NEA

Volvo XC90, λεπτομέρειες για τα συστήματα ασφαλείας

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

NEO-VOLVO-XC90_SAFETY_1

Με τεχνολογίες αιχμής αλλά και δύο παγκόσμιες πρωτιές στον τομέα της ασφάλειας προικίζει η Volvo το νέο της XC90, που θα παρουσιαστεί μέσα στους επόμενους μήνες.

Όπως φαίνεται, η Volvo σκοπεύει να θέσει νέα στάνταρ ασφάλειας στην κατηγορία των SUV και όχι μόνο. Το νέο της XC90 θα βρίθει τεχνολογιών με στόχο την ενεργητική προστασία των επιβατών, ακόμα και από εξωγενείς παράγοντες. Χαρακτηριστικό είναι το σύστημα αυτόματης πέδησης σε διασταυρώσεις, σε περίπτωση που η πορεία που επιλέξει ο οδηγός φέρνει το αυτοκίνητο μπροστά σε όχημα που έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση. Αυτό εμφανίζεται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής και έρχεται να καλύψει ένα μεγάλο αριθμό ατυχημάτων που συμβαίνουν σε διασταυρώσεις, σε αστικές περιοχές, από ελλιπή προσοχή του οδηγού.

NEO-VOLVO-XC90_SAFETY_4Ένα δεύτερο σύστημα που θα κάνει πρεμιέρα στο XC90 είναι αυτό της προστασίας σε περίπτωση εκτροπής από το δρόμο. Η διάσπαση της προσοχής του οδηγού, η κούραση ή οι κακές καιρικές συνθήκες μπορούν εύκολα να βγάλουν ένα αυτοκίνητο εκτός πορείας. Εδώ έρχεται το Safe Positioning, που αντιλαμβάνεται το τι γίνεται και σφίγγει τις ζώνες ασφαλείας εμπρός, συγκρατώντας τους επιβάτες στη θέση τους. Παράλληλα, για την αποφυγή τραυματισμών στη σπονδυλική στήλη, ένας μηχανισμός απορρόφησης μέσα στο κάθισμα μειώνει τις κατακόρυφες δυνάμεις που αναπτύσσονται.

Πριν, ωστόσο, γίνει το οτιδήποτε, το σύστημα Lane Keeping Aid εφαρμόζει αντίσταση στο τιμόνι όταν αντιληφθεί απόκλιση του αυτοκινήτου από το δρόμο, ενώ το Driver Alert Control, που είναι επίσης στάνταρ, προειδοποιεί τον οδηγό για σημάδια κόπωσης. Το τελευταίο μάλιστα περιλαμβάνει τη λειτουργία Rest Stop Guidance, που καθοδηγεί τον οδηγό προς το πλησιέστερο σημείο ανάπαυσης.

Πέραν αυτών, η λίστα περιλαμβάνει οπίσθια ραντάρ, που ανιχνεύουν πιθανή σύγκρουση με όχημα που ακολουθεί και αναβοσβήνουν τα φώτα για να το προειδοποιήσουν, σφίγγοντας ταυτόχρονα τις ζώνες των επιβατών και εμπλέκοντας το επόμενης γενιάς σύστημα προστασίας αυχένα και πλάτης WHIPS (Whiplash Protection System). Για την αποφυγή ανατροπής, το σύστημα Roll Stability Control (RSC) ελέγχει με αισθητήρες τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου και, εάν απαιτηθεί, περιορίζει τη ροπή του κινητήρα και επεμβαίνει στα φρένα, στους τροχούς που χρειάζεται.

NEO-VOLVO-XC90_SAFETY_3Φυσικά, το XC90 φέρει το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος City Safety, ένα αναβαθμισμένο σύστημα αναγνώρισης της οδικής σήμανσης και το Blind Spot Information System (BLIS), που ειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα που κινούνται στα τυφλά σημεία των εξωτερικών καθρεφτών και για οχήματα που πλησιάζουν γρήγορα από πίσω. Το Queue Assist, με τη σειρά του, ελέγχει αυτόματα την επιτάχυνση, το φρενάρισμα αλλά και την κίνηση του τιμονιού, όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε μία ουρά που κινείται αργά.

Τέλος, για το πλαίσιο του XC90 χρησιμοποιείται εξ ολοκλήρου ένα ειδικό κράμα χάλυβα, με βόριο σαν δευτερεύουσα κραματική πρόσμιξη και με ειδική θερμική κατεργασία, το οποίο αποτελεί ο,τι ισχυρότερο έχει να επιδείξει ολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία. Το βάρος του πλαισίου αντιστοιχεί στο 40% του συνολικού βάρους του αυτοκινήτου, με τους μηχανικούς της Volvo να κάνουν λόγο για ένα μοναδικά ασφαλές αυτοκίνητο.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.
Back to top button