ΔΟΚΙΜΕΣ

Citroen C1 1.2 Airscape [test drive]

Citroen C1 caroto test drive 2015 (5)

Θέτοντας σοβαρή υποψηφιότητα για τον τίτλο του πιο εκκεντρικού μοντέλου της μικρής κατηγορίας, το νέο C1 έρχεται να δώσει μία νέα οπτική στις αστικές μετακινήσεις…

Είναι γεγονός ότι η δεύτερη γενιά της τριπλέτας Citroen C1 – Peugeot 108Toyota Aygo είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσα σχεδιαστικά από την πρώτη, χωρίς μάλιστα τα εν λόγω μοντέλα να ακολουθούν κοινό μοτίβο. Οι μεν Ιάπωνες ακολούθησαν μία πιο trendy/ δυναμική φιλοσοφία. Οι Γάλλοι πάλι της Peugeot στρέφηκαν σε μία πιο κομψή και premium προσέγγιση. Όσο για τους ανθρώπους της Citroen, για μία ακόμα φορά έκαναν το δικό τους…

Δημιούργησαν ένα μοντέλο τόσο ιδαίτερο εμφανισιακά, που εκ προοιμίου έχει αφήσει εκτός… target group όλους τους συντηρητικούς οδηγούς. Περί γούστου, βέβαια, ουδείς λόγος. Ασχέτως εάν αρέσει, το φουτουριστικό του παρουσιαστικό είναι σίγουρο πως ξεχωρίζει. Αντίστοιχα νεανικό μπορεί να χαρακτηριστεί και το εσωτερικό του, χάρη στη διχρωμία του ταμπλό και στις πολύχρωμες επενδύσεις των καθισμάτων. Εδώ διατηρείται η ομοιογένεια με τα δύο “αδερφάκια” του, σε σχεδιασμό και χρησιμοποιούμενα υλικά. Σε αντίθεση όμως με τις πιο πλούσιες εκδόσεις, που κερδίζουν τις εντυπώσεις με τη μεγάλη οθόνη των 7 ιντσών και το πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, η βασική έκδοση χάνει κάτι σε αίσθηση.

Τηρουμένων των εξωτερικών διαστάσεων, το εσωτερικό του C1 θα μεταφέρει με άνεση 4 επιβάτες, με έναν πέμπτο να ζορίζει αρκετά τα πράγματα. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά, ενώ και οι χώροι για μικροαντικείμενα (μεταξύ των οποίων και μία θήκη για μπουκάλια στο ντουλαπάκι) κρίνονται επαρκείς. Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας δεσπόζει ένα μάλλον απλοϊκό ηχοσύστημα, με Bluetooth, ενώ το κάτω μισό καταλαμβάνει το σύστημα κλιματισμού, αφήνοντας αρκετές “άδειες” επιφάνειες.

Από τον πίνακα οργάνων, πάλι, λείπει το στροφόμετρο αλλά και δευτερεύοντες δείκτες, όπως αυτός της θερμοκρασίας. Στον αντίποδα, διαθέτει Hill Assist και συστήματα ελέγχου της ευστάθειας και της πίεσης των ελαστικών. Σαν κερασάκι έρχεται η υφασμάτινη, ανασυρόμενη οροφή -που διαθέτουν οι εκδόσεις Airscape- η οποία υπόσχεται να δώσει ένα ξεχωριστό τόνο στο καλοκαίρι που πλησιάζει…

photos: nmarinopoulos

Στο δρόμο, τα πρώτα συναισθήματα είναι θετικά, απόρροια του ζωντανού και εύστροφου συνόλου των 1.2 λίτρων που κρύβει κάτω από το καπό του. Πρακτικά παραμένει σβέλτο σε όλο το φάσμα των στροφών, με το καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση πεντάρι κιβώτιο να προσθέτει έναν ακόμα πόντο. Κραδασμοί βέβαια υπάρχουν, όπως και θόρυβος, που ενισχύεται από τη μειωμένη ηχομόνωση της μαλακής οροφής. Αυτά όμως παραμένουν σε λογικά πλαίσια, που δεν φτάνουν να γίνονται ενοχλητικά. Οι μαλακές αναρτήσεις φροντίζουν να απορροφούν με επιτυχία τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος, κάτι στο οποίο βοηθούν και τα υψηλού προφίλ ελαστικά. Το αμάξωμα παίρνει κλίσεις στις στροφές -που γίνονται ίσως λίγο πιο αισθητές από την έλλειψη πλευρικής στήριξης των καθισμάτων- αυτές όμως δεν είναι τέτοιες που να δημιουργούν ανησυχία.

Το C1, έτσι και αλλιώς, δεν φτιάχτηκε για να πηγαίνει γρήγορα. Ακόμα όμως και αν δοκιμάσει κανείς τα όριά του, διατηρείται ουδέτερο και αρκετά προοδευτικό. Σύμμαχοι εδώ, πέρα από νεύρο του κινητήρα, το ακριβές τιμόνι και τα πολύ καλά σε απόδοση φρένα. Εν κατακλείδι, το C1 έχει σίγουρα το δικό του ρόλο, τόσο στην αγορά, όσο, πολύ περισσότερο, απέναντι στα “αδερφά” 108 και Aygo. Εφόσον λοιπόν ψάχνετε για μία πρόταση πόλης, θα είχε νόημα να ρίξετε μια ματιά και εδώ. Αρκεί να είσαστε αρκετά ανοικτόμυαλος, σε ο,τι αφορά στο σχεδιασμό…

SMS==> Citroën C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100 [test drive]

Citroen C1 82 PS 1.2 5-door Airscape – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.199 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 90,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 60 kW (82 PS) / 5.750 rpm
Ροπή 118 Nm (12,0 kgm) / 2.750 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός, ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9 sec
Τελική ταχύτητα 170 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,4 / 4,3 / 3,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 35 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 603 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 99 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental EcoContact, 165/60 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.466×1.615×1.460 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.425/1.420 mm
Μεταξόνιο 2.340 mm
Χώρος αποσκευών 180-780 lt
Απόβαρο 881 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 13.000€ (τιμή με άτοκο πρόγραμμα από 11.430€)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button