ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz CLA 180 [test drive]

CLA 200 6-Gang man. mountaingrau metallic; Leder/ Mikrofaser DIN

Σε μία εποχή όπου λίγο πολύ δεν υπάρχει «κακό» αυτοκίνητο η γερμανική εταιρία έχει πιάσει το νόημα. Τρανή απόδειξη, η ολοκαίνουργια CLA με την μπάνικη εμφάνιση…

Βέβαια, η αρχή της νέας τολμηρής σχεδιαστικά εποχής της Mercedes έγινε με την A-Class που δημιούργησε ένα μικρό ντόρο φέρνοντας στο νου το μοντέλο του παρελθόντος. Από εκεί και έπειτα η γερμανική εταιρία συνεχίζει με τολμηρά βήματα και μέχρι να δούμε την GLA, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην σικάτη CLA που κυκλοφορεί εδώ και μερικές εβδομάδες στους ελληνικούς δρόμους.

Η αλήθεια είναι πως είχα καιρό να δεχτώ τόσες πολλές ερωτήσεις οδηγώντας ένα νεοφερμένο μοντέλο. Όπως είπαμε, σε μια εποχή που δεν υπάρχει «κακό» αυτοκίνητο αυτό που μετρά πρωτίστως είναι η σχεδίαση του αμαξώματος. Φανταστείτε κάτι σαν το πρώτο φλερτ, όπου η εμφάνιση και το στιλ είναι αυτό που σου κάνει το πρώτο κλικ. Κάπως, έτσι, είναι τα πράγματα και με την CLA όπου με την γοητευτική παρουσία της ξέρει πώς να γοητεύει.

Mercedes-Benz, με 360 ίππους η A45 AMG!

Ειδικά όταν γνωρίζεις πως μπορείς να την κάνεις δική σου με από 28.600€. Βλέπετε, η CLA αποτελεί μία εκλαϊκευμένη εκδοχή της πανάκριβης CLS μιας και βασίζεται στη γενετικό κώδικα της νέας A-Class. Άρα είναι προσθιοκίνητη και στην περίπτωση της έκδοσης της δοκιμής μας κινείται από το διαμαντένιο μηχανικό σύνολο του 1,6 lt με μεταβλητό χρονισμό και βύθιση των βαλβίδων.

Με την βοήθεια τούρμπο που λειτουργεί σε χαμηλή πίεση αποδίδει 122 PS και ξεχωρίζει από την στρωτή λειτουργία και τον γραμμικό τρόπο με τον οποίο ανεβάζει στροφές. Το μοτέρ δεν πρόκειται να ενθουσιάσει με τις επιδόσεις του αλλά καλύπτει με το παραπάνω τους συνειδητοποιημένους, τόσο από πλευράς επιδόσεων όσο και από πλευράς κατανάλωσης η οποία στην πόλη κυμαίνεται στα 9-10 lt/100 km ενώ στο ταξίδι μπορεί να πέσει στα 7-8 lt/100 km.

Η τελευταία τιμή επιτυγχάνεται χάρη στην πολύ καλή κλιμάκωση των έξι σχέσεων αλλά και στην κορυφαία αεροδυναμική του αμαξώματος μιας και η CLA κατέχει το μικρότερο αεροδυναμικό συντελεστή για μοντέλο παραγωγής (με 0,23). Σχετικά με την ρύθμιση της ανάρτησης, αυτή είναι σφιχτή και ταιριάζει στο δύσκαμπτο αμάξωμα προσδίδοντας ένα σπορ χαρακτήρα στην CLA.

Ωστόσο, για τους ελληνικούς δρόμους το set-up παραείναι σφιχτό, ειδικά στο μοντέλο της δοκιμής μας με ελαστικά νούμερο 225/40 και 18άρα ζάντα τίθεται ένα θέμα με την άνεση αλλά μόνο σε μέτριας ποιότητας οδόστρωμα. Σε καλή άσφαλτο η CLA είναι υπόδειγμα άνεσης και σταθερότητας αλλά η ποιότητα κύλισης είναι κάπως τραχιά για τα δεδομένα της Mercedes. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δικαιολογείται από το σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου και δεν θα πρέπει να συγχέεται με τις πισωκίνητες πλατφόρμες.

Κατά τα υπόλοιπα, η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική με χαμηλό ύψος, το τιμόνι «ακούει» μια χαρά, το λεβιέ ταχυτήτων «κουμπώνει» πρόθυμα ενώ τα φρένα είναι δυνατά και με καλή αίσθηση. Σε αντίθεση με το εντυπωσιακό αμάξωμα, το ταμπλό δεν προκαλεί κάποια έκπληξη καθώς προέρχεται σχεδόν αυτούσιο από την A-Class ενώ οι χώροι για τους εμπρός επιβάτες είναι άνετοι.

Το ίδιο, όμως, δεν μπορείς να πεις και για τους πίσω οι οποίοι αν και έχουν καλή απόσταση για τα γόνατα (θα μπορούσαν να είναι και καλύτεροι σε σύγκριση με το μεταξόνιο) το ύψος της οροφής στην κατάληξη της χαμηλώνει αρκετά περιορίζοντας το χώρο πάνω από τα κεφάλια. Έτσι, οι άνω του μετρίου αναστήματος θα πρέπει να κάνουν παραχωρήσεις ενώ τα μικρά σε επιφάνεια παράθυρα δεν είναι ότι καλύτερο για όσους έχουν κλειστοφοβικές τάσεις.

Ολοκληρώνοντας, τα χωροταξικά ζητήματα μικρή σημασία έχουν αφού ούτως ή άλλως εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ένα οικογενειακό σεντάν όπως η C-Class αλλά με ένα σπορ κουπέ τετράθυρο που σε μεγάλο βαθμό ανταποκρίνεται στις σπορ προσδοκίες που μπορεί να διατηρεί κανείς. Εκείνες, στις οποίες σίγουρα η CLA αντεπεξέρχεται με το παραπάνω, είναι οι στιλιστικές προσδοκίες μιας και είναι ένα κομψό αυτοκίνητο που σε καμία περίπτωση δεν περνά απαρατήρητο παγιδεύοντας τα βλέμματα πεζών και οδηγών…

Οδηγούμε την πανίσχυρη Mercedes-Benz E 63 AMG S 4MATIC!

Mercedes-Benz CLA180 BlueEfficiency – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.595 cc
Διάμετρος x διαδρομή 83,0 x 73,7 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά
Θέση κινητήρα κατά τον εγκάρσιο άξονα
Ισχύς 90 kW (122 PS) / 5.000 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 1.250-4.000 rpm
Σχέση συμπίεσης 10,3:1
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
Ειδική ισχύς 76,25 PS/lt
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,3 sec
Τελική ταχύτητα 230 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,3 / 4,2 / 3,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 588 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 109 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό έξι σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες 18×7,5J
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear Eagle F1, 235/40 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
Κύκλος στροφής 11,0 m
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4630 x 1777x 1432 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1553/1552 mm
Μεταξόνιο 2699 mm
Χώρος αποσκευών 470 lt
Απόβαρο 1.395 kg
Αναλογία κιλών/ίππο 11,43 kg/PS
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 28.900 € (με απόσυρση 27.734€)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!