NEA

Seat Ibiza με νέο 1.4 TSI με 140 ίππους!

Seat-Ibiza_2013_1888

Με μία νέα έκδοση εμπλουτίζεται η γκάμα του Ibiza με τις τιμές πώλησης να ξεκινούν από 14.130€ (με απόσυρση) στην έκδοση SC…

seat act ibizaΗ νέα προσθήκη αφορά στον κινητήρα 1.4 TSI με 140 ίππους τεχνολογίας μερικής απενεργοποίησης των κυλίνδρων (σύστημα ACT ή Active Cylinder Management) και συνδυάζεται στη κορυφαία έκδοση FR και με τους τρείς τύπους αμαξωμάτων (SC, 5D, ST). Προσφέρεται με 6αρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις με μέση τυποποιημένη κατανάλωση 4,7lt/100km και χαμηλές εκπομπές CO2 (109 gr/km). Μάλιστα, τα τελευταία νούμερα κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων βρίσκονται στα επίπεδα του κινητήρα 1.0 lt του SEAT Mii 75hp! Για περισσότερα για τις τιμές των νέων μοντέλων και των μοντέλων SEAT κάντε κλικ εδώ!

Active Cylinder Management. Το Volkswagen Group είναι ο πρώτος κατασκευαστής που χρησιμοποιεί σύστημα ενεργής διαχείρισης κυλίνδρων σε τετρακύλινδρο κινητήρα καθώς προηγουμένως αποτελούσε προνόμιο μεγάλων 8κύλινδρων ή 12κύλινδρων συνόλων. Συστήματα όπως το ACT (Active Cylinder Management) ή CoD (Cylinder on Demand) κατά την Audi αποσκοπούν στην προσωρινή απενεργοποίηση των δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους για βέλτιστη εξοικονόμηση καυσίμου.

Το σύστημα ACT ενεργοποιείται σε εύρος στροφών μεταξύ 1.400 και 4.000 σ.α.λ. με ροπή εξόδου μεταξύ 25 Nm και 100 Nm. Αν ο οδηγός πατήσει πιο απότομα το γκάζι, οι κύλινδροι 2 και 3 αρχίζουν να λειτουργούν ξανά χωρίς η επανεμπλοκή να γίνεται αντιληπτή. Η μηχανική διαδικασία εκτελείται μέσα σε μισή περιστροφή του εκκεντροφόρου και ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα χρειάζονται 13-36 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Επιπλέον, χάρη σε έναν αισθητήρα στο πεντάλ του γκαζιού και ένα έξυπνο λογισμικό, το σύστημα μπορεί να ανιχνεύσει ιδιόρρυθμο προφίλ οδήγησης (όπως κατά την οδήγηση σε στροφές ή σε γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων στην εθνική οδό).

Σε τέτοιες περιπτώσεις το σύστημα ACT απενεργοποιείται ενώ ο οδηγός γνωρίζει για την λειτουργία του μοτέρ (με δύο ή τέσσερις κυλίνδρους ενεργούς) από σχετική ένδειξη στην οθόνη πολλαπλών λειτουργιών που βρίσκεται στον πίνακα οργάνων. Το σύστημα ACT εφαρμόζεται στον 1.4 TSI με 103 kW/140 PS και επιδρά στο δεύτερο και τρίτο κύλινδρο μειώνει την κατανάλωση κατά περίπου 0,4 l/100 km (κατά την οδήγηση στην πόλη εξοικονομεί ως και 1,0 l/100 km). Στο σύνολό τους, τα εξαρτήματα του συστήματος ενεργούς διαχείρισης κυλίνδρων ζυγίζουν μόνο 3 kg.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Ένα σχόλιο

  1. Ποσο ομως καταπονουνται οι αλλοι 2 κυλινδροι που ουσιαστικα κανουν ολη τη δουλεια ενω οι αλλοι ”ξεκουραζονται”?

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button