NEA

918 Spyder, η ισχυρότερη σύγχρονη Porsche!

Porsche-918-Spyder-Technical (32)

Με παράλληλο υβριδικό σύστημα και V8 τοποθετημένο στο κέντρο, η 918 Spyder πετά το γάντι στην McLaren P1 και την Ferrari!

Την ύπαρξη της την γνωρίζουμε εδώ και καιρό αλλά η γερμανική εταιρία είχε δώσει τεχνικά στοιχεία με το… σταγονόμετρο. Μόλις πρόσφατα αποφάσισε να ανακοινώσει τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά -τα οποία μπορείτε να δείτε στον παρακάτω πίνακα- καθώς και ένα μικρό σετ με νέες φωτογραφίες.

Ως γνωστόν, η καρδιά της 918 Spyder χτυπά υβριδικά σε παράλληλη διάταξη, όπως έχει καθιερωθεί σε κάθε υβριδικό της Porsche. Συνδυάζει ένα κεντρικά τοποθετημένο V8 χωρητικότητας 4,6 lt που αποδίδει 608 PS και 530 Nm ροπής με όριο στις 9.150 rpm. Σε κάθε άξονα υπάρχει από ένας ηλεκτροκινητήρας με τον πίσω να αποδίδει 156 PS και τον εμπρός 129 PS. Ο πίσω μπορεί να απεμπλακεί από τον V8 και να επιτρέπει καθαρή ηλεκτροκίνηση ενώ ο εμπρός λειτουργεί υπό σταθερή σχέση μετάδοσης και αποσυμπλέκεται στις υψηλές ταχύτητες ώστε να μην υπέρ-περιστραφεί (over-revving).

Ferrari, τα πάντα όλα για το HY-KERS!

Οι ηλεκτροκινητήρες αντλούν ενέργεια από υγρόψυκτες μπαταρίες λιθίου-ιόντων που αποτελούνται από 312 στοιχεία με ενεργειακό φορτίο 7 kwh. Για την καλύτερη ψύξη τους και να διατηρείται η θερμοκρασία λειτουργία τους στου 20-40 C, οι εξατμίσεις βγαίνουν από την «ράχη» της 918 Spyder. Η συνδυασμένη ισχύς του υβριδικού συστήματος διαμορφώνεται στους 887 PS και η ροπή στα 800 Nm αναδεικνύοντας την 918 ως την ισχυρότερη, πιο «πράσινη» και ταχύτερη Porsche! H ατμοσφαιρική πισωκίνητη Carrera GT με τον V10 5.7 ατμοσφαιρικό κινητήρα αποδίδει… μόλις 603 PS.

Το μονοκόκ πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από συνθετικό υλικό CFRP (πολυμερισμένο ανθρακόνημα) και το απόβαρο του αμαξώματος φτάνει τα 1.640 kg, μία καλή τιμή αν συνυπολογιστεί και το βάρος των μπαταριών. Η κατανομή βάρους είναι 43/57 (εμπρός/πίσω) ενώ παρόν δίνει το σύστημα PASM με ενεργητικά αμορτισέρ και τετραδιεύθυνση στον πίσω άξονα που επιτυγχάνεται με ηλεκτρομηχανικό μηχανισμό ξεχωριστά σε κάθε τροχό (που στρίβει έως 3 μοίρες στην ίδια ή στην αντίθετη κατεύθυνση σε σχέση με τους εμπρός τροχούς, όπως και στην 911 Turbo S).

Σημαντικό είναι και το σύστημα PAA (Porsche Active Aerodynamic) που συνδυάζει την αυτόματα ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή σε τρία προγράμματα. Στο Race η πτέρυγα ανυψώνεται για την παραγωγή μέγιστου κάθετου αεροδυναμικού φορτίου (downforce) ενώ παράλληλα δύο κλαπέτα εμπρός από τον εμπρός άξονα ανοίγουν για ακόμη μεγαλύτερο ground effect.

Ποιος επινόησε την διπλή σύμπλεξη;

Όσον αφορά στον τρόπο κίνησης, κατά την εκκίνηση η 918 Spyder ξεκινά στο πρόγραμμα E-Power με καθαρή ηλεκτροκίνηση που αρκεί για 30 km και επιτάχυνση σε λιγότερο από 7 sec για το «0-100» ενώ χάρη σε αυτό το mode οφείλεται ο εκπληκτικός μέσος όρος της κατανάλωσης στα 3 lt/100km. Η ηλεκτροκίνηση επιτρέπεται σε ταχύτητα έως 150 km/h ενώ η ΜΕΚ εμπλέκεται μόνο σε συνθήκες υψηλού φορτίου.

Porsche, ελβετική πρεμιέρα για τη νέα 911 GT3

Εδώ να πούμε πως υπάρχει η δυνατότητα plug-in φόρτισης με on-board φορτιστή που μετατρέπει το ρεύμα AC σε συνεχές με μέγιστη ισχύ φόρτισης 3,6 kW. Με οικιακό ρεύμα στα 230 V ο φορτιστής στα περίπου 10 A γεμίζει τις μπαταρίες σε περίπου 4 h ενώ Υπάρχει και πιο γρήγορος φορτιστής για πλήρωση σε 2 h ενώ με ταχυφορτιστή σε βιομηχανικό ρεύμα ο χρόνος πέφτει σε μόλις 25 min.

Στο Hybrid έχουμε τυπική υβριδική κίνηση, στο Sport Hybrid οι ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν ως ένα είδος boost ενώ στο Race Hybrid τα πάντα αγριεύουν με το 7άρι PDK να γίνεται πιο άμεσο στις αλλαγές, οι ηλεκτροκινητήρες να λειτουργούν στο μέγιστο και οι μπαταρίες να προσφέρουν το μέγιστο φορτίο τους με την ΜΕΚ να κρατά στροφές σε τέτοιο επίπεδο ώστε να τις φορτίζει και πιο γρήγορα κάθε φορά που ο οδηγός φρενάρει ή τραβά το πόδι του από το γκάζι.

Το Twin-Scroll και η υπόλοιπη παρέα…

Porsche 918 Spyder technical specifications

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button