NEAΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα, από την εποχή του ZEBRA!

Mercedes past electric cars - C-Class 190 E Elektro electric prototype (9)

H Mercedes-Benz θυμάται παλαιότερα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα από την δεκαετία του 1990 και του προγράμματος Zero-Emission Battery Research Activities (ZEBRA)…

Mercedes past electric cars - C-Class 190 E Elektro electric prototype (6)Όπως έχουμε ξαναπεί τα ηλεκτρικά (ηλεκτροκίνητα πιο σωστά) αυτοκίνητα είναι πολύ παλιά ιστορία που είχε απασχολήσει την αυτοκινητοβιομηχανία πριν την έντονη μεταστροφή της στις ενεργειακές κυψέλες (αρχές του αιώνα) με τις ευλογίες της κυβέρνησης Μπους. Οι Γάλλοι είχαν παρουσιάσει ενδιαφέροντα project (Citroen Saxo, Peugeot 205), αρκετοί είχαν ήδη αντιληφθεί το μέλλον των υβριδικών (μέχρι και η Alfa Romeo είχε πρωτότυπη 33 Hybrid toy 1988) ενώ μία 10ετία αργότερα στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού το GM EV1 καταδικάζεται.

Τώρα, η ηλεκτροκίνηση έχει πάρει για τα καλά τα πάνω της και αυτό που μένει είναι να αποδειχθούν πόσο σοφή είναι η κίνηση εταιριών (όπως η BMW με το i3, η Nissan με το Leaf, η Renault με το Zoe, το Smart Electric κ.α.) ή άλλες που κάνουν υπομονή και στοιχηματίζουν στα fuel cells (όπως η Toyota που λέει πολλά για το 2015). Πάντως, οι ειδικοί βλέπουν πως η ηλεκτροκίνηση δεν διαδίδεται με τους ρυθμούς που θα ήθελαν ενώ οι προσδοκίες σχετικά με την βελτίωση των τεχνικών χαρακτηριστικών των μπαταριών (προσφερόμενη αυτονομία, χρόνος επαναφόρτισης) προχωρά με πιο αργούς ρυθμούς από ότι θα περίμεναν. Δίχως φυσικά να αγνοούμε την πικάντικη τιμή πώλησης ενός EV…

Mercedes past electric cars - C-Class 190 E Elektro electric prototype (4)Λίγο πριν την παρουσίαση της νέας C-Class η Mercedes-Benz σκέφτηκε να μας υπενθυμίσει την 190 E Elektro που είχε παρουσιαστεί το 1991 στην Γενεύη. Διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες με τον καθένα να αποδίδει 16 kW ενώ μαζί με τις μπαταρίες οξέως-χλωριούχου νικελίου το απόβαρο φτάνει τα 1.400 kg με αυτονομία 110 km. Δύο χρόνια αργότερα και στο πλαίσιο του ZEBRA παρουσιάζεται στην Φρανκφούρτη με ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα 35 kW ενώ στο πλαίσιο των δοκιμών η 190 E Elektro έχει διανύσει 100.000 km δίχως να εμφανίσει σημαντικά προβλήματα.

Όπως και να έχει αυτή η δεκαετία ανήκει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και εν όψει των αυστηρότερων προδιαγραφών για το CO2 φυσικό είναι αρκετοί κατασκευαστές να τα θεωρούν μέχρι και… αναγκαίο κακό. Μα, θα πείτε, τα ηλεκτρικά δεν είναι το μέλλον της αυτοκίνησης; Προφανώς και ναι αλλά δεν είμαστε και πολύ σίγουροι για τα μπαταριοκίνητα (BEV) αφού όπως μπορείτε να δείτε από το 1990 μέχρι και σήμερα η τεχνολογία των μπαταριών έχει κάνει μικρά βήματα (αντίθετα, οι παλινδρομικοί κινητήρες έχουν κάνει τεράστια άλματα) έστω και για ευνόητους λόγους. Περισσότερο πρακτική ακούγεται η κατεύθυνση προς τα ηλεκτροϋβριδικά E-REV μέχρι να φτάσουμε σε μερικές δεκαετίες στην υδρογονοκίνηση. Μέχρι τότε οι μηχανές εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ) είναι και θα είναι το κυρίαρχο είδος…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!