του το ηχοσύστημα κι όλα τα χειριστήρια που βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα έχουν μετατοπιστεί προς τα κάτω, κλέβοντας πόντους από την εργονομία.
Οι επιβάτες στα εμπρός καθίσματα έχουν άφθονο χώρο στη διάθεσή τους. Δεν ισχύει όμως το ίδιο και για τους πίσω, οι οποίοι θα πρέπει να μην είναι ιδιαίτερα ψηλοί για να έχουν επαρκή χώρο για τα πόδια τους (αυτό φυσικά είναι αναμενόμενο για ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο). Οι πίσω επιβάτες ωστόσο μπορούν να καθίσουν και να απολαύσουν την “ζωγραφισμένη” οροφή, η οποία αποτελεί μια έξυπνη ιδέα (το δικό μας αυτοκίνητο είχε καρό ουρανό, σα σημαία τερματισμού σε αγώνες)! O όγκος του χώρου αποσκευών είναι αναμενόμενα μικρός (170 lt), όμως το σωστό σχήμα του τον καθιστά πλήρως εκμεταλλεύσιμο.
Όταν κάθεσαι πίσω από το μεγάλο τιμόνι με τη φαρδιά στεφάνη διαπιστώνεις ότι η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική και σε προδιαθέτει να οδηγήσεις γρήγορα! Κι ο 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1,4 lt ανταποκρίνεται θετικά, χωρίς όμως να ενθουσιάζει. Η μέγιστη ισχύς των 101 PS αποδίδεται αρκετά ψηλά (στις 6.000 rpm). Αντίστοιχα ψηλά (στις 4.000 rpm) αποδίδεται και η μέγιστη ροπή των 13,2 kgm. Στην πράξη αυτό μεταφράζεται σε διστακτικότητα στις χαμηλές στροφές. Παράλληλα, το μηχανικό σύνολο της Opel δεν έχει την “εκρηκτικότητα” των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων (όπως ο 0,9 Twinair του Fiat 500) κι αυτό έχει συνέπεια οι επιταχύνσεις εν κινήσει να μην εντυπωσιάζουν.
Η επίδοση του Adam στα 0-100 km/h είναι 11,1 sec και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 185 km/h, τιμές ικανοποιητικές για ένα αυτοκίνητο πόλης. Την παράσταση στη συνολική εμπειρία οδήγησης σώζει η πολύ κοντή κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων, η οποία όμως αυξάνει την κατανάλωση σε επίπεδα άνω των 7,5 lt/100 km (σε πραγματικές συνθήκες). Με τη βοήθεια του συστήματος Start/Stop οι εκπομπές ρύπων διατηρούνται κάτω από τα 120 g/km, τιμή που συνεπάγεται τέλη κυκλοφορίας μόλις 107,10€.
Το πλαίσιο του Adam πάντως είναι πολύ ικανό και συνδυάζεται εξαιρετικά με την ανάρτηση. Η τελευταία είναι αρκετά σφιχτή και στερεί λίγη άνεση, όμως το ζητούμενο σε ένα νεανικό αυτοκίνητο είναι κυρίως η καλή οδική συμπεριφορά και το κράτημα. Η έκδοση Slam που οδηγήσαμε είχε μεταξύ άλλων σπορ ανάρτηση και ζάντες 17 ιντσών με ελαστικά χαμηλού προφίλ (45). Έστριβε και φρέναρε εξαιρετικά, όμως δεν αγαπούσε πολύ τις λακκούβες και τα σαμαράκια…
Τιμολογιακά το Adam τοποθετείται κοντά στον μεγαλύτερο αντίπαλό του, το Fiat 500 και συνεπώς είναι αρκετά ακριβό. Αλλά αυτό είναι ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο και συνοδεύεται με πλούσιο εξοπλισμό. Αν θέλετε κάτι ποιο προσιτό, υπάρχουν κι άλλες προτάσεις από την Opel, όπως η μικρότερη έκδοση 1.2 με 70 PS.
Opel Adam 1.4 – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.398 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 77,0 x 75,0 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 74 kW (101 PS) / 6.000 rpm | |||
Ροπή | 130 Nm (13,2 kgm) / 4.000 rpm | |||
Τροφοδοσία | Ατμοσφαιρικός, ψεκασμός πολλαπλών σημείων | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 11,5 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 185 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,5 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 6,6 / 5,1 / 4,2 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 38 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 507 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 5 | |||
Εκπομπή CO2 | 119 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 5 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental ContiEcoContact 5, 215/45 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 3698x1720x1484 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1472/1464 mm | |||
Μεταξόνιο | 2311 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 170-663 lt | |||
Απόβαρο | 1135 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 13.900€ (12.969€ με το όφελος απόσυρσης) |