Πως λειτουργεί η τετρακίνηση του νέου Ford Focus RS;

FordFocusRS_AWD_01

Δείτε την διάταξη και τον τρόπο λειτουργίας της έξυπνης σπορ τετρακίνησης του νέου RS που ανεβάζει τις πλευρικές επιταχύνσεις πάνω από μία «βαρύτητα»…

ford_focus_rs2015aTo νέο Focus RS θα μας απασχολήσει αρκετά στο μέλλον καθώς από την στιγμή που υπάρχει τετρακίνηση και ένα καλοστημένο σασί, είναι σίγουρο πως θα υπάρξουν ισχυρότερες των 320 αλόγων εκδοχές του τούρμπο 4-κύλινδρου των 2,3 lt (με άμεσο ψεκασμό και υπερτροφοδότηση twin-scroll). Για την ώρα, το ενδιαφέρον μας επικεντρώνεται στο σύστημα τετρακίνησης (Ford Performance All-Wheel-Drive) που συμπεριλαμβάνει δύο ηλεκτροϋδραυλικά πολύδισκα συμπλεκτάκια στα δύο πίσω ημιαξόνια.

ford_focus_rs2015bΤα δύο συμπλεκτάκια βρίσκονται σε κάθε έξοδο του πίσω διαφορικού και προσφέρουν χαρακτηριστικά torque vectoring. Η κεντρική μονάδα αποφασίζει για το ποσοστό κατανομής της ροπής, το οποίο θεωρητική μπορεί να φτάσει έως 100% στον ένα πίσω τροχό. Το μέγιστο της ροπής που μπορεί να περάσει στον πίσω άξονα είναι 70%. Όπως μπορείτε να δείτε και στο διπλανό σχήμα στην διάρκεια αριστερής στροφής και με κατανομή ροπής 45/44 (εμπρός/πίσω), το 90% της ροπής περνά στον τροχός με την περισσότερη πρόσφυση (δηλ. τον πίσω εξωτερικό).

Σύμφωνα με την Ford, το σύστημα τετρακίνησης βελτιστοποιείται από την διακριτική λειτουργία του ESP και μπορεί να δώσει πλευρική επιτάχυνση πάνω από 1 g (όσο περίπου ένα αγωνιστικό). Εδώ να πούμε πως το όλο σύστημα μας παραπέμπει στην αντίστοιχη τετρακίνηση του Land Rover Evoque με προμηθευτή την GKN (με την τελευταία η Ford διατηρεί στενή συνεργασία, οπότε εικάζουμε πως είναι το σύστημα είναι της ίδιας εταιρίας). Οι πολύδισκοι υδραυλικοί συμπλέκτες ελέγχονται από ηλεκτρονικούς ενεργοποιητές. Επί της ευκαιρίας, θυμηθήκαμε και την αξιόλογη SH-AWD του Honda Legend με τα ηλεκτρομαγνητικά συμπλεκτάκια.

All-Wheel Drive productsΝα υπενθυμίσουμε πως σύστημα AWD είχε το κεντρομήχανο αγωνιστικό RS200 του 1984, καθώς και τα Sierra RS Cosworth 4×4 (1990), Escort RS Cosworth και Escort RS2000 4×4 (1994. Το πρώτο Focus RS με 215 PS παρουσιάστηκε το 2002 με δίλιτρο τούρμπο κινητήρα και μπλοκέ διαφορικό, ενώ η 2η γενιά με 305 PS ήταν επίσης προσθιοκίνητη με την σχεδίαση ανάρτησης RevoKnuckle (η οποία απουσιάζει από το νέο RS, προφανώς λόγω τετρακίνησης).

FordFocusRS_Interior_02Τώρα, ένα αυτοκίνητο με τα χαρακτηριστικά και το κύρος του νέου Ford Focus RS πρέπει να έχει και το ανάλογο εσωτερικό. Το οποίο όπως, βλέπετε από τις φωτογραφίες, διαθέτει τα παραδοσιακά πλέον 3 επιπλέον όργανα στο μέσο του ταμπλό. Φυσικά το χρώμα που επικρατεί είναι το μπλε, ενώ ο σπορ χαρακτήρας τονίζεται τόσο από τις λεπτομέρειες του διάκοσμου όσο και από τα πολύ καλά καθίσματα μπάκετ.

FordFocusRS_Interior_01Από την άλλη δεν λείπει ούτε το εξελιγμένο σύστημα infotainment και διασύνδεσης της Ford, το SYNC, που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε RS -το νέο Focus είναι το 30ο κατά σειρά μοντέλο με αυτά τα αρχικά. Τα σπορ καθίσματα θα στηρίζουν πολύ καλά το σώμα, ειδικά στις στροφές, όπου πλέον χάρη στο νέο σύστημα τετρακίνησης που έχει εξελιχθεί από την Ford Performance έχουν αυξηθεί τα περιθώρια πρόσφυσης, έχουν ενισχυθεί τα δυναμικά χαρακτηριστικά και έχει τονωθεί κι άλλο το fun to drive.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close