ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πώς να βελτιώσετε την αυτονομία του EV σας;

KSPG-FEV Electric Hybrid Range Extender (7)

Μπαίνοντας στην εποχή της ηλεκτροκίνησης ένα βασικό πρόβλημα είναι η αυτονομία που μπορεί να βελτιωθεί με μόλις δύο χιλιάρικα!

Οι εταιρίες KSPG και FEV (εδώ η τελευταία για project VCR) προσφέρουν στην τιμή των περίπου 2.000 ευρώ ένα σετ με επαυξητικό κινητήρα που η δουλειά του είναι να παράγει ρεύμα για να φορτίζει τις μπαταρίες (και όχι για να κινεί το αυτοκίνητο) όπως σε ένα ηλεκτροϋβριδικό E-REV όπως είναι τα Chevrolet Volt ή Opel Ampera ή στην προαιρετική range extender εκδοχή του BMW i3 (φυσικά με επιπλέον χρέωση).

Έτσι, αν κάποιος έχει αγοράσει ένα ηλεκτρικό -πιο σωστά, ηλεκτροκίνητο όπως συνηθίζουμε να γράφουμε- αυτοκίνητο μπορεί να παραγγείλει τον V2 χωρητικότητας 800 cc που τοποθετείται και χωρά(!) στον χώρο της ρεζέρβας. Αποδίδει 41 PS και κινεί δύο λιλιπούτειες γεννήτριες που το μέγεθος καθεμίας είναι όσο μια γροθιά. Η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται και σε μία μικρότερη συστοιχία μπαταριών ενώ για να αντισταθμιστούν οι κραδασμοί του V2 οι γεννήτριες έχουν αντίθετη φορά περιστροφής.

Σύμφωνα με τις δύο εταιρίες η κατανάλωση του επαυξητικού συστήματος είναι μόλις 1,4 lt /100 km (φυσικά, υπάρχει ένα μικρό ρεζερβουάρ αμόλυβδης) αυξάνοντας την αυτονομία ενός EV έως και 500 km! Μέχρι εδώ όλα μια χαρά ακούγονται αλλά ένα βασικό ερώτημα που προκύπτει είναι α) γιατί κάποιος να μπει στην διαδικασία να αποκτήσει ένα ακριβό ηλεκτρικό αυτοκίνητο και β) γιατί να ταλαιπωρηθεί με μία τόση βαριά μετατροπή που κοστίζει δυο χιλιάρικα δίχως τα εργατικά…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. Α) Aν δεν υπήρχαν οι “early adopters”, (οι πρώιμοι αγοραστές μιας τεχνολογίας που στην αρχή είναι ακριβή και συχνά με περιορισμούς) δεν θα υπήρχαν πολλές νεόφυτες τεχνολογικές εταιρίες.
    Π.χ. Άν δεν αγόραζε κανείς το πανάκριβο Tesla Roadster τώρα δεν θα υπήρχε το Μοdel S και πιθανότατα ούτε η Tesla Motors όπως έκλεισαν και τόσες σχετικές εταιρίες.
    Μακροπρόθεσμα (στο εξωτερικό) λόγω της οικονομίας απο βενζίνες και service η ηλεκτροκίνηση συμφέρει. Στην Ελλάδα λόγω φόρου πολυτελείας που επιβαρύνει ηλεκτρικά και υβριδικά δεν ξέρω.

    Β) Το σετ με τον μίνι κινητήρα θα είχε νόημα αν ήταν αποσπώμενο, ώστε για τις καθημερινές μετακινήσεις να χρησιμοποιείτε σαν πλήρες ηλεκτρικό, και στο ταξίδι να μπαίνει το κίτ. Προυπόθεση είναι το αυτοκίνητο να είχε εξ αρχής σχεδιαστεί έτσι.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!