ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz GLA 180 CDI [test drive]

Mercedes-Benz GLA 180 CDI caroto test drive 2015 (11)

Δοκιμάζουμε την πιο συμφέρουσα έκδοση της GLA που δεν δείχνει να υστερεί σε τίποτα από όλες τις υπόλοιπες…

Συμφέρουσα, διότι κάτω από το καπό της συγκεκριμένη GLA της δοκιμής μας έχει τον πολυφορεμένο ντίζελ των 1.500 cc που τοποθετείται ήδη στην A-Class, την CLA και την B-Class. Πρόκειται για έναν από τα καλύτερα downsizing μοτέρ της αγοράς που κατασκευάζεται από την Renault και προφανώς αναπτερώνει το ενδιαφέρον για την GLA αφού μέχρι πρότινος η αμέσως μικρότερη επιλογή ήταν η απαγορευτική GLΑ 200 CDI των 2.200 cc.

Από την στιγμή που υπάρχουν οι βενζινοκίνητες 1.600άρες GLA 180 (122 PS από 26.770€) και GLA 200 (156 PS από 28.670€), η GLA 200 180 CDI δεν είναι η φτηνότερη επιλογή, αλλά σε βάθος χρόνου προφανώς η πιο συμφέρουσα. Ειδικά αν διανύετε πολλά χιλιόμετρα… Και ο ντίζελ των 109 PS κάθε άλλο παρά λίγος αποδεικνύεται στην πράξη μιας και προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις, ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας που συνδυάζεται με το 7άρι κιβώτιο. Από το οποίο μην περιμένετε αστραπιαίες αλλαγές, μιας και αλλάζει σαν ένα γρήγορο κλασικό με χαρτογράφηση προσανατολισμένη στην μείωση της κατανάλωσης.

Πέραν από την νορμάλ και την χειροκίνητη (από τους βολικούς σταθερούς διακόπτες στο τιμόνι), υπάρχει και η sport λειτουργία στην οποία το 7G-DCT δείχνει μερικές φορές να μπερδεύεται στην προσπάθεια του να κρατήσει τις rpm ψηλότερα. Πολύ καλή είναι η κλιμάκωση του κιβωτίου, ενώ ακόμη και με μεγάλη σχέση ο κινητήρες δεν κρεμάει και είναι ροπάτος από χαμηλά. Γενικά, με συνετή οδήγηση και με αλλαγές πριν τις 2.000 rpm, η κατανάλωση μπορεί να συγκρατηθεί έστω και «απρόσεκτα» στα 6,5-7,0 lt/100 km.

photos: nmarinopoulos

Στον δρόμο η GLA 180 CDI είναι τρομερά ευκολοδήγητη και με καλή άνεση από την ανάρτηση. Πολύ καλή είναι η ποιότητα κύλισης, όπως και η ηχομόνωση, ενώ το άμεσο τιμόνι και η καλή θέση οδήγησης συνθέτουν ένα ισορροπημένο crossover πακέτο με απόσταση από το έδαφος που σε κάνει να μην ανησυχείς π.χ. σε περάσματα πάνω από λακκούβες ή στον βατό χωματόδρομο. Από εκεί και πέρα, στο ταξίδι και σε ταχύτητες πάνω από 140 km/h ο θόρυβος του μοτέρ γίνεται πιο αντιληπτός, αλλά όχι ενοχλητικός.

Στο εσωτερικό αντικρίζεις το ποιοτικό σκουρόχρωμο διάκοσμο με την τυπική πλέον άποψη που συναντάμε στις μικρότερες προσθιοκίνητες Mercedes. Η μεταφορά του επιλογέα στο τιμόνι απελευθερώνει χώρο στην κεντρική κονσόλα για θήκες, ενώ εργονομικά τα πάντα είναι εκεί που τα περιμένεις. Θα προτιμούσα όμως τα χειριστήρια για τον κλιματισμό να μην είναι τόσο χαμηλά στην κονσόλα. Από πλευράς χώρων, οι πίσω επιβάτες θα κάτσουν σχετικά άνετα με το πορτμπαγκάζ να προσφέρει 421 lt.

Φυσικά, το μεγάλο κίνητρο για να αποκτήσει κανείς μία GLA δεν είναι άλλο από την γοητευτική σχεδίαση του αμαξώματος. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα από τα ομορφότερα crossover που κυκλοφορούν αυτή την στιγμή και προφανώς με μία επιλογή που δεν σε τρομοκρατεί κάθε φορά που ανάβει το λαμπάκι ανεφοδιασμού. Αρκεί βέβαια να διαθέτει κανείς από περίπου 30.000€ (+ 2.533€ για το αυτόματο κιβώτιο) για να έχει στο γκαράζ του την πιο συμφέρουσα από πλευράς χρήσης GLA…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Mercedes-Benz GLA 180 CDI 7G-DCT  – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.461 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 80 kW (109 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 260 Nm (26,5 kgm) / 1.750-2.500 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,9 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,5 / 3,9 / 3,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 746 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 109 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 215/60 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.417 x 1.804 x 1.494 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.569/1.560 mm
Μεταξόνιο 2.699 mm
Χώρος αποσκευών 421-1.235 lt
Απόβαρο 1.470 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 32.303€ (από 29.770€ με μηχανικό 6άρι, τιμές με απόσυρση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!