ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Focus ST [test drive]

Ford_Focus_ST_2013_caroto_test (11)

Με μικρότερο αλλά ισχυρότερο κινητήρα, με ηπιότερο αλλά πιο απολαυστικό set-up, το νέο Focus ST είναι ένα πραγματικά απολαυστικό αυτοκίνητο ακόμη και για κάθε μέρα!

Στην 3η του γενιά το Focus ST δεν είναι μόνο πιο γρήγορο αλλά και πιο ώριμο από ποτέ. Παραμένει ένα από  τα πιο hot hatchπου μπορεί να αποκτήσει κανείς μεταφέροντας όλη την τεχνογνωσία που φέρουν τα λογότυπα Sport Technologiesσε συνδυασμό με τη νέα γενιά κινητήρων Ecoboost. Στην θέση του βενζινοβόρου 5κύλινδρου των 2,5 lt -του προηγούμενου Focus ST- υπάρχει πλέον ο δίλιτρος άμεσου ψεκασμού που δεν κάνει τίποτα λιγότερο από το προηγούμενο μοτέρ και ας υπολείπεται κατά ένα μισό λίτρο ή έναν κύλινδρο. Τουναντίον, ο νέος Ecoboost είναι αρκετά πιο δυνατός αποδίδοντας 250 PS (από 225) και το κυριότερο πολύ πιο πολιτισμένος και οικονομικός στη  λειτουργία του.

Δοκιμάζουμε το νέο Ford Kuga 1.6 Ecoboost FWD 150 PS!

Πέρα από τον άμεσο ψεκασμό, η τουρμπίνα χαμηλής αδράνειας, ο μεταβλητός χρονισμός σε όλες τις βαλβίδες (Ti-VCT), η μελετημένη χαρτογράφηση και οι βελτιώσεις στην εισαγωγή/εξαγωγή έχουν δημιουργήσει ένα μοτέρ που εντυπωσιάζει με το τράβηγμα από χαμηλά και το στρωτό στροφάρισμα. Ταυτόχρονα, το τεχνητό σύστημα αναπαραγωγής ήχου (Sound Symposer) που επανακυκλοφορεί ηχοκύματα από την εισαγωγή δημιουργεί ένα μπάσο γουργουρητό -παρόμοιο με αυτό του 5κύλινδρου- που σου φτιάχνει την διάθεση.

Ισχύς & ροπή, παράλληλοι βίοι…

Η εμφάνιση του αμαξώματος με τα φουσκωμένα μαρσπιέ, την μεγάλη αεροτομή, την κεντρικά τοποθετημένη απόληξη της εξάτμισης, την κυψελώδη τραπεζοειδή μάσκα προδίδουν με την πρώτη ματιά την διαφορετικότητα αυτού του Focus ST που είχαμε στην διάθεσή μας. Η τριπλέτα στο πάνω μέρος του ταμπλό με τα όργανα για την θερμοκρασία, την πίεση λαδιού και την πίεση του τούρμπο καθώς και τα καθίσματα της Recaro συνεπικουρούν στο αδιάκριτο του ST. Ωστόσο, μην περιμένετε πως έχετε να αντιμετωπίσετε μία δύστροπη, κακομαθημένη και ατίθαση βολίδα επειδή στα χαρτιά «πιάνειι» τα 0-100 km/hσε 6,6 sec.

Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Φυσικά και είναι εκρηκτικό καθώς ακόμη και σε λιγότερο… φαλακρή άσφαλτο ακόμη και με 2α το traction control να αναβοσβήνει τρελά. Ωστόσο, το νέο Focus ST είναι ένα φιλικό και συνάμα απολαυστικό αυτοκίνητο ακόμη και για καθημερινή χρήση αν συνηθίσεις την μέτρια απόσβεση της ανάρτησης η οποία ευθύνεται κυρίως το 40άρι ελαστικό. Επίσης, στον ανοιχτό δρόμο η κατανάλωση μπορεί να διατηρηθεί κάτω από τα 8 lt/100 kmενώ θα πρέπει να πούμε πως η κλιμάκωση των έξι σχέσεων είναι ιδανική.

Και τώρα στο ψητό: σε κλειστές στροφές το νέο Focus ST είναι σαφώς πιο ισορροπημένο από το προηγούμενο χάρη στα λιγότερα κιλά στον εμπρός άξονα. Το μοτέρ δίνει ρέστα και ας καίει κάτι παραπάνω. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, τον επιλογέα ταχυτήτων θα τον θέλαμε με λίγο κοντύτερες διαδρομές, ο συμπλέκτης είναι βαρύς όσο πρέπει και το τιμόνι με την  ηλεκτρική υποβοήθηση και τον μεταβλητό λόγο είναι από τα καλύτερα που έχουμε πιάσει σε Ford, δίχως να υπάρχει αυτή η μικρή ασάφεια γύρω από την ευθεία.

Με την συνδρομή του Torque Vectoring και των ηλεκτρονικών, στις στροφές η υποστροφή ελέγχεται από το φρενάρισμα των εσωτερικών τροχών ενώ το σύστημα Cornering Under Control ασκεί ελαφρά πέδηση σε κάθε τροχό στην διάρκεια στροφής για να «μπαλανσάρει» το ζύγισμα του αυτοκινήτου. Το ESP διαθέτει τρία προγράμματα: το ενδιάμεσο Sport δίχως αντισπίν και τα υπόλοιπα δύο με πλήρως ενεργοποιημένο ή πλήρως απενεργοποιημένο.  Με χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 10 mm και πίσω ανάρτηση βασισμένη στο RS (δίχως όμως να υπάρχει η εμπρός Revoknuckle) το Focus ST είναι ένα αυτοκίνητο που σε ανεβάζει ψυχολογικά και που θα το απολαύσεις όποια στιγμή και αν του το ζητήσεις…

Ford, νέο Focus RS το 2015!

Ford Focus ST – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 87,5 x 83,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 184 kW (250 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 340 Nm (34,7 kgm) / 2.000-4.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,5 sec
Τελική ταχύτητα 248 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 11,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 9,9 / 7,2 / 5,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 478 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 169 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear Eagle F1, 235/40 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4362x1823x1484 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1544/1534 mm
Μεταξόνιο 2648 mm
Χώρος αποσκευών 363-1362 lt
Απόβαρο 1362 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 33.480€ (με απόσυρση 30.895€)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button