Κάθε φορά που πρόκειται να οδηγήσουμε μια νέα έκδοση του Focus ανεβάζουμε την μπάρα των απαιτήσεών μας στο υψηλότερο σημείο. Και για άλλη μια φορά το μοντέλο της Ford μας άφησε απόλυτα ικανοποιημένους!
Αν μας ζητούσατε να μετρήσουμε τα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς που καταφέρνουν να ξεχωρίζουν σχεδόν σε όλους τους τομείς, θα αρκούσαν τα δάχτυλα του ενός χεριού. Και το Focus είναι φυσικά ένα από αυτά. Η έκδοση που οδηγήσαμε μάλιστα είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες, καθώς συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των μικρότερων με επιδόσεις από το κάτω άκρο των σπορ μικρομεσαίων.
Είναι το αυτοκίνητο που παίζει με εξαιρετική επιτυχία το ρόλο του μικρού οικογενειακού αλλά και του αυτοκινήτου που θέλεις να οδηγείς σε μια γρήγορη βόλτα για να απολαύσεις οδήγηση. Σχεδιαστικά έχει όλα τα αλά Aston Martin στοιχεία που διαθέτουν τα σύγχρονα Ford. Ακόμη περισσότερη δουλειά όμως έχει γίνει στο εσωτερικό, όπου η σχεδίαση είναι πλέον πιο λιτή, η εργονομία βελτιωμένη και τα υλικά κατασκευής καλύτερα από ποτέ.
photos: gkaragiorgakis
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε φορούσε το νέο κινητήρα 1.5 Ecoboost απόδοσης 182 PS. Αν θυμάστε, την ίδια απόδοση (και ελαφρώς μεγαλύτερη ροπή) είχε στην προηγούμενη γενιά ο 1.6 Ecoboost. Αυτό αποδεικνύει ότι η εξέλιξη στο downsizing των κινητήρων συνεχίζεται. Από τις 1800 rpm έως και την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου το Focus της δοκιμής μας επιτάχυνε με ευλαβική ακρίβεια, χωρίς κομπιάσματα ή ξεσπάσματα. Όταν οδηγείς ήρεμα, νομίζεις ότι πρόκειται για έκδοση χαμηλότερης απόδοσης (σ’ αυτό παίζει το ρόλο του και το κιβώτιο ταχυτήτων που δεν έχει ιδιαίτερα κοντές σχέσεις) και απογοητεύεσαι ελαφρώς… Όταν όμως αποφασίσεις να επιδιώξεις το μέγιστο, τα 8,6 sec για τα 0-100 km/h και η τελική των 224 km/h έρχονται με χαρακτηριστική άνεση!
Ο λόγος για τον οποίο θα λατρέψεις ένα Ford Focus ωστόσο δεν είναι τόσο οι επιδόσεις, όσο ο ξεχωριστός τρόπος με τον οποίο κινείται στον δρόμο. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, εκτός από το «ζωντανό» σασί και την άψογα ρυθμισμένη ανάρτηση (με σπορ ρυθμίσεις σ’ αυτήν την έκδοση), απολαμβάνεις και πιο «βελούδινη» κύλιση. Η άψογη θέση οδήγησης, το εξαιρετικό τιμόνι και ο πολύ καλός σε ακρίβεια επιλογέας ταχυτήτων με τις μικρές διαδρομές συμπληρώνουν το παζλ της οδηγικής απόλαυσης. Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές βρίσκονται στο μέσο όρο της κατηγορίας, όντας επαρκείς για μια μικρή οικογένεια.
Είχαμε αρχίσει να πιστεύουμε ότι αυτό το αυτοκίνητο δεν έχει κανένα μειονέκτημα, όταν παρατηρήσαμε λίγο πιο προσεκτικά την κατανάλωση καυσίμου… Με μέσο όρο κοντά στα 9,0 lt/100 km, που ανεβαίνει εύκολα πάνω από τα 10,0 lt/100 km εντός πόλης, αναρωτηθήκαμε αν τελικά το νέο downsizing του κινητήρα πέτυχε τον βασικό του στόχο… Αλλά βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα μοτέρ με απόδοση 182 ίππους!
Εν κατακλείδι, το Ford Focus 1.5 Ecoboost 182 PS είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς και με τον πλούσιο εξοπλισμό που διαθέτει δικαιολογεί τα 20.670 ευρώ του κόστους του. Φυσικά, δεν θα πρέπει να αγνοούμε και τις εξαιρετικές ντίζελ εκδόσεις με 95 PS ή 120 PS…
Διαβάστε περισσότερες δοκιμές για μοντέλα FORD
Ford Focus 1.5 Ecoboost 182 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.498 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 79,0 x 76,4 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 134 kW (182 PS) / 6.000 rpm | |||
Ροπή | 240 Nm (24,5 kgm) / 1.600-5.000 rpm | |||
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 8,6 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 224 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 9,0 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 7,0 / 5,5 / 4,6 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 55 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 611 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 127 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Primacy HP, 215/50 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4358x1823x1484 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1559/1549 mm | |||
Μεταξόνιο | 2648 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 363-1148 lt | |||
Απόβαρο | 1352 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 20.670€ (από 19.585€ με απόσυρση) |