ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz CLA 200 CDI [test drive]

Mercedes Benz, CLA 220 CDI Sport Patagonienrot, Fahrveranstaltung St.Tropez 2013, AMG Design

Εάν με την εμφάνισή της αποτίναξε τη ρετσινιά του «οικογενειακού» από την κατηγορία των sedan, με τη diesel “καρδιά” της η CLA της δίνει ακόμα περισσότερους λόγους να την ερωτευτείς.

Τι θα μπορούσατε να ζητήσετε από ένα αυτοκίνητο; Όμορφη εμφάνιση; Ποιότητα; Δύναμη; Οικονομία; Ε λοιπόν η συγκεκριμένη πρόταση θα μπορούσε να είναι η λύση σε πολλές παρόμοιες αναζητήσεις. Η CLA 200 CDI λειτουργεί σαν ένα σπάνιο «κράμα», που μπορεί να συνταιριάζει με αρμονία χαρακτηριστικά αντίθετα μεταξύ τους.

Οι τακτικοί αναγνώστες του caroto.gr θα θυμόσαστε σίγουρα τις προηγούμενες δοκιμές σε άλλες εκδόσεις του αυτοκινήτου, τη CLA 180 και τη CLA 200 7G-DCT. Ε, λοιπόν, κινδυνεύοντας να φανούμε γραφικοί, για μία ακόμα φορά δεν μπορούμε να μην ξεκινήσουμε από τα τετριμμένα, κάνοντας δηλαδή ένα μικρό επαινετικό σχόλιο για την εξωτερική της εμφάνιση. Έχουμε όμως τους λόγους μας και συγκεκριμένα δύο. Ο πρώτος, καθαρά αισθητικός, έχει να κάνει με το πακέτο AMG που φορά, με πιο έντονους αεραγωγούς εμπρός και διάφορες άλλες λεπτομέρειες που την κάνουν πραγματικά άγρια και ακόμα πιο κούκλα!

Ο δεύτερος, πιο τεχνοκρατικός, αφορά το συντελεστή αεροδυναμικής οπισθέλκουσας, Cd=0,22 του οχήματος – τιμή ρεκόρ για αυτοκίνητο παραγωγής- που βοηθά όχι μόνο στη βελτίωση των επιδόσεων αλλά και στην κατανάλωση. Το συγκεκριμένο, δε, σκεφτείτε το σε συνδυασμό με το diesel κινητήρα που φοράει… Ας μην χάνουμε όμως άλλο χρόνο, ήρθε η ώρα να περάσουμε στο προκείμενο.

Μέσα στα σπλάχνα της η CLA 200 CDI κρύβει ένα diesel σύνολο 1.796 κ.εκ. συνολικής απόδοσης 136 ίππων. Η λειτουργία του είναι αρκετά ραφιναρισμένη, ακόμα και στις υψηλές στροφές και δείχνει να ταιριάζει με τη φιλοσοφία του αυτοκινήτου. Με εξαίρεση ένα πολύ μικρό φάσμα κοντά στο ρελαντί, η ροπή των 300 Nm που αποδίδει, από τις 1.600 έως και τις 3.000 σ.α.λ. αποδεικνύεται παραπάνω από ικανή να κινήσει με άνεση το βάρους 1.505 κιλών όχημα.

Σε συνδυασμό μάλιστα με το 7G-DCT κιβώτιο των 7 σχέσεων, το τελικό αποτέλεσμα δείχνει αντάξιο του κύρους της εταιρίας. Οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται σβέλτα και αρμονικά, ασχέτως αν επιλέξει κανείς το πρόγραμμα eco, το Sport ή το Manual, που δίνει τη δυνατότητα να πραγματοποιεί ο οδηγός τις αλλαγές μέσω των paddles, πίσω από το τιμόνι.

Κερασάκι στην τούρτα η κατανάλωση, που μπορεί να μην πλησιάζει τα θεωρητικά 4,2 λίτρα/ 100 χλμ. του κατασκευαστή, στην πράξη όμως μπορεί να κυμανθεί εύκολα στην περιοχή των 6+ λίτρων, για μικτή χρήση. Οικονομική λοιπόν και συνάμα μπριόζα, στο μέτρο του δυνατού, με μέγιστη ταχύτητα 220 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 σε 9,3 δλ.

Κατά τα άλλα, σε ο,τι αφορά στην οδική της συμπεριφορά, η CLA 200 CDI, δείχνει να υποστηρίζει σε δυναμισμό την εξωτερική της εμφάνιση. Ο συνδυασμός του AMG πακέτου και των διαστάσεων 225/40 R18 ελαστικών που φορούσε το μοντέλο της δοκιμής χαρίζουν ένα πιο σπορτίφ χαρακτήρα, πάντα όμως ραφιναρισμένο, χωρίς υπερβολές,στα πρότυπα τις φίρμας.

Παρά το σφιχτό setup των αναρτήσεων, οι περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος θα φιλτραριστούν ικανοποιητικά. Η πρόσφυση είναι άφθονη και η οδική συμπεριφορά ουδέτερη, εμπνέοντας εμπιστοσύνη. Το τιμόνι, αν και λόγω ηλεκτρικής υποβοήθησης πνίγει ένα μέρος της πληροφόρησης, είναι αρκετά σβέλτο και θα βοηθήσει όποιον επιλέξει να κινηθεί πιο γρήγορα από το φυσιολογικό.

Τελικά, με το χέρι στην καρδιά, η συγκεκριμένη έκδοση της CLA ίσως να είναι η πιο ισορροπημένη και κοντά στα ελληνικά δεδομένα. Δεν είναι η ισχυρότερη, ούτε η πιο οικονομική σε κόστος κτήσης (πόσο μάλλον αν αρχίσει να προσθέτει κανείς και έξτρα εξοπλισμό). Συνδυάζει όμως τα πάντα, στις σωστές αναλογίες και με ένα «περιτύλιγμα» που δύσκολα θα του αντισταθεί κανείς.

Mercedes-Benz CLA 200 CDI – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.796 cc
Διάμετρος x διαδρομή 83 x 83 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 100 kW (136 PS) / 3.600-4.000 rpm
Ροπή 300 Nm (30,5 kgm) / 1.600-3.000 rpm
Τροφοδοσία Υψηλής πίεσης άμεσος ψεκασμός – Common rail
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,3 sec
Τελική ταχύτητα 220 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,1 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,5 / 4,2 / 3,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 819 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 109 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στον εμπρόσθιο άξονα
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι και διάτρητοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear Eagle F1, 225/40 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.630×1.777×1.432 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.549/1.547 mm
Μεταξόνιο 2.699 mm
Χώρος αποσκευών 470 lt
Απόβαρο 1.505 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 32.800€ (με απόσυρση 31.370€).

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!